  • 21. Data: 2022-02-02 07:14:06
    Temat: Re: OC
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 15:02, Robert_DF pisze:

    > bez kompletu: imię, nazwisko i pesel niczego nie sprawdzę

    Więc i nic nie uzyskasz ode mnie.

    Punkta gwarantuje NAJNIŻSZĄ cenę i zwraca stówkę!
    Sprawdźmy zatem...

    Euroins 492,45
    Beesafe 515,95
    Beesafe 530,95
    Beesafe 545,95
    Beesafe 594,95
    MTU24 597,00
    MTU24 632,00
    PZU tajemnica
    fitcasco 642,0

    .
    .

    Viener 1066,00 OC, NNW, Assistance

    Jeśli znajdziesz tańsze -- zwrócimy Ci różnicę.
    [po co napisałem, że oferta zadzwoniła do mnie?
    mógłbym wciskać kit o znalezieniu oferty przeze
    mnie (na ulicy?) i żądać zwrotu...]

    > najpierw wysyłam klientowi jego raport z ufg aby widział co tam ma,
    > czasem są błędy, które warto sprostować, mają wpływ na składkę

    > i niczego nie można zastrzec, TU zaczytuje dane z ufg, nie analizuje
    > ich tylko określa klasę ryzyka zniżki/zwyżki

    Linki i inne miały dokładne informacje -- ciekawe skąd?
    W 2014 r. zadrapałem błotnik (płyciej, niż do podkładu)
    lecz i w 2013 r. byłem jesienią w Gołdapi, i w 2014 r.,
    więc ostrożnie ulokowałem zadrapanie w 2013 r. -- Link,
    Aviva i wiele innych TU wyłapało błąd... Miały dokładne
    informacje o szkodach moich i mego ojca... Skąd? Z grup
    dyskusyjnych? Może teraz jest inaczej niż w 2017 r. czy
    w 2018 r.? Jeśli jesteś doświadczonym ubezpieczycielem,
    wiesz bez liczenia, ile kosztuje OC+awaryjny_Assistance
    za dwulitrowego diesla.

    -=-

    Jeśli jesteś doświadczonym optykiem -- rzut oka ci starczy
    na znalezienie odpowiednich oprawek pod wskazane oczęta...
    Oprawki Rodenstocka były dobrze dobrane do mnie, ale
    z jakiegoś powodu optyczka dała 53mm zamiast 45mm...

    Do dali:
    Metalowa oprawka 20/45/35
    pół mostka soczewka PD ?
    prawe 10 22.0 23.0 32 46
    lewe 10 21.0 24.0 31 48
    mm mm mm mm

    Naciągając/luzując nieco:

    prawe 10 22.5 22.5 32.5 45
    lewe 10 21.5 23.5 31.5 47

    Im ? surówek mniejsze -- tym są lżejsze, stąd walka o każdy milimetr.
    Dopłata do milimetrowego skoku jest spora... Mineralne soczewki mogły
    mieć małe średnice -- organiczne raczej niekoniecznie...

    Fajne pornusy dzisiaj widziałem... Momenty są...

    https://youtu.be/8LsA6NkjZv0 wiele ognisk
    https://youtu.be/e7Xc_X0uJJY toryczne
    https://youtu.be/i9LhF2Ga1M8 premium

    Nie wiem, czy gorące -- ale z ogniskami...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    Napisałem o OC ponownie w pracy; ;) wcześniej miałem napisane w domu. ;)
    To, co napisałem w domu padło, bo padł Fujitsu-Siemens, ale jakimś cudem
    ocalało... F-S potrafi padać -- chyba problem z chłodzeniem. Ryzyko padu
    jest wysokie w szczególnych sytuacjach:
    - tuż po starcie, gdy laptop rozgrzewa się
    (warto mu dać spokój przez kilka minut)
    - podczas zawziętej pracy dysków (są dwa)
    połączonej z zawziętym wykorzystaniem CPU i GPU

    Na GPU nie dałem termopadu, bo nie miałem -- styk obficie
    posmarowałem ciepłoprzewodzącą pastą. Laptop nie był
    przygotowany do obsługi 64W10 -- CPU nierzadko/zazwyczaj
    pracuje na 100%, czasami zmniejsza częstotliwość taktowania...

  • 22. Data: 2022-02-02 07:30:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2022 o 04:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    oko prawe oko lewe
    koperta okularów S+2.0 C+2.0 A90° S+3.0 C+2.0 A100°
    koperty szkieł S+2.0 Z+2.0 A91° S+3.0 Z+1.5 A110°

    tłumacząc (co b. Bernacka uczyniła fatalnie) na ujemne cylindry:

    koperta okularów S+4.0 C-2.0 A0° S+5.0 C-2.0 A10°
    koperty szkieł S+4.0 Z-2.0 A1° S+4.5 Z-1.5 A20°

    Rozbieżność zobaczyłem po mierzeniu szkieł przez VE.

    We wrześniu dr Ryszawa mierząc linijką rozstaw oczu
    dała sumarycznie 64mm do dali.

    -=-

    Fajne pornusy dzisiaj widziałem... Momenty są...

    https://youtu.be/8LsA6NkjZv0 wiele ognisk
    https://youtu.be/e7Xc_X0uJJY toryczne
    https://youtu.be/i9LhF2Ga1M8 premium

    Ponoć takie coś potrafi zgasić spore wady...
    Nacieszę się okularami z VE, zaczekam na zdechnięcie onanokrona
    czy jak mu tam, zapytam o możliwość podmiany soczewek?... Trochę
    mnie martwi pełzający astygmatyzm -- chyba bezsensem jest operacja,
    gdy wada nie jest ustabilizowana...

    Tu widać wyraźnie (nawet mając wady wzroku -- wyraźnie widać) jak
    ważna jest historia leczenia... Gdyby Ryszawa dała wyniki, można
    by mieć jasność co do dyndamiki zmian...

    Poskarżyłem się eNeFZetowi -- może Ryszawa łaskawie udostępni wyniki?

    Badanie autorefraktometrem trwa kilka chwil -- można by ludziom
    zalecać takowe co pół roku za free, by mieli pojęcie o zmianach?...

    -=-

    Nie przesypiam już 3/4 doby, ale nadal muszę spać. :)
    Saturacja 95%-99%, tętno na luzie zwykle poniżej 70 na minutę,
    nie pocę się niemiłosiernie, jak kiedyś i nie chorują nieustannie...

    Gdyby tak jeszcze przejrzeć na oczy... ;)

    -=-

    Ale porno to porno... Ciągnie...

    https://youtu.be/KN67fj-5ihk

    -=-

    Gdyby udało się -- kupiłbym ogromne pilotki 15/65 (lub większe)
    i wstawiłbym w nie zerowe filtry UV... Boję się operacji, gdyż
    nie chcę oślepnąć, ale śmierć paradoksalnie zagrzewa mnie do
    boju zauważaniem, iż w grobie już nie będę miał szansy...
    [ciekawe, czy po mej śmierci me ciało trafi do grobu -- może
    trafić do śmietnika...] Chyba nie rozstałbym się zupełnie
    z okularami, które znam od ,,zawsze''...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 23. Data: 2022-02-02 15:47:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2022 o 03:50, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Do dali:
    > Metalowa oprawka 15/47/35

    > pół mostka       soczewka       PD      ?       S           C        A
    > prawe 7.5       24.5  22.5      32     49     +5.00       -1.5       0
    > lewe  7.5       23.5  23.5      31     47     +8.00       -1.5      15
    >       mm           mm          mm     mm    dioptrie    dioptrie    °

    Takich opraw raczej nie ma.

    > Do dali:
    > Metalowa oprawka 15/50/35

    > pół mostka       soczewka       PD      ?       S           C        A
    > prawe 7.5       24.5  25.5      32     51     +5.00       -1.5       0
    > lewe  7.5       23.5  26.5      31     53     +8.00       -1.5      15
    >       mm           mm          mm     mm    dioptrie    dioptrie    °

    > Takie oprawki są rzadkością. Można wziąć 20/45/35 i mostek 15 z innych,
    + Takie oprawki są rzadkością. Można wziąć 20/50/35 i mostek 15 z innych,
    > po czym operacyjnie ;) podmienić mostek 20 na 15.

    > Otóż te obliczenia powinien wykonać optyk -- nie ja. :)
    > Za te obliczenia bierze zapłatę.

    > Kolejnym błędem jest liczenie przed poznaniem potrzeb.
    > Oko zostało zbadane autorefraktometrem -- to mało.

    > Nie ma nawet pewności co do istnienia soczewek ?47mm.

    Fajnie by było, gdybym miał dostęp do katalogów soczewek.
    Nie do cen -- optyk musi zarobić, czego nie kwestionuję.
    Ale do parametrów: materiału, masy właściwej, masy, powłok,
    średnicy, liczby Abbego... Powłoki antyrefleksyjne mogłyby
    mieć wykresy charakterystyk...

    Fajnie by było, gdybym miał też dostęp do katalogów oprawek...
    Do: wymiarów, materiału, ceny końcowej, poglądowej fotki, masy...

    > - choć w 2013 r. zostały wstawione dokładnie takie same szkła w tych
    Opakowania Zeissowskich soczewek nie dają złudzeń -- różne są
    średnice i indeksy, lecz nie ,,moce''. Mam trzy komplety kopert.

    > Nie mam pewności co do owego zaokrąglenia 0.5mm -- może dotyczyło ono
    > rozstawu oka prawego, ale chyba wybrałem wariant korzystniejszy optykowi...

    Mam zapiski -- jest, jak napisałem.

    > Pamiętam, że coś zaokrąglono o 0.5mm -- gdyby zaokrąglono rozstaw OP,
    > optyk upierałby się przy rzekomym błędzie 0.5mm, zamiast 1mm...

    W br. też było podobne (0.5mm) zaokrąglenie.

    > w Białymstoku -- jeden był jakąś hurtownią, zaś drugim był

    Hurtownia zaproponowała mi wybranie dowolnego optyka,
    któremu by sprzedała soczewki... Przy okazji to i owo
    mi opowiedziała o różnych organicznych materiałach...

    > Jeszcze może:
    > - jak trafiłem do optyka w 2008 r.?
    >   ano wcześniej mi za freeko pomógł

    Ustawił osie soczewek... Rozmontowałem (zwykle tak czyniłem co jakiś
    czas) okulary, by je dobrze umyć -- ale montaż przerósł moje siły,
    gdyż w owalną oprawkę (45mm w poziomie i 35mm w pionie) można było
    wstawić soczewki zrotowane o co najmniej 30° w tę i we w tę... Gdy
    optyczkę, która mi te okulary montowała, poprosiłem o pomoc,
    usłyszałem, że nie ma możliwości obrócenia soczewek... Uznała
    chyba, iż chcę reklamować/kwestionować jej usługę jako fuszerkę...

    Poszedłem więc do sąsiedniego optyka -- tam uznano mnie za... lekko
    pomylonego -- jakże obrócić owalne soczewki? -- ale sprawę zbadano ;)
    i (mając stosowną maszynerię oraz moje wytyczne) zmontowano okulary...

    Za ustawienie soczewek nie wzięto wówczas zapłaty, choć
    proponowałem zapłacenie...

    Nie wiem, z jakiego metalu wykonano tę oprawkę, ale:
    - jest lekka
    - jest elastyczna wokoło soczewek
    - można niemal dowolnie pogiąć zauszniki
    - jest sztywna w mostku
    - trudno ją wyprostować, gdyż chętnie wraca do swego skoszenia...

    Pracowniczce Zeissa zawdzięczam wybranie dobrej
    oprawki -- zażądała jej telefonicznie jakoś tak:
    Wybieraj dziewczyno:
    - albo sprzedasz mu tanio dobrą oprawkę
    - albo on pójdzie do innego optyka
    Decyduj się szybko...

    Optyczka aż podskoczyła (dosłownie) na krześle -- byłem obecny przy
    tej rozmowie... Nie mogła usiedzieć z wrażenia -- wierciła się,
    nerwowo łykała powietrze... Mówiła z trudem... Jąkała się...
    Oponowała, ale ostatecznie zmiękła... Pracowniczka Zeissa,
    rozmawiająca ze mną delikatnie, z optyczką obeszła się szorstko,
    żeby nie powiedzieć -- brutalnie... Jakby dusiła tę optyczkę...

    Pracowniczka Zeissa złożyła propozycję:
    - Zeiss sprzeda optyczce tanio dwie soczewki
    - optyczka sprzeda mi tanio całe (oprawkę, soczewki,
    robociznę) okulary a tę oprawkę dobierze co najmniej dobrą

    > To także polskie zespolenie...

    > Refundacje urojone i kary rzeczywiste...

    Drapieżny Essilor radzi -- mając problem z oczami, idź do optyka...
    Nie daje polskim okulistom szans?...

    -=-

    Brakiem pieniędzy zmarnowałem lata najlepsze do eksperymentowanie
    z lewym okiem... Teraz: osłabła akomodacja; nie ma cienkich soczewek
    mineralnych (chyba Jelenia Góra ma/miała w indeksie 1.9) o małych
    średnicach; oprawki są duże; jest czas na operację...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 24. Data: 2022-02-04 01:54:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" std8dk$7ed$...@g...aioe.org

    > Poskarżyłem się eNeFZetowi -- może Ryszawa łaskawie udostępni wyniki?

    Kaczyński uzdrowił służbę zdrowia -- stek merytorycznych bzdur z NFZu:
    Tytuł pisma
    Zgłoszenie nieprawidłowości z Internetowego Konta Pacjenta

    Szanowny Panie,
    przeanalizowaliśmy Pana zgłoszenie, proszę przyjąć nasze wyjaśnienia.
    Czy możemy rozpatrzeć Pana zgłoszenie z IKP?

    IKP nie służy do zgłaszania poruszonych przez Pana kwestii. Zgłoszone przez Pana
    nieprawidłowości nie mogą zatem zostać przez nas rozpatrzone. Ma Pan możliwość
    złożenia
    skargi w tej sprawie.
    Gdzie można złożyć skargę?
    Skargę dotyczącą odmowy udostepnienia dokumentacji medycznej może Pan złożyć do
    Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie (adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul.
    Młynarska
    46, 01- 171 Warszawa, Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 - 190 - 590).
    Pacjent może złożyć wniosek o wszczęcie przez Rzecznika Praw Pacjenta postępowania
    wyjaśniającego dotyczący ewentualnego naruszenia praw pacjenta.
    Jakie informacje można uzyskać przez Internetowe Konto Pacjenta?
    Internetowe Konto Pacjenta to internetowa aplikacja, która umożliwia szybki i
    bezpieczny
    dostęp do informacji o danych medycznych. Internetowe Konto Pacjenta udostępnia dane
    Zintegrowanego Informatora Pacjenta, Systemu Informacji Medycznej (SIM P1) oraz
    Zakładu
    Ubezpieczeń Społecznych. W IKP można znaleźć między innymi informacje o historii
    wizyt u
    świadczeniodawców oraz ile NFZ zapłacił za udzielone świadczenia.
    Jakie nadużycia można zgłaszać przez Internetowe Konto Pacjenta?
    Przez IKP można zgłosić nieprawidłowe dane w obszarze świadczeń udzielonych w ramach2
    powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego dotyczących tego, że:
    ? świadczenie nie było udzielone
    ? recepta nie została wystawiona
    ? świadczeniodawca sam zapłacił za to świadczenie i ma dowód wpłaty
    ? inne dotyczące konkretnego świadczenia np. gdy było wykonane inne świadczenie niż
    jest
    wykazane.
    Podstawa prawna
    - ustawa z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
    (t. j. Dz. U. z 2020 roku poz. 849),
    - art. 231 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks Postępowania
    Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 roku poz. 256 ze zm.).
    Z poważaniem
    Z upoważnienia Dyrektora POW NFZ
    ANNA RZEMEK
    NACZELNIK WYDZIAŁU
    /Dokument podpisany elektronicznie/
    Kontakt
    Monika Stasiak Sekcja Informacji, Skarg i Wniosków tel. 85 745 95 76
    k...@n...pl
    Na utrzymywanie tego czegoś idą Wasze składki zdrowotne.

    Esslior ma rację -- idź do optyka, nie do okulisty...

    Co warta okulistyczna wizyta, której wyniki są utajone?!

    Można było przekierować moją skargę do rzecznika?
    Można było choć dać @dres tegoż rzecznika
    w obszernej, lecz pustej odpowiedzi?

    Można -- ale Polska jest państwem urojonego prawa.

    Ile warte są wyniki, których okulistka nie ujawni po
    dobroci? -- NIC, o czym i ta okulistka wie, i ja wiem...

    Skarga do NFZ miała za zadanie ujawnienie
    jedynie ,,troski'' NFZ o przestrzeganie prawa.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2022-02-05 04:01:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" stcst0$s92$...@g...aioe.org

    > Okulary z 2008 r. mam nadal. Prawa soczewka jest potłuczona w rogu.
    > Jeśli spadły moje okulary -- spadły właśnie tak, że uszkodziły prawą
    > soczewkę w samym rogu. Mineralne tłukły się (kilka sztuk) zaś organiczne
    > odkształcały się...

    > Oprawki Rodenstocka wytrzymały chyba osiem lat -- nadal są
    > zdrowe do tego stopnia, że można by w nie wstawić szkła...
    > Doceniłem je dopiero wtedy, gdy je zestawiłem z innymi...

    + Oprawki Rodenstocka wytrzymały chyba dziesięć lat -- nadal są
    > zdrowe do tego stopnia, że można by w nie wstawić szkła...

    Trudno dziś zgadnąć... Słabo pamiętam tamte lata...

    W 2008 wymieniłem jedynie soczewki. Jesienią 2013 r. miałem już
    kolejne okulary. Zaś okulary z tą oprawką mogłem kupić latem
    lub wiosną 2003 r. wkrótce po tym, jak potłukłem wcześniejsze,
    niezbyt ;) trafione od strony oprawki -- zbyt wąskie/niskie.
    (optyk doradził -- tamtym razem fatalnie)

    Oczywiście potłukłem tak samo jak inne -- prawą soczewkę
    tuż przy mocowaniu zausznika. Okulary leżały na ścierce,
    którą podniosłem (gdyż okularów nie zauważyłem) zrzucając
    okulary na terakotę q swemu zdumieniu...

    Późnym latem 2002 r. w Osłoninie byłem jeszcze w organicznych
    Hoy -- co widać na nielicznych fotografiach. Pierwsze pieniądze
    miałem dopiero w 2004 r. -- z rekompensaty rządowej za lata
    wcześniejsze; BTW -- za kilka dni bezpłatnego urlopu ,,państwo
    prawa'' skasowało mi rekompensatę z kilku miesięcy; później to
    ,,państwo prawa'' skasowało mi cały urlop płatny z kilku lat,
    gromadzony na złe czasy -- wtedy właśnie (w 2004 r.) mogłem
    najpierw wykonać wąskie z minerałami Zeissa, które wkrótce
    potłukłem, a kilka miesięcy później te z ramką (tak oprawki
    nazywane są u niektórych optyków) Rodenstocka... Ale równie
    dobrze mogła to być wiosna czy lato 2003 r.

    Tak więc mogłem używać tych Rodenstocków 10.5 roku lub
    9.5 roku -- od wiosny 2003 r. lub wiosny 2004 r. do jesieni 2013 r.

    Zeiss chciał sprzedać tanio dwie soczewki -- optyk nie chciał...
    Zeiss nie przyznawał się do znajomości z tym optykiem -- optyk
    zaprzeczał tej nieznajomości i twierdził, że niedawno wizytował
    go człowiek od Zeissa... Kopert soczewek nie dostałem a na szkłach
    wstawionych przez tego optyka nie ma grawerów Zeissa, ale grawery
    mogły zostać ścięte podczas oprawiania... Z innej strony -- Zeiss
    warunkował specjalną/niską cenę niedawną sprzedażą takiej samej
    (Zeiss brał w zamówieniu nie tylko dioptrie, ale i osie cylindrów
    z dokładnością/rozdzielczością jednego°, więc o przypadkowym
    powtórzeniu nie ma mowy) parki, czyli Zeiss niejako nie zaprzeczył
    sprzedania, lecz być może tego warunku nie sprawdził...

    Tak więc musiałem opuścić zakład optyczny znany mi (wcześniej był
    w centrum miasta; później został przeniesiony na ul. św. Rocha) od
    dzieciństwa, w którym najpierw okulary wykonywał ojciec, później syn...
    Syn dużo i chętnie opowiadał mi o oprawkach i o soczewkach. To od
    niego dowiedziałem się o: liczbie Abbego, indeksach, kącie widzenia
    oka, kątach nachylenia szkieł względem zauszników i względem siebie...
    Antyrefleksyjne powłoki wg niego ,,wciskały'' światło w głąb soczewki;
    Jelenie góra tłumaczyła efekt gaszeniem odbić -- nawet pokazywała
    stosowne rysunki; ponoć powłoki wykorzystują zarazem i ,,wciskanie''
    i gaszenie... Jak jest -- nie wiem; od dzieciństwa mówiono mi tylko
    o gaszeniu. Wysokość mocowania soczewek oceniał ,,na oko'' -- powiedział,
    że ma swoje metody, ;) których mi nie zdradził; dziś niektórzy wykonują
    stosowne pomiary zmyślnymi/cwanymi fotkami lub specjalnymi miarkami -- inni
    mocują soczewki ,,uniwersalnie''; rozstaw źrenic mierzył linijką -- zazwyczaj
    tak wówczas mierzono, dziś są lepsze metody. Na przełomie wieków chyba nie
    miał jeszcze autorefraktometru; dziś takie coś jest śmiesznie tanie i popularne.
    (pytanie -- czy stosownie skalibrowane, czy funkcjonujące jako ozdoba) To on
    właśnie stwierdził na początku lat dziewięćdziesiątych, że moje 'lewe oko
    nie widzi', co skorektowałem do 'niedowidzi'... Być może ów problem spostrzegł
    (ponoć wyraźnie widać, że lewe oko po chwili patrzenia ucieka w różnych kierunkach)
    a być może wiedział o tym od swego ojca -- moja przypadłość nie jest częsta, pół
    wieku temu okulary nie były zbyt popularne, optyków było mało, a ojcu jego dałem
    się we znaki choćby kwestionując oś wstawionego szkła tak mocno, iż ów optyk
    musiał wstawić nowe szkło -- a wstawiając, niemal płakał... Szkło było naprawdę
    fatalnie wstawione -- wszystko dookoła dosłownie wirowało/krzywiło_się podczas
    patrzenia na boki a głowa potwornie bolała... Szlifowane soczewki trzymał
    rękami... Dziś takie coś trudno sobie wyobrazić, ale jeszcze ze trzydzieści
    lat temu obrysowywano otwór oprawki na soczewce i soczewkę szlifowano
    zwyczajnie wyglądającą szlifierką, co wyglądało śmiesznie i dawało taką
    sobie ;) dokładność... Czasami oprawki miały wstawione plastyki
    ułatwiające obrysowywanie...

    -=-

    Gdzieś odwrotnie napisałem, że w moim wypadku (plus w osi ~90°) sferocylindryczne
    soczewki są w pionie cieńsze niż w poziomie, co raczej nie jest prawdą. W poziomie
    takie soczewki są krótsze niż w pionie -- mają więcej dioptrii w poziomie niz w
    pionie.

    Takie soczewki na krańcach są (paradoksalnie?) chyba cieńsze niż w pionie. Wynika
    to z różnych promieni krzywizn -- wewnętrznej (dobranej tak, by oś ruchomego oka
    tworzyła zwykle jak najmniejszy kąt z wewnętrzną powierzchnią soczewki) i
    zewnętrznej.

    Wewnętrzny u mnie (soczewki skupiające, dodatnie) jest większy (powierzchnia bardziej
    płaska) dla skupiających soczewek powietrze-szkło-powietrze -- im wewnętrzny promień
    będzie mniejszy względem zewnętrznego, tym cała soczewka będzie miała mniej dioptrii
    i będzie grubsza na krańcach; równoległe krzywizny (równe promienie krzywizn) nie
    przetną się nigdzie, gdy są współśrodkowe; podobnie wówczas, gdy wewnętrzny jest
    mniejszy -- wewnętrzna sfera całkowicie zmieści się w zewnętrznej, bez przecinania
    i otrzymamy soczewkę sumarycznie rozpraszającą w ośrodkach
    powietrze-szkło-powietrze...
    (z rogówką ludzkiego oka jest inaczej -- ale za rogówką nie ma powietrza, dlatego
    mimo
    takiego stosunku (wewnętrzny mniejszy od zewnętrznego) promieni, cała rogówka skupia,
    i to nieźle -- ma chyba ze 40 dioptrii)

    O ile wcześnij pisałem niepoprawnie o grubości krawędzi surowych soczewek,
    bo naprawdę niepoprawnie myślałem, o tyle teraz mogłem gdzieś wplątać głupi
    błąd -- ale mam nadzieję, że nie wplątałem...

    [taki ze mnie biegły optyk jak z Ireny Bernackej biegła dr nauk medycznych?
    tyle tylko że (w odróżnieniu do owej biegłej sądowej) ja: nie przemyślałem
    wcześniej swej ,,genialnej'' wypowiedzi, nie upieram się przy swej ewidentnej
    głupocie; nie pobieram pieniędzy za szerzenie głupoty; nie decyduję o ludzkim
    życiu; nie ośmieszam polskiego państwa i polskiej nauki jako sądowy biegły...
    optykę głównie znam od strony fotograficznej lustrzanki, gdzie raczej ;) nie
    ma cylindrycznych/torycznych soczewek... okularów zaś nie rozkręcam od czasu
    wo. oprawki Rodenstocka, która choć owalna, zezwala na rotowanie soczewek
    o co najmniej 30° w tę i we w tę... nadto słaba kondycja finansowa nie
    skłaniała do częstej wymiany okularów, zatem i do demontażu okularów...
    bez rozkręcenia też można sprawdzić? -- owszem, ale jest to trudniejsze...

    BTW Bernackiej i powagi ;) polskiego sądownictwa -- przypomina się Adam Mickiewicz:
    https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/dziady-dziado
    w-czesci-iii-ustep-do-przyjaciol-moskali.pdf

    Najwyraźniej carat funkcjonuje nad Wisłą nadal, tyle tylko, że teraz cara -- zwiemy
    Naczelnikiem...

    Kto z was podniesie skargę, dla mnie jego skarga
    Będzie jak psa szczekanie, który tak się wdroży
    Do cierpliwie i długo noszonej obroży,
    Że w końcu gotów kąsać -- rękę, co ją targa.

    -=-

    Klątwa ludom, co swoje mordują proroki.

    -=-

    Jednego cara Polacy utracili we mgle na przedpolach Korsarza przed laty...
    Gdybyż podobnie bliźniaka stracili i zanosiliby się płaczem -- dołączyłbym
    się do nich i płakałbym razem z nimi, lecz z radości; postawiłbym świeczkę
    hipokrycie i podziękował Bogu za wyrok...]

    -=-

    Okulary z VE nadal uważam za bardzo dobre. Szkoda, że zwlekałem tyle lat
    z ich wykonaniem. Czasu nie cofnę... W znacznej mierze dlatego czekałem,
    gdyż nie miałem szmalu -- im okulary tańsze (a te są tanie) tym można je
    częściej wymieniać na nowe... Oprawka z 2013 r. połamała się -- w mostku
    oczywiście. Jest bardzo lekka (chyba 12 g?) i chyba wykonana ze stali...
    Oprawki z VE mają szerokie (~3mm) ranty (czy jak to nazwać) i ważą nieco
    więcej; całe okulary ,,do dali'' ważą 40.6g, a ,,do bliży'' 42.0g, czyli
    sporo, bo niejedne z mineralnymi soczewkami ważyły ~20g, lecz miałem też
    nieco cięższe...

    Refundacja NFZ to dziś kpina -- 35pln za okulary, czyli ponoć 70%. :)
    Ale to i tak kupa (dosłownie?) forsy, bo ~na przełomie wieków polskie
    państwo (w ramach bezpłatnego lecznictwa, czyli opłacanego podatkami)
    dawało chyba aż 8 pln...

    Refundacje urojone, podatki rzeczywiste -- kompleks polskiego suwerena.

    Choć te refundacje są śmiesznie niskie, niełatwo z nich skorzystać -- chyba
    ani razu nie skorzystałem od czasu zamknięcia rozdziału ludowej ojczyzny...

    20 stycznia nie udało się wystawienie zlecenia; zlecenie z września miało
    fatalny błąd rozstawu ,,do bliży'' -- sumarycznie Ryszawa dała 20mm. :)
    (20mm to przeciętny mostek w męskich oprawkach)

    Oczywiście styczniowa ,,recepta'' nie pokrywa się z wrześniowym zleceniem.

    -=-

    Na ALiExpress i Allegro za nieco ponad stówkę (na AliExpress nieco taniej
    niż na Allegro) można kupić ramki do testowania soczewek... Koszt testowej
    https://allegro.pl/oferta/optyczny-uchwyt-soczewki-p
    robnej-test-oka-10569428078
    https://pl.aliexpress.com/item/4000994032189.html
    soczewki to chyba ~dycha... (potrzebne są sferyczne i cylindryczne,
    najlepiej naraz do paru oczu) Tani autorefraktomer można mieć za
    kilka mandatów karnych -- hojnie wystawianych kierowcom?...

    To obraz polskiej okulistyki... Obraz Prawa i Sprawiedliwości.
    Nie jest to krzywy obraz, lecz wierny? -- pozbawiony abberacji?...
    Chyba tak...

    Jeszcze maszynka czytająca z gotowych okularów -- okuliści
    lubią powielanie, czasami skorygowane początkiem peselu...

    To pełniejszy obraz...

    Tak właśnie ,,dobrała'' korekcję Irena Bernacka -- sądowy
    biegły Rzeczpospolitej Polskiej, co widać i słychać...
    (link w stopce) Pegasus podsłuchiwał wieści, które nie
    były przeznaczone słuchaczom -- rzekomo legalnie śledząc
    DTuska za sprawą telefonu RGiertycha zhakowanego Pegasusem...

    Nagrałem to, co było przeznaczone dla mnie, sprawa nie była utajona -- mogłem
    i nagrywać, i ujawniać nagranie... Sąd Apelacyjny odrzucił ów dowód jako
    kontrowersyjnie pozyskany. Słychać, że biegła Bernacka nie ma pojęcia o tym,
    co czyni podczas badania... (nie miała pojęcia, bo nie rozumiała zapisu
    cylindrów i nie brała do głowy tego, że lewe oko nie jest prawidłowo
    skorygowane okularami) Przy okazji SA odrzucił też inne dowody -- zapisy
    z pulskoksymetrów poczynione przeze mnie zupełnie jawnie...

    Bóg wysłuchał -- dzięki pandemii masa ludzi miała/ma wskazania podobne do moich...
    [gdybyż tak wysłuchał z podejściem naszego ukochanego cara do Korsarza...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2022-02-05 04:24:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" stkpb6$10hu$...@g...aioe.org

    > Jeszcze maszynka czytająca z gotowych okularów -- okuliści
    > lubią powielanie, czasami skorygowane początkiem peselu...

    > To pełniejszy obraz...

    > Tak właśnie ,,dobrała'' korekcję Irena Bernacka -- sądowy

    Bernacka nie miała takiej maszynki podczas sądowego badania
    mego wzroku -- może nawet nie potrafi obsługiwać takowej...
    (aby było jasne -- ja nie potrafię)

    Bernacka skopiowała decyzję Kępskiej.

    Dziwiła się tym, iż tak długo noszę okulary wykonane w 2013 r.
    (czyli te, które odstawiłem ~2020 r. i które zastąpiłem nowymi
    dopiero na przełomie lat 21/22)

    > biegły Rzeczpospolitej Polskiej, co widać i słychać...
    > (link w stopce) Pegasus podsłuchiwał wieści, które nie
    > były przeznaczone słuchaczom -- rzekomo legalnie śledząc
    + były przeznaczone podsłuchującym -- rzekomo legalnie śledząc
    + DTuska tuż przed wyborami za sprawą telefonu RGiertycha
    + zhakowanego Pegasusem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2022-02-05 13:42:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 lut 2022 o 04:01, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > powtórzeniu nie ma mowy) parki, czyli Zeiss niejako nie zaprzeczył
    > sprzedania, lecz być może tego warunku nie sprawdził...

    Na moje oko były to soczewki Zeissa a wówczas jeszcze na oko
    rozróżniałem soczewki kilku firm: Hoy, Jeleniej Góry, Zeissa
    i nieznanej mi fatalnej firmy... Dziś raczej nie rozróżniam.

    > Takie soczewki na krańcach są (paradoksalnie?) chyba cieńsze niż w
    > pionie. Wynika

    + Takie soczewki na krańcach są (paradoksalnie?) chyba cieńsze
    + w poziomie niż w pionie. Wynika

    > O ile wcześnij pisałem niepoprawnie o grubości krawędzi surowych soczewek,
    > bo naprawdę niepoprawnie myślałem, o tyle teraz mogłem gdzieś wplątać głupi
    > błąd -- ale mam nadzieję, że nie wplątałem...

    A jednak popełniłem.

    -=-

    Ta różnica jest istotna przy montażu soczewki, bo zwykle soczewkowe
    otwory oprawkowe są większe w poziomie niż w pionie, zaś grubość
    skupiającej soczewki maleje wraz z odległością od osi. Tak więc
    w poziomie dwa czynniki naraz nałożą się na siebie -- cylinder
    i odległość od osi, czyniąc obciętą soczewkę cienką w poziomych
    krańcach, choć grubą na pionowych...

    -=-

    Usiłuję wstawić komentarz pod filmem:
    https://youtu.be/yGJf5bqvBrI
    ale licznik komentarzy cyka a komentarza nie ma...

    0:57 Proponuję Zdjecie_2_PL.jpg ze strony Essilora -- podano, jak
    powstaje obraz (akurat kota) na siatkówce. Promyki biegnące równolegle
    przed okiem raczej ;) nie przetną się na żółtej plamce.

    Można też zajrzeć do 'rzeczywistego obrazu' -- choćby na Wikipedii.

    Moja matka zdecydowanie odradza mi operację rogówki...
    Zna ludzi tak zoperowanych, lecz nie zna efektów takich operacji...
    [albo udaje, że nie zna]

    Znacznie spokojniej podchodzi do operacji soczewki:
    https://youtu.be/i9LhF2Ga1M8

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 28. Data: 2022-02-06 05:07:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 lut 2022 o 13:42, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    > przed okiem raczej ;) nie przetną się na żółtej plamce.
    >
    > Można też zajrzeć do 'rzeczywistego obrazu' -- choćby na Wikipedii.

    Udało się -- choć ratalnie...
    [ciekawe, czy aby raty pomniejszają kapitał...]

    https://www.essilor.pl/var/essilor/storage/images/2/
    7/5/1/651572-3-pol-PL/Zdjecie_2_PL.jpg

    Oko na oko ząb na ząb -- jak w biblii, nie wszystko w jeden punkt...
    Każdy punkt wysyła nierównoległe promyki, których część złapie układ
    optyczny oka, żeby skupić w jeden punkt na żółtej plamce, która jest
    płaska jak płaska jest Ziemia wokoło nas -- z tych punktów stworzony
    jest rzeczywisty, choć płaski obraz kota... Software wzroku łączy ze
    sobą małe fragmenty powstające na żółtej plamce w wewnętrzne odbicie
    świata... -- różne zmysły ze sobą współpracują i uzupełniają odbiory
    tym, co pamiętamy...

    > Znacznie spokojniej podchodzi do operacji soczewki:
    >    https://youtu.be/i9LhF2Ga1M8

    NFZ oczywiście staje w obronie najsłabszych... soczewek. :)
    Były szef NFZ? -- obecny minister zdrowia jest ekonomistą?
    Nie lekarzem?...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Niedzielski

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 29. Data: 2022-02-06 12:13:31
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 lut 2022 o 04:01, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > W poziomie takie soczewki są krótsze niż w pionie

    'Długością soczewki' jest 'długość ogniskowej soczewki'
    lub 'ogniskowa soczewki'. Określenia:
    - długość soczewki
    - długość ogniskowej soczewki
    - ogniskowa soczewki
    znaczą tyle samo -- są ekwiwalentne.

    Inną ważną cechą soczewki jest średnica lub stosunek średnicy
    do ogniskowej, zwany 'jasnością soczewki' lub 'światłem'. Im
    ta średnica jest większa -- tym optyczne wady są większe, ale
    stosowne skorygowanie tych wad daje przyrost rozdzielczości
    obrazu rzeczywistego wraz ze średnicą soczewki.

    Ogniskowa to odległość pomiędzy środkiem soczewki i jej ogniskiem.
    Ogniskiem soczewki jest punkt przecięcia promieni biegnących przed
    soczewką równolegle.
    Środek soczewki... ;) To (wbrew) pozorom trochę trudniejsze, ale
    intuicja ;) podpowiada usytuowanie tegoż...

    Sferyczne soczewki nie mają ogniska wbrew pozorom.
    Bądź mają zaberrowane -- jest to aberracja sferyczna.
    Asferyczne soczewki (trudniejsze do uzyskania niż sferyczne;
    wyjaśnienie tej trudności bez trudu można znaleźć w necie?)
    teoretycznie mogą być pozbawione tej aberracji.

    Ogólnie soczewki wykazują też aberrację chromatyczną, bo różne długości
    światła mają różną szybkość poza próżnią, przez co mają różne kąty
    łamania na granicy ośrodków. Fiolet łamie się mocniej niż czerwień,
    wchodząc z powietrza w ośrodek gęstszy optycznie, czyli ośrodek
    o mniejszej szybkości propagacji światła.

    Fotograficzne obiektywy wykorzystują różne metody (w tym szkło
    niskodyspersyjne) aby zminimalizować tę aberrację, ale pełnej
    korekty nie uzyskują -- nierzadko mają swoje charakterystyki,
    dzięki którym software minimalizuje tę wadę jeszcze skuteczniej.

    Poza tymi dwiema aberracjami jest masa innych.

    > -- mają więcej dioptrii w poziomie niz w pionie.

    W powietrzu zdolność skupiania (wyrażana dioptriami) jest
    odwrotnością długości (wyrażanej metrami) ogniskowej.

    -=-

    Kąt widzenia żółtej plami łatwo zobaczyć -- wystarczy ciemny
    pokój rozświetlić błyskiem fotograficznej lampy błyskowej.
    Wzrok jest zmysłem synchronizującym swe wewnętrzne odbicie
    świata z tym, co widzą żółte plamki oczu. Podobnie z zegarem
    wewnętrznym, który też jest zmysłem -- synchronizowanym ze
    światem zewnętrznym; takoż z innymi zmysłami... Poza żółtą
    plamką oczy widzą przede wszystkim ruch, ale mają też swe
    martwe (ślepe) plamki. Ludzkie oczy są pracowite, ruchome;
    nie tylko podążają za tym, co nas interesuje, ale też drgają,
    by widzieć statyczne obrazy. Żaba nie widzi nieruchomych obrazów,
    zaś gołąb kiwa całą głową, by widzieć nieruchome obrazy. Problemem
    jest ogólne gaszenie niezmiennych bodźców -- przyzwyczajamy się do
    nich tak, iż je ignorujemy, dzięki czemu nie czujemy rękawic czy
    pierścionków... Podobnie z białym kolorem -- zlepionym z wielu...

    Matryca fotograficznego aparatu widzi jednocześnie (o ile na tym
    świecie jest jednoczesność) całą swą powierzchnią, ale proste
    obiektywy dają obraz rzeczywisty pogarszający się jakościowo
    wraz ze wzrostem odległości od osi optycznej. Obok prostych
    obiektywów są jeszcze łamane... https://pl.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift

    Tilt-shifty dużo kosztują, ale oczywiście można wziąć kredyt
    bankowy... ;) [dlatego właśnie to wszystko piszę na tej grupie]

    Obok soczewek są jeszcze zwierciadła -- zwykle też drogie sercu
    fotografa czy astronoma... Wklęsłe skupiają i mogą być stosowane
    w teleskopach lub aparatach fotograficznych...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 30. Data: 2022-02-08 09:09:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 10:10, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ponoć najmniejsza średnica soczewek Rodenstocka to 47mm.

    > Należałoby:
    >  - starannie zmierzyć rozstaw osi oczu
    >    (jak to uczynić, skoro lewe oko zezuje to w tę, to we wtę...)
    >  - zakładając rozstaw 32mm i 31mm
    >       - znaleźć oprawkę 15mm w mostku i ?47mm dziury na soczewkę
    >       - wstawić:
    >            +6.75 -1.5  0    ?49
    >            +9.75 -1.5 15°   ?47

    > Teorie rozminą się z praktyką za sprawą wysokości osi...

    Prawa po lewej i lewa po prawej stronie,
    gdyż tak widzimy osobę, z którą rozmawiamy...

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okulary.svg
    Względnie dobrze, ale chyba warto ubezwzględnić...
    Wielcy (M) są zwykle bezwzględni;
    mali (m, a) zaś są zwykle względni;
    na mej ścieżynce mam tylko: M, m, a.
    Początkowe 'M' można zastąpić 'm', by mieć tylko 'm' i 'a'.

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okulary.pdf

    Nie sprawdziłem jeszcze, czy to łyka InkScape.

    Wymiary:
    45 szerokość dziury
    20 mostek
    35 wysokość dziury
    15 u góry i 20 u dołu
    32 prawe oko od środka nosa
    31 lewe oko od środka nosa

    Rysunek ma krawędziową przypadłość -- stąd diabli wiedzą,
    co znaczy rozstaw 32 i 31, jako że kreski zasadniczo mają
    szerokość 1 a nie miałem ochoty na staranność. Drut ramki
    jest narysowany jakby znakami równości

    wewnętrznie wypełnionymi. :)

    ////////////////////////////////////////////////////

    Różnica pomiędzy górną kreska znaku równości i dolną to
    (co do zasady -- bo niekoniecznie wszędzie) właśnie 1. :)

    -=-

    Powyższe opisywanie trwało niewiele krócej niż rysowanie.
    Najpierw chciałem narysować za pomocą elips i okręgów, ale
    ponoć tak rysują tylko miękiszony, więc zapisałem ścieżynką.

    W wolnej chwili może ubezwględnię i oskaluję; może dorysuję
    surowe soczewki na tle (wkomponowane w ramki) ramek...

    Chyba dłużej trwało opisywanie niż rysowanie...

    --