  • 1. Data: 2022-01-26 11:09:56
    Temat: PIT z banku
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Zwróciliście uwagę, że PKO BP umożliwiło dostęp do zeznań podatkowych z poziomu
    serwisu internetowego? Jeszcze nie wszystkie są dostępne, ale popularny PIT-11 będzie
    można pobrać i przechowywać z PKO BP.

    https://www.pkobp.pl/podatki/

    Ja sam podchodzę z pewną ostrożnością co do udostępniania moich danych pomiędzy
    instytucjami, ale być może dla wielu osób będzie to wygodne.

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2022-01-26 11:37:57
    Temat: Re: PIT z banku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 stycznia 2022 o 11:09:57 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    >
    > Ja sam podchodzę z pewną ostrożnością co do udostępniania moich danych pomiędzy
    instytucjami, ale być może dla wielu osób będzie to wygodne.

    No to będzie wyciek ;>
    Jak to robili ci sami młodzi-niezdolni co dostęp do PITów przez net w US - z
    dorabianym potem naprędce dodatkowym pytaniem zabezpieczającym - to znów będzie
    afera.

    A czy to działa sobie tak zawsze, czy tylko jak masz profil zaufany via skarbonka?

    I właściwie nie widzę sensu dublowania - to samo ma się w US i działa całkiem nieźle.
    Pomoc by się przydała z takimi ciekawostkami jak 300+ - o, to nie było łatwe, a
    szczególnie w porównaniu np. z wnioskiem o 500+ wysyłanym przez bank. Ten ZUSowski
    system to dno. A pewnie teraz tak samo będzie z 500+ - jak ZUS to przejmie. Co już
    widać - z urzędu miasta przelewy były tak 21.-23. dzień miesiąca, z ZUSu oczywiście
    jeszcze nie ma i choloera wie, kiedy będzie.

  • 3. Data: 2022-01-26 11:39:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mac Ka" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

> [...]

    >Ja sam podchodzę z pewną ostrożnością co do udostępniania moich
    >danych pomiędzy instytucjami, ale być może dla wielu osób będzie to

    No coz, ciekawe czy PKO moze siegnac do tych danych bez pytania
    klienta.
    W sumie na rzadowe strony mozna sie zalogować jakims "profilem
    zaufanym" z banku,
    wiec moze bank moze sam odczytac, bez inicjatywy klienta.

    W sumie bankowi to przydatne, a moze wrecz niezbedne, do weryfikacji
    chocby zdolnosci kredytowej.

    To kiedy nałożą na banki obowiazek sprawdzania czy stan konta pasuje
    do PITa ? :-P

    J.

  • 4. Data: 2022-01-26 14:10:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > A pewnie teraz tak samo będzie z 500+ - jak ZUS to przejmie. Co już widać - z
    urzędu miasta przelewy były tak 21.-23. dzień miesiąca, z ZUSu oczywiście jeszcze nie
    ma i choloera wie, kiedy będzie.

    No i pacz pan, wystarczy napisać w usenecie, a przelew zaraz przyszedł.
    Przy okazji okazało się, że wypłaty nadal robi urząd dzielnicy - ciekawe, czy chcieli
    w ten sposób nastraszyć nieodpowiedzialnych wyborców z dzielnicy (kiedyś z powodu ich
    istnienia miałem okazję przekonać się, jak to jest stawiać krzyżyk na karcie
    wyborczej obok nazwiska "Jarosław Kaczyński" - choć nie była to moja karta, a jednej
    babci, co prawie nic nie widziała - no ale ona pewni 500+ nie dostaje, a kto wie, czy
    jeszcze żyje...).

  • 5. Data: 2022-01-26 18:10:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61f124d3$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > To kiedy nałożą na banki obowiazek sprawdzania czy stan konta pasuje
    > do PITa ? :-P

    Mój nie pasuje i co mi zrobią :)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2022-01-26 18:12:38
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 26 stycznia 2022 o 18:09:24 UTC+1 PiteR napisał(a):

    > Mój nie pasuje i co mi zrobią :)

    Zgłoszą do US :D.

    MK