    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OC
    Date: Mon, 14 Feb 2022 16:14:05 +0100

    W dniu 14 lut 2022 o 14:44, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ciekawostka... Lewe oko koryguję do dali w pełni okularami OHSpecs.
    > Pomiędzy korektą prawego i lewego jest spora różnica. Obrazy pokazywane
    > przez prawe oko są... MNIEJSZE niż obrazy pokazywane przez lewe oko...

    Tak by było zgodnie z oczekiwaniem -- błędnie zapisałem.

    + Obrazy pokazywane
    + przez lewe oko są... MNIEJSZE niż obrazy pokazywane przez prawe oko...

    Każdy post przed wysyłką starannie sprawdzam
    wielokrotnie -- i zawsze znajduję błędy po wysłaniu...

    Prawe w OhSpecs ma korektę: S+5.00 C-1.5 A180°
    Lewe w OhSpecs ma korektę: S+7.75 C-1.5 A20°

    Mam dwie pary okularów OhSpecs do dali -- różnią się ćwiartką dioptrii
    sfery pomiędzy sobą, ale różnica w nich pomiędzy prawą soczewką i lewą
    jest taka sama, tj. 2.5 dioptrii sfery.

    Te inne z OhSpecs:

    Prawe ma korektę: S+4.75 C-1.5 A178°
    Lewe ma korektę: S+7.50 C-1.5 A20°

    Te mają uszkodzoną powłokę lewej soczewki.

    Różnica 2° (180° vs 178°) to moja niekonsekwencja.
    Długo i namiętnie rozpatrywałem to i owo -- mając przed
    sobą masę różnych informacji... 2° to praktycznie nic.
    Raz zapisałem 180°, raz 178°...

    Różnica 180° (180° vs 0°) to żadna różnica.
    Kiernunkowo żadna różnica pomiędzy:
    wschód-zachód
    zachód-wschód

    Po obrocie cylindrycznej soczewki o 180° otrzymamy ten sam kierunek.
    Oczywiście mogą być różnice wykonania, chociażby błędy czy grawery.
    Niektórzy producenci grawerują swe znaki tak, by po zamontowaniu
    znalazły się w górnych rogach zewnętrznych. Po obróceniu soczewki
    o 180° grawerniczy zamysł producenta pryśnie...

    -=-

    Więc obraz lewego powinien być większy -- jest odwrotnie!
    Obraz lewego jest mniejszy niż obraz prawego. Dopiero
    odsunięcie opraw od oczu potrafi to zAmienić.

    Okulary z VE nie korygują w pełni lewego oka -- na moją prośbę.
    Podobną (niepełną) korektę stosowali optycy i okuliści od wielu
    lat. Okulistki z września ubr. i stycznia br. -- też. Wg mnie
    okulistki mogły stosować niezbyt świadomie -- replikując
    pokazane im okulary... ;) Z optometrystką VE rozmawiałem
    o tym długo i uczyniła tak świadomie, ma moją prośbę.

    Obraz z lewego pływa -- tak w pionie jak i w poziomie.

    Chyba powinien pokryć się z prawym -- chyba...

    -=-

    Nie żal mi pieniędzy na doświadczenia z okularami -- kto wie, może umrę
    z widzącym okiem lewym?... Na razie podczas prowadzenia samochodu oko
    lewe nie chce nawet na ułamek sekundy zerknąć mimo moich usilnych
    żądań... (jak ruszam rękami -- tak potrafię zmienić patrzenie prawym
    okiem na patrzenie lewym? raczej jak z oddychaniem -- bez udziału
    świadomości patrzę prawym, ale mogę interweniować, choć nie mogę
    dowolnie długo i w każdej sytuacji) Podczas chodzenia -- lewe oko ;)
    proponuje lakę, jeśli prawe jest zasłonięte; podczas siedzenia
    czy leżenia -- zachowuje się różnie...

    Sprawdzianem jest nalanie płynu z butelki do butelki...
    (płynu do prania z butelki do nakrętki itp.)
    Choć patrzę na butelki pionowo (nie ma mowy o stereoskopii)
    z góry -- raczej nie trafię bez użycia rąk...

    Po paru sekundach męczenia lewe oko niby widzi, ale nalanie
    jest raczej trudne... Podświadomie dążę do obmacania...

    Z prawym jest zdecydowanie lepiej, ale silne zmęczenie daje efekt
    podobny -- niby widzi, ale nie widzi... Jak radzę sobie z prowadzeniem
    samochodu czy choćby roweru? Mam tanie OC, co ;) widać w tym poście...

    Nie mogę być (i nie jestem) zawodowym kierowcą. Przed długą trasą muszę
    wypocząć -- kiedyś potrafiłem wytrzymać wielokrotnie dłużej niż teraz.
    Po stosownym zmęczeniu także prawym okiem ,,widzę'' to, co pamiętam;
    mogę tak ,,widzieć'' także samochody, co kiedyś miało miejsce...

    --