  • 31. Data: 2007-01-12 00:01:45
    Temat: Re: Nowy Pl@net Fortis Banku.
    Od: Grzegorz Podsiadlo <n...@-...pl>

    On Wed, 10 Jan 2007 21:18:22 +0100, MK wrote:

> [...]
    df nie występuje
    > Hehe... moje zalozenia sa podobne, ale troche mnie zdziwila wysokosc oplaty
    > za sms w demo systemu. 10,28 pln za 10 smsow ;). Ciekawe czy przy zmianie
    > TOiP czeka ePakiet jakas rewolucja...

    Dostałem odpowiedź:

    "wiadomości w systemie Pl@net dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszy to kody
    sms, służące do autoryzacji transakcji. Te smsy są (i pozostaną) bezpłatne.
    Drugi rodzaj, to powiadomienia sms, informujące o zdefiniowanych przez Pana
    wybranych zdarzeniach na rachunku. Na razie wysokość opłaty za
    powiadomienia sms nie została jeszcze ustalona. Dlatego też tymczasowo (na
    okres pilotażu) system nalicza 1 grosz, za każde wysłane powiadomienie.
    Powiadomienia wysyłane na e-mail są oczywiście bezpłatne. "

    Czyli nie jest źle - za autoryzacje nic, a potwierdzenia płatne. Ciekawe po
    ile. Z drugiej strony aż się prosi żeby sobie teraz kilka wysłać, a potem
    reklamować. ;)

    --
    empeg

  • 32. Data: 2007-01-12 00:08:06
    Od: Grzegorz Podsiadlo <n...@-...pl>

    On Fri, 12 Jan 2007 00:38:49 +0100, blad wrote:

    > Najbardziej mam pretensję do nich, że nie zrobili nic w celu
    > wyprowadzenia danych np do excela [...]
    > Dalej nie ma jak zapamiętać sobie w PC historii operacji !!!

    To prawda, exportu do arkusza brakuje, ale można sobie zrzucić miesięczne
    (albo za dowolne okresy) wyciągi w pdf-ie, co mi akurat wystarcza. Napisz
    do nich, może Ci dorobią excela przez noc. :)

    Co do błędów - to w html-u umie się wyświetlić historia rachunku na której
    jest 1030 elementów, ale pdf już się nie umie zrobić - wyświetla się
    zamiast pdf-a "B?d generowania PDF. Spr?j ponownie."

    --
    empeg

  • 33. Data: 2007-01-12 05:45:23
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunku - teraz go wycięło dokumentnie, więc sprawdzcie czy macie jakies
    > starocie (mogą być potrzebne dane adresowe)
    >
    > Najbardziej mam pretensję do nich, że nie zrobili nic w celu wyprowadzenia
    > danych np do excela - jedyna dawniej opcja przeklejania historii operacji
    > do excela udawała się w html, z dodatkami znaków PLN po każdej kwocie (nie
    > sumują się w arkuszu), i zmienianiem długiego numeru rachunku na np na
    > liczbę (krótką) pomnożoną przez 10**24 (przykładowo).
    > Dalej nie ma jak zapamiętać sobie w PC historii operacji !!!

    =================================
    A moze tak by:
    1) zaznaczyc historie na ekranie
    2) zapisac ja w pliku (najlepiej txt)
    3) wczytywac dane do excela z konwersja tj, od ktorego wiersza,
    gdzie sa poszczegolne kolumny i jakiego sa formatu

    pozdr
    vis

    P.S.
    Wiem ze jest to prawa reka do prawego ucha dookola nogi, ale ...

  • 34. Data: 2007-01-12 09:13:21
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    W związku z tym, że widoczne są KK to ideal przestanie tylko zajmować
    miejsce w portfelu. Swoją drogą widzę transakcje dokonane idealem z okresy
    przed wprowadzeniem Pl@net3.

  • 35. Data: 2007-01-12 18:39:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl> wrote in
    message news:eo7jck$q7a$1@pippin.nask.net.pl...
    > W związku z tym, że widoczne są KK to ideal przestanie tylko zajmować
    > miejsce w portfelu. Swoją drogą widzę transakcje dokonane idealem z okresy
    > przed wprowadzeniem Pl@net3.

    Ale niestety nie daje sie zlozyc wniosku o fotokarte w Pl@net3.

    Na spronie glownej nowej Pl@nety nie widac takze, ze otrzymalo sie nowa
    wiadomosc, przynajmniej ja tego nie zauwazylem. Jesli chce sie sprawdzic czy
    przyszla nowa poczta trzeba wejsc do odpowiedniej sekcji (Inne/wiadomosci).
    Tak, wiec mozna przeoczyc cos waznego.

    MK

  • 36. Data: 2007-01-14 10:28:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "vis"

> [...]
    > 3) wczytywac dane do excela z konwersja tj, od ktorego wiersza,
    > gdzie sa poszczegolne kolumny i jakiego sa formatu

    odpisali mi, że:
    "Opcja zapisania historii do pliku tekstowego przewidziana jest w
    kolejnym etapie projektu, prosimy zatem o jeszcze trochę cierpliwości.
    Historię rachunku będzie można wyeksportować do pliku tekstowego w
    formacie CSV lub MT940"
    więc jeszcze poczekam :-)
    *** blad ***

  • 37. Data: 2007-01-14 20:38:27
    Od: "vis" <k...@g...pl>

> [...]
    > etapie projektu, prosimy zatem o jeszcze trochę cierpliwości. Historię
    > rachunku będzie można wyeksportować do pliku tekstowego w formacie CSV lub

    Sprobuj, moze wyksportuja do XMLa. Przy okazji pytanie, czy wyciagi
    e-mailowe sa wysylane jawnym tekstem czy sa szyfrowane?

    pozdr
    ws

  • 38. Data: 2007-01-15 19:13:03
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "vis"

    > Sprobuj, moze wyksportuja do XMLa. Przy okazji pytanie, czy wyciagi
    > e-mailowe sa wysylane jawnym tekstem czy sa szyfrowane?

    wyciąg to jest u nich coś na ekranie (historia operacji z saldem i
    obrotami)
    - możesz wydrukować lub utworzyć pdf, którego sobie możesz zapisać na
    dysku
    Wyciąg teraz jest jakby kopią wyciągu papierowego - za konkretny
    miesiąc od początku
    rachunku - u mnie jeden z miesięcy od IX 2002 (poprzednuio miałem
    srebrny)
    Mailem nic nie wysyłają - tylko powiadomienie o wydarzeniu jest mailem
    lub SMS
    *** blad ***

  • 39. Data: 2007-01-15 19:23:09
    Temat: Re: Nowy Pl@net Fortis Banku - bezpieczeństwo
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Mialem pretensję do Fortisa, że wprowadzając maskowane hasło:
    - muszą pamiętać całe u siebie (zamiast trzymac jedynie skrót
    jednokierunkowy muszą umieć odszyfrowac haslo)

    Dostałem wyczerpującą informację, że zastosowali inny wariant
    i również z kodami SMS postepują nietypowo. Zacytuję całą informację:

    "Również w przypadku hasła maskowanego nie jest ono nigdzie w systemie
    przechowywane w całości. W momencie ustanawiania hasła generowane (i
    zapisywane do bazy) jest od razu kilkaset masek i odpowiadających im
    skrótów (dodatkowo, w skrócie zaszyty jest również login użytkownika).
    Przy logowaniu system porównuje skrót z wprowadzonej przez użytkownika
    maski ze skrótem zapisanym w bazie. Tak więc również w przypadku hasła
    maskowanego nie ma możliwości odtworzenia hasła.
    Co do kodu SMS - jest on ważny przez cały czas trwania sesji. Dla
    zwiększenia bezpieczeństwa, hasło nie jest jednak przesyłane do
    serwera; zamiast tego przesyłany jest kod autoryzacji, który wiąże ze
    sobą parametry transakcji i obowiązujące hasło jednorazowe. Kod
    autoryzacji wyliczany jest za pomocą algorytmu HMAC. Serwer weryfikuje
    poprawność przesłanego kodu, jeśli jest on prawidłowy, transakcja jest
    realizowana. (dla porównania - w typowych implementacjach tego sposobu
    autoryzacji transakcji przesyłany jest kod jednorazowy, który nie ma
    związku z parametrami transakcji i jest przesyłany wprost do serwera
    razem z pozostałymi parametrami operacji).

    Podsumowując - jestem przekonany, że w obszarze bezpieczeństwa, nowy
    Pl@net w niczym nie stracił w stosunku do starego systemu - takie
    zresztą było podstawowe założenie na którym opieraliśmy się
    projektując zabezpieczenia dla nowego systemu.
    Dodam, że przed udostępnieniem klientom do pilotażu, nowy Pl@net
    pomyślnie przeszedł audyt bezpieczeństwa, przeprowadzony przez
    specjalistyczną, niezależną firmę."

    *** blad ***

  • 40. Data: 2007-01-24 14:40:50
    Od: z...@i...pl

    Czy jest już oficjalnie coś wiadomo, kiedy nowa wersja zostanie udostępniona dla
    wszystkich użytkowników?