  • 1. Data: 2007-01-06 06:43:45
    Temat: kredyt hipoteczny a slub
    Od: "Beata" <a...@o...pl>

    Witam,

    Jakis czas temu zaciagnelam kredyt hipoteczny. Niebawem bede wychodzic za
    maz. Czy bank bedzie wymagal, aby malzonek zostal wspolkredytobiorca,
    tudziez bedzie sprawdzal jego zdolnosc kredytowa itp?

    Moze ktos zetknal sie z podobna sytuacja :)
    Pozdrawiam,
    Beata

  • 2. Data: 2007-01-06 07:10:26
    Temat: Re: kredyt hipoteczny a slub
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Beata" <a...@o...pl> wrote in message news:enngf1$d1e$1@news.mm.pl...
    > Witam,
    >
    > Jakis czas temu zaciagnelam kredyt hipoteczny. Niebawem bede wychodzic za
    > maz.

    Moje kondolencje. :)

    >Czy bank bedzie wymagal, aby malzonek zostal wspolkredytobiorca, tudziez
    >bedzie sprawdzal jego zdolnosc kredytowa itp?

    Nie masz w umowie kredytu zapisane, że masz obowiązek powiadomić bank o
    wszystkich sytuacjach mających wpływ na twoją zdolność kredytową?
    Czyli teoretycznie sama powinnaś do nich pójśc i pewnie pójdziesz przy
    okazji zmieniania nazwiska na koncie.
    Bank albo machnie na to ręką, albo się zainteresuje i oceni czy ryzykuje czy
    nie.
    Przy kredycie hipotecznym akurat bank ma niewiele do stracenia, bo hipoteka
    przeciez za mąż nie wychodzi, żeby nagle straciła na wartości.
    W ostateczności jak przestaniesz spłacac, to wtedy będą sie martwić i
    hipoteka pójdzie pod młotek.
    Generalnie nie powinni robić problemu.

  • 3. Data: 2007-01-06 13:25:37
    Od: "Beata" <a...@o...pl>

    > Moje kondolencje. :)

    :)

> [...]
    > okazji zmieniania nazwiska na koncie.
    > Bank albo machnie na to ręką, albo się zainteresuje i oceni czy ryzykuje

    Wyjscia za maz nie zamierzam przsed bankiem ukrywac, ale ciekawa jestem
    wlasnie reakcji banku ;)
    Dzieki za odpowiedz :)

  • 4. Data: 2007-01-06 14:03:37
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Wyjscia za maz nie zamierzam przsed bankiem ukrywac, ale ciekawa jestem
    > wlasnie reakcji banku ;)
    > Dzieki za odpowiedz :)

    1. Mieszkanie jest Twoje, a nie Wasze, bo nabyłaś je jeszcze przed
    ślubem i nie wejdzie
    do majątku wspólnego (w tej części, którą już spłaciłaś)...co z nim
    dalej to zależy od tego czy będziecie mieli intercyzę...
    2. To, że wychodzisz za mąż nie powinno pogorszyć Twojej zdolności
    kredytowej. No chyba, że małżonek będzie na Twoim utrzymaniu ;-(
    3. Jak będziesz miała nowe papiery to idź do banku i poinformuj o
    zmianie danych. Prawdopodobnie bank nie będzie miał nic przeciwko temu,
    że jesteś zamężna. Podstawa, aby terminowo spłacała kredyt.

    pozdr.
    RobertS