  • 11. Data: 2003-02-04 13:37:41
    Temat: Re: No to założyli mi konto w Berliner Volksbank
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) nie są niestety korespondentem Multi, więc Swifty pójdą
    > przez DB albo Comerz (..)

    Sprawdzałeś to dokładnie ?
    Ja dostałem kiedyś w CUFie całą listę zagranicznych banków
    pt. "Wymienione klucze swiftowe i teleksowe od A do F" - w sumie
    jest tam 426 pozycji.
    Co prawda tego banku faktycznie tam nie widzę, ale mam wrażenie,
    że spis jest niekompletny, bo tak jakoś dziwnie urwany i bez
    większego związku z tytułowym "od A do F", więc można się
    dopytać.
    Sprawy jeszcze dokładnie nie badałem więc nie jestem też pewien
    czy "wymiana kluczy swiftowych" jest równoznaczna z umową
    korespondencyjną (chyba zbyt piękne), ale może coś jest na rzeczy.

    BTW - co do oprocentowania, to ja nie miałbym nic przeciwko temu
    aby wynosiło równo 0.00% ;-)
    Jeśli ktoś spotkał taką ofertę (przy zachowaniu pozostałych warunków
    jak - dla nierezydentów, dostęp przez net itd) to proszę o info.

    pozd.Pix

  • 12. Data: 2003-02-04 14:04:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdzałeś to dokładnie ?
    > Ja dostałem kiedyś w CUFie całą listę zagranicznych banków
    > pt. "Wymienione klucze swiftowe i teleksowe od A do F" - w sumie
    > jest tam 426 pozycji.

    To co ja uzyskałem to lista 4 banków:

    Commerzbank AG, Frankfurt
    Dresdner Bank AG, Frankfurt
    Deutsche Bank AG, Frankfurt
    Vereins und Westbank, Hamburg

    (BTW, telefonicznie na multilinii podali mi nieco inną czwórkę ;-).
    Te dane są IMHO wiarygodne, ale nie chcę podawać źródła (może samo się
    ujawni?).

> [...]
    > czy "wymiana kluczy swiftowych" jest równoznaczna z umową
    > korespondencyjną (chyba zbyt piękne), ale może coś jest na rzeczy.

    Nie mam pojęcia, ale w świetle powyższego to chyba nie.

> [...]
    > Jeśli ktoś spotkał taką ofertę (przy zachowaniu pozostałych warunków
    > jak - dla nierezydentów, dostęp przez net itd) to proszę o info.

    Oczywiście oprocentowanie kredytów, udzielanych na piękne oczy :-))).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-02-04 14:28:38
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > (BTW, telefonicznie na multilinii podali mi nieco inną czwórkę ;-).
    > Te dane są IMHO wiarygodne, ale nie chcę podawać źródła (może

    Brrr... a to byłoby przykre :-(
    I też trochę dziwne, bo chyba BRE powinien mieć bardziej rozbudowaną
    siatkę korespondentów niż cztery banki i wszystkie zlokalizowane tylko
    w Niemczech.

    Z niecierpliwością czekam na ujawnienie się tego wiarygodnego
    źródła, bo już sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć.
    Widzę ciemność :-(

    > Oczywiście oprocentowanie kredytów, udzielanych na piękne oczy :-))).

    He he...
    Jak dla mnie może być też bez kredytów, debetów i innych cudów.
    Najważniejsze aby się swiftowało przez net bez problemów.
    Nie zawadziłaby też wieksza ilość korespondentów ;-)

    pozd.Pix

  • 14. Data: 2003-02-04 15:51:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Z niecierpliwością czekam na ujawnienie się tego wiarygodnego
    > źródła, bo już sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć.

    Korekta!!! To co wymieniłem to banki z terenu Niemiec, w innych krajach mają
    też korespondentów - np. w Wielkiej Brytanii 2 banki.

    > Najważniejsze aby się swiftowało przez net bez problemów.
    > Nie zawadziłaby też wieksza ilość korespondentów ;-)

    Mam już ofertę 3 spośród wymienionych banków niemieckich korespondentów
    Multi - Deutsche Bank byłby najlepszy, ale tak mnie potraktowali... Jeszcze
    Dresdner Bank muszę sprawdzić :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 15. Data: 2003-02-04 17:13:17
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Korekta!!! To co wymieniłem to banki z terenu Niemiec, w innych krajach
    mają
    > też korespondentów - np. w Wielkiej Brytanii 2 banki.

    Uff...
    Chociaż to dalej wygląda dosyć marnie niestety.
    Może z tego powodu nie utajniają te informacje ;-)
    Z jednej strony SWIFTy, a z drugiej zupełny brak podstawowych
    danych - chyba poprzepytuję ich jeszcze raz.

    > Mam już ofertę 3 spośród wymienionych banków niemieckich korespondentów
    > Multi - Deutsche Bank byłby najlepszy, ale tak mnie potraktowali...
    Jeszcze
    > Dresdner Bank muszę sprawdzić :-).

    Może miałeś pecha, że trafiłeś na taki oddział, a może po prostu
    Berlin leży zbyt blisko granicy ;-)

    pozd.Pix

  • 16. Data: 2003-02-05 14:54:31
    Od: "ciekawski" <c...@c...ciekawski>

    witam,
    kilka pytanek odnosnie tego banku i ich konta...

    1. czy zakladajac konto musiales udac sie do Berlina ?
    2. jaki jest ich zakres uslug online ( np. czy mozna otzrymywac i inicjowac
    przekazy zagraniczne ) ?
    3 jakie karty debetowe wydaja ?

    pozdrawiam

    "ciekawski"

  • 17. Data: 2003-02-05 18:26:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "ciekawski" <c...@c...ciekawski> napisał w wiadomości
    > witam,
    > kilka pytanek odnosnie tego banku i ich konta...
    >
    > 1. czy zakladajac konto musiales udac sie do Berlina ?
    Raczej tak. Muszą zidentyfikować osobę zakładającą konto, więc wizyta w
    banku jest raczej niezbędna. Być może honorują też np. potwierdzenie
    tożsamości przez ambasadę niemiecką.

    > 2. jaki jest ich zakres uslug online ( np. czy mozna otzrymywac i
    > inicjowac przekazy zagraniczne ) ?

    Otrzymywać na pewno (jest na to pozycja w cenniku). Co do wysyłania - nie
    wiem.

    > 3 jakie karty debetowe wydaja ?

    Dla nierezydentów z tego co wiem nie wydają kart debetowych.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2003-02-06 09:05:21
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 4 Feb 2003 15:28:38 +0100, "pix" <p...@w...pl> wrote:
    >Z niecierpliwością czekam na ujawnienie się tego wiarygodnego
    >źródła, bo już sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć.
    >Widzę ciemność :-(

    Zrodlo take informacje dostalo od odpowiedniego wydzialu :).
    Za ich aktualnosc glowa nie recze :) ale mam nadzieje, ze sa ok.

    Cala lista bankow korespondentow jest oczywscie znacznie dluzsza,
    Balab pytal mnie tylko o Niemcy.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 19. Data: 2003-02-06 10:52:38
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Za ich aktualnosc glowa nie recze :) ale mam nadzieje, ze sa ok.
    >
    > Cala lista bankow korespondentow jest oczywscie znacznie dluzsza,

    A orientujesz się, czy lista korespondentów Multi pokrywa się z BRE,
    czy też (co chyba mniej prawdopodobne) mają własną siatkę ?

    Pix