    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: No to założyli mi konto w Berliner Volksbank
    Date: Tue, 4 Feb 2003 15:04:07 +0100

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b1ofof$14g$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sprawdzałeś to dokładnie ?
    > Ja dostałem kiedyś w CUFie całą listę zagranicznych banków
    > pt. "Wymienione klucze swiftowe i teleksowe od A do F" - w sumie
    > jest tam 426 pozycji.

    To co ja uzyskałem to lista 4 banków:

    Commerzbank AG, Frankfurt
    Dresdner Bank AG, Frankfurt
    Deutsche Bank AG, Frankfurt
    Vereins und Westbank, Hamburg

    (BTW, telefonicznie na multilinii podali mi nieco inną czwórkę ;-).
    Te dane są IMHO wiarygodne, ale nie chcę podawać źródła (może samo się
    ujawni?).

    > Co prawda tego banku faktycznie tam nie widzę, ale mam wrażenie,
    > że spis jest niekompletny, bo tak jakoś dziwnie urwany i bez
    > większego związku z tytułowym "od A do F", więc można się
    > dopytać.
    > Sprawy jeszcze dokładnie nie badałem więc nie jestem też pewien
    > czy "wymiana kluczy swiftowych" jest równoznaczna z umową
    > korespondencyjną (chyba zbyt piękne), ale może coś jest na rzeczy.

    Nie mam pojęcia, ale w świetle powyższego to chyba nie.

    > BTW - co do oprocentowania, to ja nie miałbym nic przeciwko temu
    > aby wynosiło równo 0.00% ;-)
    > Jeśli ktoś spotkał taką ofertę (przy zachowaniu pozostałych warunków
    > jak - dla nierezydentów, dostęp przez net itd) to proszę o info.

    Oczywiście oprocentowanie kredytów, udzielanych na piękne oczy :-))).

    Pozdrawiam,
    BaLab