  • 1. Data: 2003-02-03 20:33:03
    Temat: mBank lekcewazy zapytania klientow
    Od: f...@g...pl

    Jestem ciekawy jakie sa Wasze doswiadczenia w przesylaniu zapytan do mB ze
    stron www ?
    Moje doswiadczenia sa fatalne.
    1) pracownicy mB odpowiadajac na pytanie pomijaja jego tresc,
    2) nie odpowiadaja na moje pytanie,
    3) pisza o rzeczach, o ktore nie pytalem.

    Moze za duzo od nich wymagam, ale myslalem, ze to dobry bank.

    fin

  • 2. Data: 2003-02-03 20:47:34
    Temat: Re: mBank lekcewazy zapytania klientow
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@m...oliwa.gda.osk.pl>

    <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1) pracownicy mB odpowiadajac na pytanie pomijaja jego tresc,
    > 2) nie odpowiadaja na moje pytanie,
    > 3) pisza o rzeczach, o ktore nie pytalem.

    No cóż... w w/w sposób zadałem pytanie tylko raz. Ale za to krótko,
    treściwie i na temat. Jeśli chodzi Ci o cytowanie maila z pytaniem - to
    faktycznie nie stwierdziłem. Jak jesteś nie zadowolony z mailowania to
    skorzystaj z mLinii albo mChata?

    > Moze za duzo od nich wymagam, ale myslalem, ze to dobry bank.

    To jednak dobry bank. Zwłaszcza w świetle tego, co ostatnio wyczynia BŚK ;-)
    RJCz

  • 3. Data: 2003-02-03 21:13:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > 2) nie odpowiadaja na moje pytanie,
    > 3) pisza o rzeczach, o ktore nie pytalem.
    > Moze za duzo od nich wymagam, ale myslalem, ze to dobry bank.

    Tak robi kazdy bank. Ma przygotowane standardowe odpowiedzi na
    standardowe pytania. I na zasadzie kopiuj&wklej odpowiadaja.
    Po prostu prawo skali - 300 tysiey klientow robi swoje.

    Ciekawe czy im dziala juz jakos ten system CRMu ale po prostu widac,
    ze nie przykladaja duzej wagi do pytan z maila (w Multi to samo...).

    Nastepnym razem dzwon lub chat'uj (chociaz to drugie jest wyjatkowo
    upierdliwe - bo zanim pracownik sie dowie, to wieki mijaja...).

    Jesli potrzebujesz dobrej obslugi polecam badz Inteligo - poki im sie
    nie rozwali caly ten zachwalany system stawiajacy na jakosc obslugi,
    albo... sorry - nie w tym segmencie szukak - proponuje z tanszych
    rzeczy Fortis Bank.
    Acha - jest jeszcze jedna rzecz - nie wyobrazaj sobie za duzo, ze
    bank wysle ci super spersonalizowana odpowiedz zadana przez maila.
    Sorry - nie jestes klientem - nie moga na ciebie marnowac czasu - bo
    ten musza dzielic na duza ilosc juz zdobytych. Ciesz sie, ze w gole
    odpisali ;) W przeprowadzaneych nie tak dawno badaniach (opublikowane
    na lamach GB) wyszlo, ze czesc bankow w ogole nie odpowiada, czesc
    kieruje na swoje strony, a takie , ktore potraktowaly sprawe klienta
    bardzo powaznie - mozna blo liczyc na placach...

    (sam praktykuje jak pisze na biuro prasowe bankow... Ciekawe do Citi
    za cholere nie dostaniejsz maila do rzecznika, KB nie odpowiada w
    ogole, i kilka innych bankow podobnie - z drugiej strony sa
    rzecznicy - ktorzy sa fachowcami w tym co robia - niezaleznie czy
    pytanie zadaje ja czy dziennikarz wielkiego dziennika (widzialem prace
    rzecnzikow w dwoch bankach, no i cenne wnioski z rozmow z Wojtkiem F.
    ;)

    Po mailu banki nie moga rozpoznac "wartosci" klienta. (no, chyba, ze
    pisze z d...@d...pl heheheh ;)
    Najlepsza praktyka - zeby sie cos dowiedziec- nie pisz maila, tylko
    idz do placowki, albo dzwon. Inaczej bedziesz mial taka a nie inna
    odpowiedz i p[o prostu przyzwyczaj sie do tego.

    Wydaje sie, ze banki przestaly isc w ilosc, a zaczynaja isc w jakosc.
    Zgodnie z prawem Pareta w bankowosci 7% klientow generuje 80%
    przychodow.

    Nowe systemy zarzadzania, te wszystkie CRMy ma za zadanie
    wystandaryzowac obsluge klienta masowego, a pozostalych po tej rzezi
    niewiniatek pracownikow skierowac do obslugi wlansie tych grubych ryb
    z gruba kasa.
    A my szaraczki... Bankow nie zmusimy, zeby nas obslugiwaly tak jak
    tego chcemy - za to mozemy sami to zmienic - po rostu posiadajac duza
    kase, lub wybierajac jakis prestizowy zawod.... Prawnicy, lekarze i
    tak dalej to maja dobrze kurka ;)))

    A mnie to Fortis nawet VC nie chce dac... zycie jest niesprawiedliwe,
    hahahaha ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 4. Data: 2003-02-03 21:28:56
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:b1mm4r$9ob$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nie rozwali caly ten zachwalany system stawiajacy na jakosc obslugi,
    > albo... sorry - nie w tym segmencie szukak - proponuje z tanszych

    Na pytanie rzeczowo odpowiada Citek, i ich odp nie sa raczej copy&paste.
    Odpowiedz jest w skrzynce nastepnego dnia. Nie da sie ich niestety sklonic
    do oddzwonienia - zawsze mail.

    Zaraz posypie sie lawina o kompetenci Citka ;)

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-02-03 21:31:14
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    kompetenci -> cos mi "j" zjadlo :)

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2003-02-03 22:11:16
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > ich niestety sklonic do oddzwonienia - zawsze mail.
    >
    > Zaraz posypie sie lawina o kompetenci Citka ;)

    hihihih - no nie wiem ja osobiscie nie doswiadczylem w pelni tego
    zaszczytu, ale niech tam ;)
    Pytalem sie o namiary na rzecznika prasowego - kieeedys jak jeszcze
    Szymon Midera nie byl rzecznikiem mBanku, tylko dzialal w ramach
    marketingu - mLinka ladnie podala mi namiary na niego. Teraz sa
    dostepne na stronie WWW.
    W Multi natomiast - przez Czata kobitka za cholere nie chciala dac
    namiarow na Krzysztofa Druszcza, mimo, ze te dane... byly dostepne na
    stronie.. ;)
    Po malej interwencji juz spokojnie daja namiary zarownoa wia chat jak
    i np. Multilinie.

    W Citi adres ten jest chyba zakazany do podawania - nawet jak chcialem
    tylko poprosic o zwykle dostarczania wiadomosci prasowych :)))

    No coz - maja taka polityke - ich sprawa :)

  • 7. Data: 2003-02-03 22:24:50
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:b1mpig$i45$1@news.onet.pl...

    > W Citi adres ten jest chyba zakazany do podawania - nawet jak chcialem
    > tylko poprosic o zwykle dostarczania wiadomosci prasowych :)))

    jesli znasz imie i nazwisko to sprobuj na:

    i...@c...com

    szeregowi pracownicy nawet po polaczeniu z citkiem maja maile:

    I...@h...com.pl

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2003-02-03 22:29:50
    Od: "emerel" <m...@p...com>

    a mi nie odpowiedział Multi, chociaż jestem klientem...
    więc co, pisząc maila mam podawać numer konta?

    Mariusz

  • 9. Data: 2003-02-03 22:33:51
    Od: f...@g...pl

    > Tak robi kazdy bank. Ma przygotowane standardowe odpowiedzi na
    > standardowe pytania. I na zasadzie kopiuj&wklej odpowiadaja.

    Jak ktos wspomnial sa banki, ktore tak nie robia. Citi jest dobrym przykladem,
    na pytania wyslane mailem zawsze odpowiada szybko i na temat (sam sprawdzalem i
    nie jestem citigoldem).
    Skoro moze Citi dlaczego nie moze mBank? Wydawaloby sie, ze to wlasnie
    internetowy bank badzie powaznie podchodzil do zapytan wyslanych mailem.

    fin

  • 10. Data: 2003-02-03 22:49:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wydawaloby sie, ze to
    > wlasnie internetowy bank badzie powaznie podchodzil do zapytan
    > wyslanych mailem.

    Abstrahujac - ciekawe jak to bedzie, jesli podawana tutaj informacja o
    zwolnieniu z infolinii ludzi potwierdzi sie.. ;)

    Co do mBanku dziwie sie mniej co do Multibanku - brak kanalu
    wewnetrznego do komunikacji i wlasnie ten brak odpowiedzi jest co
    najmniej dziwny.

    Mam kolezanke, ktora pracuje w Multi w Wawie - mowi, ze maja istny
    nawal klientow. Aczkolwiek jak sie podsmiewam, ze chyba nie az taki
    jak BRE caly czas oglaszalo - bo jakos nie przypomina swoich planow
    100 tysiecy klientow - to potwierdza, ze planisci Multi sa nader
    hehehe ambitni. Byc moze nie tylko planisci Multi - w mBanku tez, a i
    BRE podobnie...

    Co do Citka mam po prostu jakis taki uraz... ;) No rozumiem, jakby
    inny duzy bank mi nie odpowiedzial... Juz nawet mam b. dobry kontakt z
    Fortisem (ktory mi nie dal cholera VC), a z Citi nie.. (dosc
    przypomniec, ze swego czasu odmowil mi zalozenia konta, no ale dla
    chcacego nic trudnego i konto mam (a VC dalej nie ;).

    A wlasnie w KB24 maja fajny system poczty wewnetrznej. Sprobowalem
    zrezygnowac z ubezpieczenia karty (bo tak mi doradzono), i
    jednoczensie zadalem pytanie o ichna KK (czy trzeba miec stale zrodlo
    dochodow i umowe o prace) - no i jak raz nie dostalem odpowiedzi. A
    tak dostawlem odpowiedz zawsze. Nie wioem do konca jak ten system
    funkcjonuje ale cos mi sie wydahe, ze korespondencje ze mna prowadzi
    ktos z pracownikow mjego oddzialu.
    Niestety w przypadku KB sprawdza sie prawda - nie wystarczy, ze bank
    zaprojektuje super system bankowosci internetowej - potrzeba, zeby go
    jeszcze umial sprzedac.
    No ale ani KB, ani Integrum, ani PKO BP jakos nie odniosly na tym polu
    wielu sukcesow...