  • Data: 2020-03-24 00:36:42
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5e78ac19$0$508$6...@n...neostrada.pl

    >>Z obawy przed utratą władzy. ;)

    > A to na pewno ... ale co po maju ? :-)

    13 jest w kwietniu a 14 chyba jeszcze nie jest ustalona...

    > Masz na mysli poza organizmem czlowieka ?
    > Bo chyba w piatek uwolnil.

    To dawno... [u mnie czas szybko podąża...]
    Kiedyś w Wieńcu zauważyłem, że ,,dawno było''
    czym zdziwiłem dziewczynę tak, jak teraz Ciebie...
    (tuż po przyjeździe czas szybko umyka...)

    > A przy okazji czytam, ze NBP kupi obligacje rzadowe ... wolno mu ?

    Nie wiem.

    > Kiedys byl chyba zakaz ...

    Kiedy?! Za czasów naszego dobrodzieja?
    Toż [przy korycie] nastąpiła dobra zmiana warty...
    https://businessinsider.com.pl/finanse/koronawirus-w
    -polsce-nbp-dodrukowal-8-mld-zl-na-tarcze-antykryzys
    owa/7bwkcf9

    [i widać skutki -- już nie ma drukarki CANON PIXMA G3411
    (2315C025AA) za 509 pln... NBP wykupił wszystkie... co
    za świat!!!]

    Nie wiem, co kupił NBP i co mu wolno a czego nie wolno...
    Zaraz okaże się, że jednak wolno... ;)

    > A tu faktycznie mozesz miec racje - wiec nie bedzie stratna, tylko straty beda
    mniejsze :-)
    > Chociaz ... kierowcom musza placic za caly etat ?

    Nie wiem.

    > A jak do maja nie zdaza spasc ceny ?

    Teraz wzrosły?

    > Jest jeszcze wersja niemiecka - podatek kosciielny.

    IMO to dobre rozwiązanie.

    > Panstwo zbiera, i rozdziela zgodnie z deklaracja.
    > Mozna zadeklarowac ateizm i nie placic.

    > Ale ... czy to nie zbyt ryzykowny eksperyment ? :-)

    Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz? ;)

    > Nie mozna, jak na kwarantannie.
    > Tzn mozna, ale ten kombinezon ...

    Nie samą kwarantanną żyje na_ród.
    Właśnie odwołano mi wizytację u alergologa.
    [przyniósłbym kolejny wniosek sanatoryjny
    przed rozpatrzeniem poprzedniego?]

    Na szczęście leków mi na razie nie brakuje...
    Ale obiecałem w rodzinnej przyniesienie
    stosownego pisemka od alergologa
    w kwietniu -- raczej nie dotrzymam słowa...

    Desloratadyna będzie u mnie problem -- jest w stosownie
    niskiej cenie pod warunkiem dostarczenia takiego pisemka...
    A właśnie Desloratadyny mi trochę ;) brakuje...

    Może uda się jakoś via net lub phone pozyskać receptę u alergologa...

    Na szczęście mam inne antyhistaminy...

    > przyspieszyc mialo chyba juz dawno.
    > A teraz moze byc problem z tymi zaocznymi,
    > jak caly proces wystawiania maja pod kontrola ...
    > choc niewykluczone, ze z powodu
    > epidemii pozwola, i tak juz zostanie ...

    Na razie wystawiają.

    > Byc moze samoczynnie nastapi.

    Nastąpi -- bo:
    - jest mało miejsca do życia (wyburzenie
    blokowisk zezwoli na budowę rozległych
    rezydencji)
    - siła robocza przestaje być potrzebna
    (pracują roboty)
    - nie potrzeba silnych/młodych żołnierzy
    (ludzie wolą żyć w spokoju niż wojować)

    > Limes inferior :-)

    Numer ?Marcina Wolskiego?

    Jest pewien ,,problem'' -- głupiec zmarnuje swe bogactwo
    (jak ja swe z lat mej młodości -- rozdawnictwem) zaś
    mędrzec rozwinie się nawet bez nadmiaru szmalu. :)

    w cieniu mądrości jak w cieniu pieniądza

    czy jakoś podobnie...

    > A to sie akurat moze nie udac.

    Choćby VAT czy akcyza -- podatek pośredni to tez podatek.

    > Postawia je w kraju, gdzie bedzie najtaniej,
    > a fachowa obsluga ... bedzie obslugiwac zdalnie ...

    Ale produkty można opodatkować w docelowych państwach.

    > statystyki pilnuje

    Jak i strażak pilnuje statystyki. ;)

    > Taa ... zatrudnisz jako urzednikow, to ci wymysla kolejny
    > formularz, to ktorego wypelnienia bedziesz musial zatrudnic
    > jeszcze lepiej myslacego ... i niby bedzie fajnie, bo trzy
    > osoby maja prace, ale jak chinski towar bedzie tanszy ..

    Właśnie to są te skryte zasoby ludzkie -- ci urzędnicy
    dokładający pracE innym ludziom i sobie... Te zasoby
    można wykorzystać podczas kataklizmu...

    > Sporo musialo na tej ziemii pracowac ...

    ziemi?

    > ale wlasnie sie zaczela rewolucja przemyslowa.

    > Jedni sie bogacili, a inni biednieli.

    IMO jedni bogacili się szybciej
    inni wolniej, ale bogacili się wszyscy.

    Kiedyś nawet królowie nie mieli sedesów... ;)

    > Bo tez ilosc plonow ograniczona ...
    > chyba, ze sie skolonizuje jakies duze kontynenty ..

    > Wychodzi na to, ze kiepsko.

    IMO nieźle.

    > Dokladnie, glownie wyglada.
    > Co to jest 50 tys ofiar we Wloszech ...

    Wobec corocznego żniwa grypy czy wypadków komunikacyjnych...

    > a jak jeszcze staruszki, to sie wloski ZUS ucieszy :-)
    > I spoleczenstwo, bo mieszkania potanieja ...

    Zobacz, ile pochłonęły wcześniejsze epidemie czy pandemie...
    Po I wojnie światowej Hiszpanka (grypa?) zabiła więcej niż
    sama wojna...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia_grypy_w_latac
    h_1918-1919
    Podawane są różne szacunki śmiertelności na całym świecie:
    od 21-25 mln[6] do 50-100 mln[14]. Była pierwszą pandemią
    od czasów czarnej śmierci (1347-1350) o tak wysokiej
    śmiertelności[6]. Zachorowało na nią ok. 500 mln ludzi,
    co stanowiło wówczas 1/3 populacji świata[15][16].

    Nie tylko wirusy...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_śmierć
    Dane dotyczące liczby śmiertelnych ofiar czarnej śmierci
    różnią się, niemniej szacuje się, że w XIV wieku zabiła
    ok. 75-200 mln ludzi[47][48][49]. Według zajmującego się
    średniowieczem historyka Philipa Daileadera (2007):

    Obecne grypy to setki tysięcy zabitych rocznie na świecie...
    Umieralność na poziomie kilku promili, ale zachorowalność
    bardzo duża...

    Nie wybielam C-19, ale twierdzę, że ludzkość
    ściera się z poważniejszymi problemami...

    Mam też świadomość tego, że mnie dotyczy ten wirus (i inne)
    znacznie mocniej niż innych ludzi z uwagi na mą słabą odporność...

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,najwieksze-epidemie-ostatnich-lat--koronawirus--sa
    rs--ptasia-grypa--ebola,artykul,15776010.html

    -=-

    IMO zbyt późno zaczęto izolować chorych i rejony dotknięte C-19...

    -=-

    IMO najlepszymi sprzymierzeńcami wirusów
    (w tym także dzisiejszego koronawirusa) są:
    - zmęczenie
    - brak snu
    - nadmierny stres
    - brudne ręce wkładane do: ust, nosa, oczu itp...
    - brak aktywności fizycznej (jak to pogodzić z przemęczeniem?)
    - złe odżywianie się (i ogólnie zły stan zdrowia)

    --