  • Data: 2020-03-24 11:29:33
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Boguś <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OK! To może być jakiś argument, tylko, że po pierwsze teraz sprzedajemy
    > paliwo wyprodukowane z ropy kupionej pewnie kilka miesięcy temu, a po
    > drugie w cenie detalicznej paliwa jest masa podatków. Kiedyś spotkałem
    > się ze stanowiskiem, że Stacja Paliw na jednym litrze zarabia kilka
    > groszy. To skąd spadek ceny o 30 groszy?

    Ceny paliw obarczone są dodatkowymi podatkami takie akcyza,VAT etc. Podatki te
    jednak są proporcjonalne do ceny hurtowej benzyny, czyli ceny na stacji powinny
    być proporcjonalne do ceny hurtowej.

    Popatrzymy jakie były ceny hurtowe Benzyna bezołowiowa - Super Plus 98 ( dane
    oficjalne ze strony Orlenu)
    01.01.2020 4054 zł/m^3
    22.02.2020 4069 zł/m^3
    17.03.2020 3167 (78.1% w stosunku 01.01.2020 => 5.30*78.1% = 4.06 !!!!!)
    24.03.2020 3057 (75.4% w stosunku 01.01.2020 => 5.30*76% = 4.00 )

    Ty się dziwisz, że cena detaliczna spadła z 5,30 do 4,98 zł, a powinna co najmniej
    do 4.06 zł !!. (przyjmuję, 7 dni to opóźnienie między zakupem paliwa i
    dostarczeniem go do stacji). Ewentualnie nieco więcej bo koszty transportu nie
    spadły zbytnio, oraz zwiększenie marży stacji. Ale to zwiększenie pośrednich
    kosztów może być 0.10-0.15 zł a nie 0,92 zł (4,98-4.06)

    Fakty są nieubłagane, teraz pośrednicy oraz stacje paliwowe szybka się bogacą!!
    naszym kosztem.
    To teraz jest ZMOWA CENOWA.

    To samo obserwuję na rynku oleju opałowego Ekoterm. Początkowo( czyli od 20.02)
    sprzedawcy obniżyli ceny o ok 8-12%. Teraz od 10 dni, mimo znacznej obniżki ceny
    hurtowej, ceny stoją w miejscu.

    --
    Boguś