  • Data: 2020-03-24 12:00:49
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boguś" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ceny paliw obarczone są dodatkowymi podatkami takie akcyza,VAT etc.
    >Podatki te jednak są proporcjonalne do ceny hurtowej benzyny, czyli
    >ceny na stacji powinny być proporcjonalne do ceny hurtowej.

    Akcyza jest stala. Inne dodatki tez.
    VAT od ceny paliwa wraz z akcyza.

    Czyli jak ropa potanieje o polowe, to cena hurtowa spadnie znacznie
    mniej % :-(

    Od ceny hurtowej chyba nic nie jest liczone.

    Za to Robert racje ma, ze mamy dostawy wyceniane wedle jakis umownych
    wzorow, plotki podpowiadaja, ze np wedle sredniej z 3 miesiecy ..

    Popatrzymy jakie były ceny hurtowe Benzyna bezołowiowa - Super Plus 98
    ( dane
    oficjalne ze strony Orlenu)
    01.01.2020 4054 zł/m^3
    22.02.2020 4069 zł/m^3
    17.03.2020 3167 (78.1% w stosunku 01.01.2020 => 5.30*78.1% = 4.06
    !!!!!)
    24.03.2020 3057 (75.4% w stosunku 01.01.2020 => 5.30*76% = 4.00 )

    I to z akcyzą ? Chyba tak.
    To jeszcze wez pod uwage, ze w tym jest ok 1700 zl akcyzy i oplaty
    paliwowej

    https://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/staw
    ki-oplat

    Czyli tak naprawde paliwo potanialo z ~ 2400 do 1300 ... prawie tak
    jak ropa ...

    >Ty się dziwisz, że cena detaliczna spadła z 5,30 do 4,98 zł, a
    >powinna co najmniej do 4.06 zł !!.

    O 4 zl na Auchan ktos pisal niedawno.
    A Robert chyba pisze o 98.

> [...]
    >go do stacji). Ewentualnie nieco więcej bo koszty transportu nie
    >spadły zbytnio, oraz zwiększenie marży stacji. Ale to zwiększenie
    >pośrednich kosztów może być 0.10-0.15 zł a nie 0,92 zł (4,98-4.06)

    >Fakty są nieubłagane, teraz pośrednicy oraz stacje paliwowe szybka
    >się bogacą!! naszym kosztem.
    >To teraz jest ZMOWA CENOWA.

    >To samo obserwuję na rynku oleju opałowego Ekoterm. Początkowo( czyli
    >od 20.02) sprzedawcy obniżyli ceny o ok 8-12%. Teraz od 10 dni, mimo
    >znacznej obniżki ceny hurtowej, ceny stoją w miejscu.

    Kupili drogo, a teraz musza sprzedac to co kupili drogo - chyba nie
    chcesz sie bogacic ich kosztem ? :-)
    A w ogole mieli kiepski sezon

    A ja niedawno tankowalem ON po 4.80, a wczoraj widze 4.30 ...

    J.