  • Data: 2020-03-24 14:53:56
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2020 o 10:33, Olin pisze:

    > Chodziło zastąpienie wypłat z Fundusz Kościelnego - czyli finansowania
    > przez wszystkich - dobrowolnym odpisem podatkowym. KK bezsprzecznie ma
    > najlepsze rozeznanie co do gorliwości swych owieczek, bo się nie zgodził.
    > Z tacą nie miało to nic wspólnego.

    Zgodnie z Prawem Kanonicznym taca jest zasadniczo na utrzymanie
    świątyni, a księża powinni żyć z datków na msze święte. W Polsce to
    trochę inaczej działa, bo większość księży (czy osób duchownych) ma
    państwowe posady. Nie badałem tego, ale chyba głównie nauczycieli.

    Mój domysł jest taki, że gdy w ogóle to rozważano, to Kościół Katolicki
    utrzymywał w oficjalnych komunikatach, że w Polsce jest ponad 99%
    wiernych tego wyznania. Te statystyki robili w ten sposób, że brali pod
    uwagę ochrzczonych. To nie do końca toi samo, co wierzący. Po za tym
    ćwierć wieku temu inne, niż katolickie kościoły miały faktycznie
    niewielki odsetek wiernych. Może poza jakimiś okręgami na wschodzie
    Polski. Choć ja patrzę przez pryzmat Małopolski, a wystarczy na takie
    Mazury i się okazuje, ze Ewangelików, czy Luteran tam sporo, a i inne
    domy modlitwy się trafiają.

    Jakby tak przy tych deklaracjach dotyczących przekazania środków okazało
    się, że znacznie mniej, niż 99% chce przekazać na Kościół Katolicki, to
    byłaby porażka wizerunkowa.

    Po za tym był jeszcze jeden problem z tego co wiem. Zabrania się
    przetwarzania danych dotyczących wiary. To z kolei jest skutek II Wojny
    Światowej i mordowania Żydów.

    --
    Robert Tomasik