  • 11. Data: 2008-01-28 17:41:34
    Temat: Re: Multibank wprowadza czipy
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 28 Jan 2008 13:11:42 +0100, Z napisał(a):

    > A mam takie pytanie: czy mozna sobie po prostu zdrapac ten pasek? A
    > pozniej oczywiscie placic tylko tam, gdzie maja chipy.

    Można. Karta jest Twoja i możesz z nią zrobić co chcesz jeżeli oczywiście
    masz tego świadomość i wiesz jakie mogą być tego ewentualne konsekwencje.

    Xenocide

  • 12. Data: 2008-01-28 17:44:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" d...@h...goo
    glegroups.com

    > Bankomaty WBK chyba potrafią czytać z mikroprocesora.

    : Ale ktos pisal,o ile dobrze pamietam, testujac karte z uszkodzonym
    : chipem, ze wystarcza im pasek do wyplacenia gotowki (i pin naturalnie)

    Można przetestować. Wystarczy zamalowanie styku lub kilku stykw.
    Można też zakleić taśmą. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2008-01-28 18:14:29
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

    > Można. Karta jest Twoja i możesz z nią zrobić co chcesz jeżeli oczywiście
    > masz tego świadomość i wiesz jakie mogą być tego ewentualne konsekwencje.

    W kwestii formalnej. Właścicielem karty jest bank a nie użytkownik

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 14. Data: 2008-01-28 19:13:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Markus Sprungk" 1orybq9sukaw9.icbjwcaj5l65$....@4...net

    > W kwestii formalnej. Właścicielem karty jest bank a nie użytkownik

    Ja bym to ujął tak:

    -- posiadaczem (od posiadania i posiadłości -- na przykład folwarku z pałacem)
    jest klient
    -- karta jest własnością banku (ale czy z tego wynika, że bank jest właścicielem?)

    Jeśli bank jest istotnie właścicielem, to należy zapytać, jakie ma prawa
    wobec tej karty? IMO żadne. :) Może zażądać jej zwrotu ode mnie? Może, ale
    ja mogę w tym momencie kartę zgubić :) i nie oddać, ale zatrzymać sobie :)
    lub oddać dzieciom do zabawy. Może ją zastrzec lub zablokować? Niby może,
    ale nie bez przyczyny, czyli jednak nie może. :)

    I jakim on (bank) jest właścicielem, skoro niczego nie może z tą
    kartą uczynić z własnej woli, chyba że wznowić ją -- wydać kolejną? ;)
    (a i tu nie wykazuje ani swej woli, ani inicjatywy, dlatego emotka ze średnikiem)

    -=-

    I dobrze by było, gdyby ludziom/klientom wlewano ciurkiem do głowy,
    że to oni są właścicielami kont i kart, nie zaś bank, który jedynie
    te konta (czy karty) jakośtam (ale zgodnie z regulaminami, umowami
    i decyzjami właścicieli/klientów, prawami bankowymi i państwowymi
    oraz innymi obowiązującymi) prowadzi. :)

    Mogę prowadzić samochód, którego nie jestem właścicielem?
    Chyba mogę. :) Obok mnie może siedzieć właściciel (lub nawet
    być gdzieś daleko -- w bagażniku ;) chociażby) a ja mogę ten
    samochód prowadzić. :) Dobrze by było, gdybym prowadził zgodnie
    z DOBROWOLNYMI umowami, regulaminami, przepisami ruchu drogowego,
    prawem państwa i WOLĄ WŁAŚCICIELA samochodu, skoro świadczę mu usługi. :)

    Daleko nie szukając -- autobusy (miejskie, podmiejskie i zamiejskie)
    tak są prowadzone, że kierowcy nie są właścielami pojazdów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2008-01-28 19:50:13
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Marcin Nowakowski pisze:
    > krzysztofsf stwierdził, że:

    > Zdaje się, że większość BZ-WBK, BPH, poza tym Euronet (nie wiem, czy
    > wszystkie).

    I zdaje się ATM-y Kredyt Banku.

    K.

  • 16. Data: 2008-01-29 18:09:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > http://www.multibank.pl/co_nowego/rss/rss_komunikaty
    ?id=31966

    A przy okazji waznosc karty zwieksza sie z 1 roku do 3 lat. Dobrze ze
    przynajmniej Gold ma darmowe duplikaty, wiec jak sie karta "zeszmaci" to
    bedzie mozna darmowo ja wymienic na nowa.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2008-01-29 19:25:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Mithos" fnnqo5$tco$...@n...onet.pl

    > A przy okazji waznosc karty zwieksza sie z 1 roku do 3 lat. Dobrze ze
    > przynajmniej Gold ma darmowe duplikaty, wiec jak sie karta "zeszmaci" to
    > bedzie mozna darmowo ja wymienic na nowa.

    Jeśli zeszmaci się -- nie będziesz nią płacił.
    Jeśli nie będziesz nią płacił -- bank nie zarobi.

    I MZ raczej ;) bank wymieni zeszmaconą za free, tym bardziej że
    surowiec (srebro, złoto, platyna, pomarańcze, niebiosa itd.) są
    skrajnie tanie. :) Koszt karty to jej obsługa.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2008-01-29 19:28:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > I MZ raczej ;) bank wymieni zeszmaconą za free, tym bardziej że
    > surowiec (srebro, złoto, platyna, pomarańcze, niebiosa itd.) są
    > skrajnie tanie. :) Koszt karty to jej obsługa.

    Watpie. Niestety w niektorych bankach TOiP nie przeskoczysz.

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2008-01-29 23:26:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mithos" fno0dg$hl8$...@n...onet.pl

    > Watpie. Niestety w niektorych bankach TOiP nie przeskoczysz.

    No... To... Należy chyba olać te banki... :)
    Citi i WBK wymieni na pewno, bo w protiwpołożnym klient będzie tylko przelewał z tych
    kart...

    --