  • 1. Data: 2008-01-28 11:50:51
    Temat: Multibank wprowadza czipy
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    http://www.multibank.pl/co_nowego/rss/rss_komunikaty
    ?id=31966

    Oczywiście standardowa uwaga o "większym bezpieczeństwie". Za to miło,
    że nie będzie opłaty za zmianę pinu.

    KJ

  • 2. Data: 2008-01-28 11:59:03
    Temat: Re: Multibank wprowadza czipy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > http://www.multibank.pl/co_nowego/rss/rss_komunikaty
    ?id=31966

    > Oczywiście standardowa uwaga o "większym bezpieczeństwie". Za to miło,
    > że nie będzie opłaty za zmianę pinu.

    "Karta z chipem zapewnia większe bezpieczeństwo przed skopiowaniem
    danych zapisanych na karcie. "

    Czy to prawda, skoro te karty nadal będą również kartami z paskiem
    magnetycznym?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-28 12:04:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:
    [...]

    > Czy to prawda, skoro te karty nadal będą również kartami z paskiem
    > magnetycznym?

    A jak myślisz dlaczego dałem to w cudzysłowach? :-)
    KJ

  • 4. Data: 2008-01-28 12:11:42
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Liwiusz pisze:
    > [...]
    >
    > A jak myślisz dlaczego dałem to w cudzysłowach? :-)
    > KJ

    A mam takie pytanie: czy mozna sobie po prostu zdrapac ten pasek? A pozniej
    oczywiscie placic tylko tam, gdzie maja chipy.

    pozdr

  • 5. Data: 2008-01-28 12:22:56
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Liwiusz pisze:
    > [...]
    >
    > A jak myślisz dlaczego dałem to w cudzysłowach? :-)

    A czy w którymś banku są karty paskowo-chipowe gdzie transakcje paskowe
    potwierdza się podpisem a czipowe pinem?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 6. Data: 2008-01-28 12:39:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Sty, 13:22, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    wrote:
    > Kamil Jońca napisał(a):

    > A czy w którymś banku są karty paskowo-chipowe gdzie transakcje paskowe
    >   potwierdza się podpisem a czipowe pinem?

    Chyba nie.
    Za to chyba ani jeden bankomat w Polsce nei czyta jeszcze z chipa -
    wszystkie z paska, ewentualnie po odnalezieniu paska nie szukaja juz
    chipa.
    Nie wiem, czy ktos moze to potwierdzic/zaprzeczyc ale cos takiego
    pomietam (moze opacznie?) z ktorejs dyskusji na grupie.

  • 7. Data: 2008-01-28 12:59:55
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    .googlegroups.com...
    wrote:

[...]

    Bankomaty WBK chyba potrafią czytać z mikroprocesora.

    marekz

  • 8. Data: 2008-01-28 13:35:53
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-01-28 13:39, krzysztofsf stwierdził, że:
    > Chyba nie.
    > Za to chyba ani jeden bankomat w Polsce nei czyta jeszcze z chipa -

    Zdaje się, że większość BZ-WBK, BPH, poza tym Euronet (nie wiem, czy
    wszystkie).

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 9. Data: 2008-01-28 13:48:03
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Z" fnkgpp$5si$...@n...onet.pl

    > A mam takie pytanie: czy mozna sobie po prostu zdrapac ten pasek? A pozniej
    > oczywiscie placic tylko tam, gdzie maja chipy.

    Po co? Pasek jest niebezpieczny nie dla Ciebie, ale dla banku. :)

    Poza tym -- od co najmniej kilkunastu lat można kupić za śmiesznie małe
    pieniądze (kiedyś to było kilka milionów złotych, czyli mniej niż dzisiaj
    tysiąc; teraz pewnie dziesięć razy taniej kosztują dziesięć razy lepsze
    urządzenia) urządzenie do kopiowania tych pasków, a jednak nie słychać
    o tego typu aferach. :)

    A hybryda pasko-chipowa musi być, bo nie można z dnia na dzień przejść
    z pasków na chipy. Inna sprawa, że gdy w Polsce mozolnie wdrażano paski,
    na świecie funkcjonowały karty chipowe. :) Nawet w Polce są one znane
    od lat -- z telefonów komórkowych, odbiorników radiowych, dekoderów TV
    i innych urządzeń. :)

    --

  • 10. Data: 2008-01-28 13:52:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Sty, 13:59, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:
> [...]
    > On 28 Sty, 13:22, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    > wrote:
    >

    > Bankomaty WBK chyba potrafią czytać z mikroprocesora.

    Ale ktos pisal,o ile dobrze pamietam, testujac karte z uszkodzonym
    chipem, ze wystarcza im pasek do wyplacenia gotowki (i pin naturalnie)