    From: " Kay" <z...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Millennium zabral pieniadze
    Date: Thu, 19 Jun 2003 09:40:21 +0000 (UTC)

    > Krótkie wczytanie się w ku...sko nieczytelny pdf (czemu pdf?) tzw. "cennik":
    > Prowizji za konto nie płacisz jak masz kasę na koncie, albo ja nie umiem
    > przeczytać ich tabeli opłat. W przypadku "droższych" kont indywidualnych
    masz
    > do dyspozycji 10 wypłat bez prowizji a potem 1 zł. za własny bankomat.

    Tu się nie zgadzam - weź tabelę opłat i prowizji w BZWBK lub ING - toż to
    prawdziwe książeczki. A z ich rachunków podoba mi się np. Millepensja - 0 PLN
    za prowadzenie rachunku (musisz zadeklarować przelew swojego wynagrodzenia),
    dostęp do darmowej (0 800) bankolinii bez opłaty miesięcznej. A tak BTW to 10
    wypłat w miesiącu bez prowizji w zupełności wystarcza zdecydowanej większości
    klientów (u mnie np średnia to ok. 8 wypłat). Obecnie według mnie Millepensja
    to jeden z najtańszych rachunków w bankach sieciowych.

    > Oczywiście jeśli masz na Unikoncie Premium 5000 średnie łączne saldo
    > miesięczne (lub bulisz 40 zł./mieś) to masz wszystkie wypłaty bez prowizji.
    > przypadku kont "tańszych" (bez opłat miesięcznych przy niskim saldzie) -
    > bulisz za każdą WYPŁATĘ Z WŁASNEGO BANKOMATU!!!

    A kto powiedział że wypłata z własnego bankomatu ma być za darmo? Z resztą
    oni nie mają bankomatów, bo to chyba są wszystko bankomaty Euronetu.

    > Za wydruk salda 0,5 zł. miniwyciąg już 1,5 zł. (albo więcej bo w
    > regulaminie jest 1,5/4 PLN bez wyjaśnienia o co biega).

    To są przecież usługi dodatkowe, dla ludzi obdarzonych kiepską pamięcią lub
    niecierpliwych :-) Po co mi druk salda w bankomacie? Albo nieczytelny
    miniwyciąg? Przecież mogę to sobie zobaczyć na ekranie bankomatu za darmo
    albo sprawdzić i wydrukować w Millenecie.

    > 2 zł. za internetowy kanał dostępu a i tak 0,5 za przelew przez internet, w
    > bankomacie czy oddziale jest dużo drożej (2-3 zł.).

    To znaczy że przelewy trzeba robić przez Internet :-)
    Popatrz na inne banki sieciowe. Generalnie chodzi o to by przesunąć obługę
    czynności powtarzalnych, prostych i o niskiej wartości dodanej z oddziału do
    innych kanałów (żeby między innymi nie powodować kolejek). U nich na przykład
    przelew:
    - w oddziale 4 PLN
    - przez telefon 3 PLN
    - w bankomatach Euronet (na predefiniowany rachunek) 2 PLN
    - w Millenecie 0,5 PLN
    Według mnie to jest fair i odzwierciedla to fakt, że najdroższa jest obsługa
    z udziałem pracownika oddziału.

    > jak masz na koncie kasę, której nie wypłacasz, lub czynisz to rzadko i
    tylko
    > w dedykowanych bankomatach, nie używasz internetu i nie płacisz rachunków
    > (czy nie robisz przelewów) - rzeczywiście możesz nie płacić prowizji. Tylko
    > po co Ci wtedy taki bank???

    A w mBanku jak nie korzystasz z:
    - przelewów do ZUS,
    - przelewów podatkowych,
    - polecenia zapłaty,
    - wypłat z obcych bankomatów (nie Euronetowych),
    - wypłat z bankomatów za granicą,
    oraz:
    - nie potrzebujesz wyciągu miesięcznego
    - i nie zdarza wypłacać ci się dziennie większych sum niż na Electronkę
    - nie dzwonisz na płatną mLinię (0 801 3)
    to rzeczywiście jest za darmo i korzystnie.
    BTW dla mBanku dedykowane bankomaty to Euronet i jest ich 400 a dla
    Millennium też Euronet ale jest ich ponad 800.

    > To załóż sobie e-pakiet w Fortis Banku. Za granicą za darmo (szczegóły na
    > końcu postu)
    ROTFL!!!
    A widział kiedy ich kursy wymiany ???
    Polecam archiwum listy ...

    Podoba mi się !
    A może zrobimy z tego motto listy ????
    Co wy na to?

    > Gdzie są te zalety...?
    > Wypłaty za granicą - może i tanio (ale nie najtaniej) i trzeba by porównać
    > tzw. kurs sprzedaży EURO w BIG i BRE żeby porównać Millnieum i mBank (w tym
    > przykładzie).
    Nie zapomnij do tego w przypadku mBanku dodać 2% (min. 10PLN) za wypłatę.
    Spójrz w archiwum listy - niejednokrotnie dokonywano testów z których
    wychodziło, że najkoszystniejsze w wypłatach za granicą jest Millennium i
    Citibank a na szarym końcu plasował się promowany Fortis...

    > I w kńcu przychodzi taki moment - a to jest wielka KUPA -
    > płacisz za to, że Ci dają Twoją własną kasę - nie masz wyjścia. Nie możesz
    > pojechać do jakiegoś wyznaczonego miejsca i odstać pół dnia, ale jednak
    mieć
    > własne pieniądze bez prowizji... nie masz wyboru.

    Zamiast jechać do jakiegoś wyznaczonego miejsca to wolę zapłacić
    prowizję... :-) 4 PLN za pół dnia to jest dosyć niska opłata...

    Pozdrawiam

    K.