  • Data: 2019-06-24 15:26:26
    Temat: Re: Mechanizm wykrywania fraudu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 15:00:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Podejrzewam, że 90% użytkowników kart nawet nie wie
    > co to jest, a co dopiero jak tego użyć.

    Pewnie i 99% - ale nie o to chodzi.
    Ty wiesz i umiesz - i jakby co masz kontrargument przeciwko tym wydumanym wykopkom,
    jakie bank urządziłby klientowi składającemu reklamację ;P
    Bo nawet nie trzeba mieć VPN, wystarczy proxy.

    Inna sprawa, że masz nauczkę, żeby karty nie dawać - albo mieć w szufladzie wyrobione
    dodatkowe lub dla pełnomocnika.
    Trzeba było zapytać na grupie, to by Ci teraz snu z oczy nie spędzało.
    Oszczędność musi być rozsądna (nie mówiąc o zostawianiu załatwienia spraw na piątek)
    - a w dobrym kantorze kupisz niewiele drożej niż nawet w IKA.
    Zaś co do bnp to trzeba im jasno powiedzieć "nie będę tu więcej kupował" - tylko
    trzeba być stanowczym oraz liczyć się z tym, że konto naprawdę trzeba będzie zamknąć,
    bo to jednak francuski bank.
    Konta w rodzaju ich premium w podobnej cenie (czyli wielkości ping-ponga) znajdziesz
    - i tak samo coś w podobie optymalnego.

    Pokazuje to też fajność pomysłu blika - a szczególnie czeków - pomijając oczywiście
    niedoróbki wykonawcze, takie jak ograniczenie do słuchawek (wyjątki - ing i
    santander) z androidem i ios (wyjątkiem było IKO, ale już wersja 2, dostępna na J2ME,
    umarła).
    Coś takiego dostępne chociażby w strefie euro, ew. w UE, byłoby dobrą rzeczą.