  • Data: 2019-06-24 18:06:46
    Temat: Re: Mechanizm wykrywania fraudu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 05:17:55 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    > Czy banki mają automatycznie w systemie
    > sygnalizację zdarzeń nietypowych?
    > Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
    > I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

    Maja, ale nie powiedza jak dziala.
    Mi kiedys zablokowalo konto mimo ze nie robilem nic dziwnego. Ot dzialalo a po 5
    minutach napisalo ze nie i mam se na infolinie dzwonic.
    Zablokowalo mi liste hasel jednorazowych i trza bylo od zera inicjalizowac dostep
    (nie mialem zmienionego numeru telefonu po zmianie operatora).

    Innym razem stwierdzilo ze logowalem sie zbyt czesto z odleglych komputerow
    (zmienialem sobie VPN na dosyc odlegly i testowalem nieco).

    A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
    Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to
    dany klient ja inicjowal.