  • 1. Data: 2003-01-30 08:58:49
    Temat: Konto w Niemczech bez ruszania tyłka z Polski
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    No więc znalazłem bank, który coś takiego oferuje:

    VEREINS- UND WESTBANK
    AKTIENGESELLSCHAFT

    http://www.vuw.de/

    > Can you come to our branch in Hamburg to sign the forms.
    > If not, we need a copy of your passport, which must be confirmed and
    stamped
    > by a German embassy.

    Co ciekawe, bank jest bankiem-korespondentem BRE Banku, więc przelewy
    zagraniczne z Multi powinny być naprawdę niedrogie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-01-30 09:02:39
    Temat: Re: Konto w Niemczech bez ruszania tyłka z Polski
    Od: "Dave" <u...@o...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > No więc znalazłem bank, który coś takiego oferuje:
    >
    > VEREINS- UND WESTBANK
    > AKTIENGESELLSCHAFT
    >
    > http://www.vuw.de/

    > stamped

    ile kosztuje podbicie kopii paszportu w ambasadzie Niemiec ?

    D.

  • 3. Data: 2003-01-30 09:16:19
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Dave" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    Ja za to wyczytalem co innego, a noz widelec....w koncu ambasada to
    ambasada. Tez tozsamosc potwierdza

    Cytat:

    Kann ich auch ein Konto oder Depot eröffnen, wenn ich im Ausland
    wohne?
    "Czy moge otworzyc konto ROR czy depozytowe, jesli mieszkam za granica
    ?"

    Nein, da wir zu Ihrer Identifikation auf das PostIdent -Verfahren der
    Deutschen Post AG zurückgreifen. Dazu müssen Sie ihren Reisepass oder
    Personalausweis in einer Filiale der Deutschen Post AG vorlegen, was
    logischerweise nur in Deutschland möglich ist.

    "Nie, gdyz do otwarcia rachunku stoswana jest procedura identyfikacji przez
    poczte niemiecka. W celu nalezy przedlozyc swoj paszport lub tez dowod
    osobisty w jednej z filli Deutsche Post, co logicznie rozumujac, mozliwe
    jest tylko i wylacznie w Niemczech"

    Pozdrawiam

    RaFaL

    begin 666 leer.gif
    K1TE&.#EA`0`!`( ``/_______R'Y! 44``$`+ `````!``$```("3 $`.P``
    `
    end

  • 4. Data: 2003-01-30 09:20:12
    Od: "paulus" <p...@w...pl>

    To ze VUW jest korepondentem BRE nie oznacza raczej spadku ceny (chciaz
    chcialbym sie mylic)a tylko skrocenie drogi - wiec szybsze dotarcie kaski do
    Niemiec.

    :)
    pzdr

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2003-01-30 09:29:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ja za to wyczytalem co innego, a noz widelec....w koncu ambasada to
    > ambasada. Tez tozsamosc potwierdza

    Ja z tym tez się spotkałem, ale - to co zacytowałe pochodzi z odpowiedzi z
    działu zagranicznego tego banku na moje prywatne zapytanie. Wierzę, że
    powiedzieli prawdę. Może konkurencja wymusiła takie podejście?

    BTW, to ciekawe, że w Niemczech pracownik poczty może zidentyfikować i
    urzędowo potwierdzić tożsamość - to bardzo ułatwia życie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-01-30 09:44:55
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "paulus" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To ze VUW jest korepondentem BRE nie oznacza raczej spadku ceny (chciaz
    > chcialbym sie mylic)a tylko skrocenie drogi - wiec szybsze dotarcie kaski
    do
    > Niemiec.

    IMHO zmniejszenie liczby banków pośredniczących (z którch każdy pobiera
    opłaty za "pośrednictwo") wpływa na obniżenie kosztów przekazu. I co
    najważniejsze koszt da się ustalić z góry - jest to tylko koszt Multi (od 20
    zł) i koszt VUW (przyjęcie kasy z zagranicy - nie wiem ile, inne banki jakie
    sprawdziłem mają 3,5 - 8 Euro za kwotę do 2500 E).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-01-30 09:51:53
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    > BTW, to ciekawe, że w Niemczech pracownik poczty może zidentyfikować i
    > urzędowo potwierdzić tożsamość - to bardzo ułatwia życie.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Ano moze potwierdzic. Zgadza sie. Podobnie jak u nas czynia to firmy
    kurierskie, a tam moze to uczynic kazdy pracownik poczty (nie napisze
    okienku, bo okienek nie ma na niemieckich pocztach)
    Co sie miewa informacji to wyslalem podobne zapytanie do nich, ale w
    ihniejszym jezyku, o potwierdzenie podanych przez Ciebie informacji. Czy
    takie cos w ogole jest mozliwe. Jak bede mial odpowiedz to dam znac.

    RaF

  • 8. Data: 2003-01-30 09:57:42
    Od: "paulus" <p...@w...pl>

    O drodze przekazu ostatecznie decyduje pracownik dep zagranicznego w banku. I
    jesli nie sprawdzi ze VUW jest korespondentem to moze wyslac przez np. Commerza
    czy innego korespondenta i zaplacisz prowizje. Zycze powodzenia bo sposob w
    jaki czasami sa wyslane przez owych pracownikow pieniadze powoduje zjezenie sie
    wlosow na glowie. Wystarczy zobaczyc potem kopie komunikatu SWIFT.
    Zwykle banki nie pobieraja oplat od przyjecia kasy od swojego klienta tylko za
    posrednictwo. Wiec lepiej jednak zdecydowac sie na zaznaczenie na przekazie
    opcji dzielenia kosztow niz pokrywac calosc (BEN/OUR)- bo wtedy jednak okaze
    sie ze koszty powstaly skads.

  • 9. Data: 2003-01-30 10:55:17
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    zjezenie
    > sie
    > wlosow na glowie. Wystarczy zobaczyc potem kopie komunikatu SWIFT.

    Hmm, PKO BP jest pod tym względem super, bo od osób fizycznych do 1500 Euro
    do Niemiec biorą chyba 46 zł (koszty krajowe i zagraniczne) i nie trzeba się
    o nic martwić. Niestety, żeby taki przelew wykonać trzeba się udać do
    okienka PKO BP i to tylko w wybranych dużych oddziałach. A może coś się
    zmieniło i można to zrobić już u nich via internet?

    > Zwykle banki nie pobieraja oplat od przyjecia kasy od swojego klienta
    tylko za
    > posrednictwo.

    Well, w tabeli opłat kilku banków widziałem pozycję "zagraniczna wpłata na
    konto". I zawsze ileś tam brali.

    > Wiec lepiej jednak zdecydowac sie na zaznaczenie na przekazie
    > opcji dzielenia kosztow niz pokrywac calosc (BEN/OUR)- bo wtedy jednak
    > okaze
    > sie ze koszty powstaly skads.

    Masz rację. Najlepiej się wychodzi, gdy jedna strona pokrywa koszty swojego
    banku - druga swojego.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-01-30 11:12:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Masz rację. Najlepiej się wychodzi, gdy jedna strona pokrywa koszty
    swojego
    > banku - druga swojego.

    Pozostają jeszcze koszty ewentualnych pośredników, które nijak
    nie dają sie podzielić na pół ;-)

    pozd.Pix