    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w Niemczech bez ruszania tyłka z Polski
    Date: Thu, 30 Jan 2003 11:55:17 +0100

    Użytkownik "paulus" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:03013010574299@polnews.pl...
    > O drodze przekazu ostatecznie decyduje pracownik dep zagranicznego w
    banku.
    > jesli nie sprawdzi ze VUW jest korespondentem to moze wyslac przez np.
    > Commerza
    > czy innego korespondenta i zaplacisz prowizje. Zycze powodzenia bo sposob
    > jaki czasami sa wyslane przez owych pracownikow pieniadze powoduje
    zjezenie
    > sie
    > wlosow na glowie. Wystarczy zobaczyc potem kopie komunikatu SWIFT.

    Hmm, PKO BP jest pod tym względem super, bo od osób fizycznych do 1500 Euro
    do Niemiec biorą chyba 46 zł (koszty krajowe i zagraniczne) i nie trzeba się
    o nic martwić. Niestety, żeby taki przelew wykonać trzeba się udać do
    okienka PKO BP i to tylko w wybranych dużych oddziałach. A może coś się
    zmieniło i można to zrobić już u nich via internet?

    > Zwykle banki nie pobieraja oplat od przyjecia kasy od swojego klienta
    tylko za
    > posrednictwo.

    Well, w tabeli opłat kilku banków widziałem pozycję "zagraniczna wpłata na
    konto". I zawsze ileś tam brali.

    > Wiec lepiej jednak zdecydowac sie na zaznaczenie na przekazie
    > opcji dzielenia kosztow niz pokrywac calosc (BEN/OUR)- bo wtedy jednak
    > okaze
    > sie ze koszty powstaly skads.

    Masz rację. Najlepiej się wychodzi, gdy jedna strona pokrywa koszty swojego
    banku - druga swojego.

    Pozdrawiam,
    BaLab