  • 1. Data: 2003-01-30 06:43:07
    Temat: Nordea Bank nie otwiera nowych kont przez internet
    Od: a...@p...onet.pl

    Banki internetowe w Polsce to hit na wschodzącym rynku kapitalistycznym, wiec
    i ja chciałam dołączyć do tego grona szczęśliwców zakładając sobie konto w
    internetowym banku Solo części Nordea Bank Polska.
    Niestety nie wszystkim dane jest być szczęśliwym posiadaczem takiego konta, bo
    już 27 stycznia, po bagatela 18 dniach dostalam odpowiedz na skrzynkę
    internetową tej treści:

    Dzień Dobry,
    W związku ze złożonym wnioskiem o otwarcie rachunku w
    O/Internetowym Nordea Bank Polska S.A. informujemy, że nie została wyrażona
    zgoda na otwarcie rachunku dla Pani przez Z-cę Dyrektora Oddziału.
    Z poważaniem,

    Chcąc tą sprawę wyjaśnić, zadzwoniłam do centrali Nordea Bank, stamtąd po
    licznych przełączaniach i oczekiwaniach na operatorów, zadałam pytanie skąd ta
    decyzja, czym jest motywowana i co mogę zrobić, żeby taki rachunek sobie
    jednak otworzyć - otrzymałam tylko lakoniczną odpowiedź: "Bank po podjęciu
    takiej decyzji nie będzie się z niczego tłumaczyć"

    Najpierw z zaskoczenia nie wiedziałam co im na to odpowiedzieć, pożniej
    przyszła refleksja, żeby od takich banków trzymać się z daleka, bo system
    działania banku Nordea tkwi nadal głęboko w socjalizmie.. Gdzie dumna
    sprzedawczyni siedziała pod tablicą ze zdjęciami i naisem: "Tych klientów nie
    obsługujemy.."

    Dodam jeszcze tylko, że nigdy nie brałam żadnych redytów, więc jakieś
    nispłącone pzozstałości nie wchodzą tu w grę i zawsze na bieżąco reguluję
    swoje zobowiązania wobec banków..

    Ciekawe, czy komuś się udało otworzyć rachunek w tym banku przez ostatni
    miesiąc, czy tylko mnie tam nie obsługują..

  • 2. Data: 2003-01-30 08:56:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:
    [...]

    > Ciekawe, czy komuś się udało otworzyć rachunek w tym banku przez ostatni
    > miesiąc, czy tylko mnie tam nie obsługują..
    Ja złożyłem wniosek tydzień temu, i (podobno) mam mieć założone konto.B
    BTW. Zdaje się że bank nie może "tak po prostu" odmówić otwarcia konta.
    A jedynie z ważnych powodów. Poproś o odmowę na piśmie.

    KJ

  • 3. Data: 2003-01-30 15:28:06
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"
    > BTW. Zdaje się że bank nie może "tak po prostu" odmówić otwarcia konta.
    > A jedynie z ważnych powodów. Poproś o odmowę na piśmie.

    A mnie się zdaje że ważnych powodów to bank potrzebuje do wypowiedzenia
    umowy rachunku.
    Nie ma metody na zmuszenie banku do zawarcia umowy.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2003-01-31 17:22:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 30 Jan 2003 16:28:06 +0100, "Bogdan B." <b...@h...pl>
    wrote:

    >A mnie się zdaje że ważnych powodów to bank potrzebuje do wypowiedzenia
    >umowy rachunku.
    >Nie ma metody na zmuszenie banku do zawarcia umowy.

    Dokladnie tak. Zalozyc nie musi i tlumaczyc sie z tego tez nie.
    Ale opisana sytuacja jest co najmniej dziwna. A moze jakies zapomniane
    poreczenie ?

    Proponuje wyslac do dyrektora oddzialu snailmailem (za potwierdzeniem
    odbioru) uprzejme pismo z prosba o wyjasnienie przyczyny i wyrazeniem
    zdziwnienia takim zachowaniem banku.
    Bo jesli rzeczywiscie jakies waznej przyczyny nie mieli to zycze im
    powodzenia w ambitnych planach poprawnienia pozycji na rynku :)

    Najmniej prawdopodobne wyjasnienie (ale tez nie wykluczone) to, ze
    jakis bank przez pomylke umiescil klientkew bankowym rejestrze.
    A jesli tak to trzeba by to dla swojego dobra to jak najszybcie
    wyjasnic.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730