  • 1. Data: 2003-01-30 10:53:16
    Temat: Ksiązeczka mieszkaniowa i o dalej?
    Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl>

    Likwiduję książeczkę mieszkaniową, z której wybiorę 10tyś. PLN. Prosze o
    poradę gdzie ulokować te pieniądze? Na lokacie rocznej? Może fundusz
    powierniczy? Niestety nigdy nie interesowałem się tematyką kont, lokat
    inwestycji i teraz mam mały problem :( Poratujcie dyletanta.

    Pozdrawiam
    Jo Joro

  • 2. Data: 2003-01-30 11:34:46
    Temat: Re: Ksiązeczka mieszkaniowa i o dalej?
    Od: "Toomaas" <T...@p...internetdsl.pl>

    Użytkownik "Jo Joro" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwestycji i teraz mam mały problem :( Poratujcie dyletanta.
    >
    > Lokaty nie warto zakładać. Ja bym się zainteresował funduszem na Twoim
    miejscu. W zależności od ryzyka jakie Chcesz podjąć wybierzesz sobie jakiś
    (Całkiem niezłe są fundusz papierów dłużnych. Stopy procentowe w Polsce
    konsekwentnie spadają a te fundusze mają jeszcze papiery z przed kilku,
    które są oprocentowane całkiem całkiem, zatem ryzyko jest minimalne,
    korzyści na pewno większe niż lokata). Jeśłi już się Uprzesz przy lokacie to
    tylko bankowość elektroniczna.
    Odwiedź np. strony
    bankier.pl
    expander.pl
    money.pl
    Te stronki rozjaśnią Ci co nieco tą tematykę i pewnie pomogą podjąć jakąś
    decyzje.

    Pozdrawiam
    Toomaas

  • 3. Data: 2003-01-30 12:11:17
    Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl>

    W artykule <b1b2j5$ohr$1@news.lublin.pl> Toomaas napisal(a):

    > Lokaty nie warto zakładać. Ja bym się zainteresował funduszem na Twoim

    Też tak właśnie myślałem. W PKO BP poinformowano mnie że na lokacie 12
    miesięcy mam oprocentowanie 3.8%, a na 24 m-ce 5%. To strasznie niskie
    oprocentowanie (przynajmniej w porównaniu z oprocentowaniem kredytów)!

> [...]
    > konsekwentnie spadają a te fundusze mają jeszcze papiery z przed kilku,
    > które są oprocentowane całkiem całkiem, zatem ryzyko jest minimalne,

    W jaki sposób inwestuje się w fundusz powierniczy? Można to zrobić w
    zwykłym banku np. PKO, czy też trzeba się udać do jakiegoś domu
    maklerskiego (przepraszam za ignorancję).

    Pozdrawiam
    Jo Joro

  • 4. Data: 2003-01-30 13:30:35
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    > W jaki sposób inwestuje się w fundusz powierniczy? Można to zrobić w
    > zwykłym banku np. PKO, czy też trzeba się udać do jakiegoś domu
    > maklerskiego (przepraszam za ignorancję).

    z obligacji w ciagu roku mozesz dostac ~~ 6% brutto
    a przy funduszu to trudno wywrozyc
    dlatego niestety szanse na > 20 % zysku rocznie to masz
    gdy zalozysz wlasny biznes i on Ci wypali
    zakup mieszkania wcale nie musi oznaczac dobrej inwestycji
    wszyscy mysla ze mieszkania zdrozeja po wejsciu Polski do Uni
    ale tak samo prawdopodobne jest ze stanieja bo
    wyksztalceni Polacy bede mieli wieksza szanse na wyjazd na zachod
    i wtedy ceny spadna bo nie bedzie chetnych na zakup mieszkan
    (jakos trudno mi sobie wyobrazic by szwajcar czy holender przyjechal do
    Polski
    by spedzic tu czesc zycia i w tym celu wykupil mieszkanie)

    Piotr

  • 5. Data: 2003-01-30 13:59:47
    Od: "Robert Wicik" <R...@N...onet.pl>

> [...]
    > miesięcy mam oprocentowanie 3.8%, a na 24 m-ce 5%. To strasznie niskie
    > oprocentowanie (przynajmniej w porównaniu z oprocentowaniem kredytów)!

    Polecam mBank - rachunek bieżący na 6% i supermarket funduszy inwestycujnych
    gratis :-)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2003-01-31 02:25:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "PiotR" <p...@p...com> writes:

    > (jakos trudno mi sobie wyobrazic by szwajcar czy holender przyjechal do
    > Polski
    > by spedzic tu czesc zycia i w tym celu wykupil mieszkanie)

    Czemu nie? Nie musi kupowac, wystarczy ze bedzie uzywal.
    Moze to dziwne, ale niespecjalnie wyksztalconym obcokrajowcom latwiej
    moze byc znalezc prace w Polsce niz u siebie (i latwiej niz tak samo
    wyksztalconemu Polakowi w Polsce).
    Dotyczy oczywiscie obywateli tylko niektorych krajow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator