  • Data: 2021-10-20 13:35:45
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a ja powoli sczytać nie mogę (na ostatnim badaniu okresowym pani okulistka
    podsunęła mi tekst pod nos i pierwszy raz w życiu doświadczyłem, jak to jest, gdy nie
    widzi się z bliska - ale musiałem mieć minę...).

    Ten etap przerabiałem jakieś 10 lat temu. Teraz mnie wścieka, że na
    nawigacji na wyświetlaczu w samochodzie nie widzę żadnych napisów - np.
    jaka jest skala mapy bo przy odpowiedniej kreseczce coś jest napisane i
    nawet nie jestem pewien, czy tam jest jedna cyfra (typu 7 km) czy już 2
    (typu 10 km). Ograniczenie prędkości pokazywane jako znak też jest fajne
    - widzę czerwone naokoło i że w środku jakieś ogólnie okrągłe cyfry -
    ale czy 50, czy 60, czy 90. 70 się wyróżnia nieokrągłością.
    Dlatego wyświetlacz head jest fajny, bo obraz jest widoczny jakby
    kawałek przed samochodem - czyli w takiej odległości, że wszystko widzę.
    To był jeden z dwu czynników, który w tym roku zdecydował, że wybraliśmy
    konkretny samochód (z krótkiej listy zawierającej 3).
    Szkoda, że na wyświetlaczu head nie pokazują mapy :(

    > Więc to podobnie skuteczne "zabezpieczenie" jak domofon w bloku.
    > Ma same "zalety":
    > - trzeba nosić breloczek albo pamiętać kod
    > - ponieważ kody są aktywne, znane są na całym świecie

    Od najemców się dowiedziałem, że nie stosują kodu, który im podałem
    tylko podobno standardowy kod dla strażaków - 0000. Faktycznie tam
    działa, gdzie indziej nie sprawdzałem.

    Kilka miesięcy temu zmieniali nam domofony z normalnych analogowych na
    cyfrowe. Nie było mnie przy tym - nadali nam (jak gość twierdził) kod
    losowy - 1234 :))))
    Dopadłem ich w innej klatce i dali się zmusić do zmiany kodu na jakiś
    mniej losowy :)

    W cyfrowym domofonie denerwuje mnie, że nie da się (przynajmniej w tych
    co są u nas) otworzyć drzwi jeśli ktoś nie zadzwoni wcześniej. Czyli jak
    ktoś zadzwoni na telefon, że stoi pod drzwiami to nie można mu
    powiedzieć 'otwieram' tylko trzeba go instruować jakie cyferki ma
    wcisnąć. Dla mnie - cyrk.
    P.G.