  • Data: 2021-10-20 15:24:16
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 20 października 2021 o 14:28:28 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Jakiś czas temu przeszło mi przez myśl, żeby wziąć kartę z kantoru póki
    > ma dobre warunki, bo może jak się popsuje to dla już posiadających
    > zostaną stare warunki.
    > Ale poza przejściem przez myśl nic nie zrobiłem.

    To jest okazja - do tego możemy dostać po 50zł premii.
    Mogę Ci wysłać link - jak z niego założysz, raz zapłacisz kartą oraz zrobisz wymianę
    walut na 500zł (wystarczy wymienić 260zł na euro - a potem z powrotem na złotówki -
    premia będzie dużo większa niż strata na wymianie ;) - to po 50 wypłacą.
    Jak dobrze pójdzie, to można potwierdzić przelewem, jak gorzej, to przyślą kuriera.
    Testowane w lato z okazji erasmusa w Helsinkach - żonie niestety nie udało się
    przelewem weryfikacyjnym (a próbowaliśmy z 4 banków), więc trzeba było kuriera na
    wakacjach w Gdańsku zamawiać - kurier z poczty polskiej, ale kazałem żonie być
    stanowczym i wymagającym klientem banku i przyszedł tak, jak było umówione - o 9
    rano, żeby można było spokojnie pojechać na plażę ;>
    Po 50zł wypłacili po 2 miesiącach.
    Koleżanka żony też założyła - jej się udało przelewem ze skarbonki, ale dopiero za
    drugim razem (za pierwszym był jakiś ogólny błąd techniczny) - ale tu premii nie
    dostałem - może nie założyła z linku.
    Aha, potem możesz oczywiście polecić kantor żonie ;>

    > Widziałem, że była tu dyskusja o aion, ale nie przeczytałem ani jednego
    > posta w jej ramach. Nie wiem co to - jak znajdę czas to zajrzę.

    Tutaj akurat zapomniałem o tym, że na androidowym telefonie tylko telefonujesz -
    niestety aion absolutnie wymaga apki.
    A żeby nie płacić opłaty za wydanie debetówki trzeba podać kod promocyjny - można
    znaleźć np. na livesmarter.pl

> [...]
    > Wiele starych projektów, o których już dawno zdążyłem zapomnieć teraz
    > nagle wymaga przeprojektowywania aby pasowały do tego co się jeszcze
    > daje kupić i nie ma gwarancji, że jak na projekt zejdzie tydzień to
    > nadal dadzą się kupić.
    > Dziś dostaliśmy informację, że procesor (8-bitowy) który używamy da się
    > kupić za ponad 50$ (normalna cena około 20 PLN). Rozważamy, czy nie
    > kupić kilku tysięcy (mniej popularnych) procesorów, które teoretycznie
    > mają być w styczniu i nie przerobić wszystkich naszych produktów na nie

    Znam ten ból - nie ma nic. Albo ceny - zamiast 5zł - 50$...
    Dlatego właśnie pracuję (ta, pracuję, zamiast uruchamiać prototyp to piszę posty na
    p.b.b ;) nad zastąpieniem przemysłowego PC z Advantecha - ATmegą32 z W5500 do obsługi
    ethernetu - w ten sposób jedno z dwóch urządzeń na dwukierunkowym tramwaju będzie
    pracować sobie "w chmurze", a nam się rozwiąże problem totalnego braku tych
    komputerów na części zamienne - np. na komputery zalane zupką chińską (choć to teraz
    już rzadkość, częściej po prostu podczas deszczu leje się z dachu przez dziurę przy
    źle założonej antenie).
    ATmegi32 zostały mi jeszcze z dawnych lat, a modułów z W5500 wykupiłem przedostatnią
    partię (56 sztuk) - u producenta (ale to w Chinach, więc można to traktować jak
    japońskie baśnie, które czytam na dobranoc) podobno zostało 70, a następne będą może
    w przyszłym roku, a może nie - bo nie ma chipów.
    Nie bez znaczenia jest też fakt, że taki PC to 1500+zł, a nowy zestaw - mniej niż
    150. Plus jeszcze oszczędności na zasilaczu...

    > Jakie masz sugestie na temat Santandera - zamknąć konto, zmienić (na
    > jakie i dlaczego)?

    Konta w santanderze trzymam tylko dlatego, że mają numery, które od 10 lat wszystkim
    podaję - przejęte ze śp. deutsche banku.
    Wymóg 1k wpływu toleruję ze względu na to, że konto żony w milku też ma taki wymóg -
    więc i tak robię ping-pong raz na miesiąc.
    No i jeszcze mają taki ST, który w mojej specyficzno-testowej przeglądarce zawiesza
    się bardzo rzadko (ostatnio musiałem dodać do ad-blocka zegarek na intercity.pl -
    jakiś debil napisał to tak, że się aktualizuje chyba co milisekundę - i bez
    zablokowania tego nie dało się kupować biletów - o właśnie, będę 11-13 listopada w
    Gdańsku, to może pójdziemy na browar, tym bardziej, że przedwczoraj znalazłem Twoją
    książkę ;).
    Aktualnie w ofercie nie mają żadnego ROR, który byłby bezpłatny nawet za samo
    prowadzenie bez karty, więc polecać nie ma za bardzo czego.
    Chyba że ktoś chciałby się przyjrzeć ich kontu "vip" - wymaga 10k wpływu miesięcznie
    (może być ping-pong, a możliwe nawet, że ping-pong między rachunkami w santander,
    więc natychmiastowy), ale "wszystko" jest za darmo bez dodatkowych warunków.
    Choć jak miałbym coś polecać, to już raczej milka (z wisienkami ;) - ale jak masz
    citka to nawet tym nie warto sobie zawracać głowy, niewiele doda, a trochę d4
    zawraca.