  • 1. Data: 2021-10-19 10:57:17
    Temat: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Michał Choromański <m...@g...com>

    Dzień dobry, będę zakładał nowe konto (co jest poniekąd pokłosiem połknięcia IDEI
    przez PEKAO).
    Interesuje mnie czy i które banki wydają karty wypukłe, takie żeby nazwisko i numer
    karty było tłoczone a nie drukowane.
    Najbardziej interesowały by mnie banki Intelligo i Nest Bank ze względu na brak
    kosztów prowadzenia rachunku lub łagodne warunki bezpłatności.
    Ewentualnie w dalszej kolejności mBank, ING czy Citibank, ale tam już są wyższe
    limity transakcji na bezpłatne konto i mniejsza elastyczność co do bankomatów.
    Oczywiście przyjmę informację także o innych bankach które nadal tłoczą karty.
    Przyznam że sprawa nie jest łatwa bo żaden bank nie podaje informacji na swojej
    stronie czy ich karta jest tłoczona czy drukowana.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-10-19 11:04:24
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Oct 2021 01:57:17 -0700 (PDT), Michał Choromański napisał(a):

> [...]
    > Najbardziej interesowały by mnie banki Intelligo i Nest Bank ze względu na brak
    kosztów prowadzenia rachunku lub łagodne warunki bezpłatności.

    Nazwisko i numer na karcie Inteligo mam płaskie (drukowane), ale może dla
    jakich szejków robią wyjątki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-10-19 12:23:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-10-19 o 10:57, Michał Choromański pisze:
> [...]
    > Przyznam że sprawa nie jest łatwa bo żaden bank nie podaje informacji na swojej
    stronie czy ich karta jest tłoczona czy drukowana.

    Moja debetowa Citi jest płaska.
    P.G.

  • 4. Data: 2021-10-19 12:25:02
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 19.10.2021 o 12:23, Piotr Gałka pisze:

    > Moja debetowa Citi jest płaska.
    > P.G.
    a tak naprawdę to jakie ma to znaczenie?
    nie pamiętam już kiedy ostatnio korzystałem z plastykowej karty...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 5. Data: 2021-10-19 15:37:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Oct 2021 01:57:17 -0700 (PDT), w
    <9ca12185-a836-4754-abec-23e5201991a6n@googlegroups.
    com>, Michał Choromański
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    przez PEKAO).
    > Interesuje mnie czy i które banki wydają karty wypukłe, takie żeby nazwisko i numer

    W Getinie mam tłoczoną kredytówkę z Visy.
    Z MC nie wiem gdzie leży, ale chyba też.

  • 6. Data: 2021-10-19 17:15:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Mnie też ciekawi, skąd takie pożądanie wypukłości?
    Teraz banki od tego odchodzą - po okresie burzy i naporu, gdy tłoczona debetówka to
    był szał - a szczytem tego była wypukła visa (być może nawet visa electron) ze
    skarbonki - z napisem "electronic use only" ;>

    I to nawet dobre - z wypukłych szybko ściera się sreberko i trudniej odczytać
    cyferki, a do tego rozpychają kieszonki wizytownika - tam, gdzie wypukłe mogą być
    dwie, płaskie spokojnie wejdą trzy.

    Więc jak koniecznie wypukła, to lepiej poszukaj kredytówki - póki co miałem tylko
    jedną płaską, żona też jedną - choć akurat to jest citi moto bp, czyli jedyna obecnie
    100% darmowa kredytówka (oprócz kart dodatkowych - te są płatne).

    I na koniec krótki przegląd tego, co jest do wyboru z tego, co mam i używam:
    - santander - debetówki chyba płaskie, ale nie wiem, bo nie mam, a często zmieniają.
    Kredytówki wypukłe, z fajnymi dodatkami i/lub moneybackiem - a do tego darmowe za 10
    transakcji miesięcznie (liczą się też transakcje darmowymi kartami dodatkowymi)
    - millennium - wypukła debetówka do konta 360, konto z premią na wejścia, wymaga
    wpływu 1k/mc i 1 transakcji - za to wszystkie bankomaty darmowe. Wypukłe kredytówki z
    dodatkami/moneybackiem, darmowe za 5 transakcji miesięcznie.
    - mBąk - wypukłe (lub płaskie) debetówki, hmmm, chyba jeszcze darmowe z 1 transakcję
    miesięcznie, ale chyba też coś mieli mocno popsuć
    - citi - płaska debetówka, konto darmowe bez warunków (ale tylko 4 wypłaty z
    bankomatu na miesiąc). Darmowa płaska kredytówka (są i wypukłe - z promocjami na
    wejście - ale bezpłatne za obrót min. 1k/mc lub więcej)
    - bnp paribas - hmmm, tu chyba 3 transakcje na miesiąc, ale być może też psują
    - kantor aliora (ale _kantor_ a nie "duży" alior) - wypukła debetówka, 100% darmowe
    (ale tylko 1 wypłata z bankomatu na miesiąc)
    - aion bank - płaska debetówka, 100% darmowe (ale chyba jakieś ograniczenia co do
    bankomatów - bodajże do określonej sumy w miesiącu)

  • 7. Data: 2021-10-19 17:22:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-10-19, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i trudniej odczytać cyferki, a do tego rozpychają kieszonki
    > wizytownika - tam, gdzie wypukłe mogą być dwie, płaskie spokojnie

    A tak btw to bardziej exclusive są teraz płaskie, metalowe. ;)
    Ale u nas tylko PKO BP taką wydaje.

    Też mam płaską kredytówkę od Citi.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2021-10-19 17:22:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.10.2021 o 10:57, Michał Choromański pisze:
> [...]
    > Przyznam że sprawa nie jest łatwa bo żaden bank nie podaje informacji na swojej
    stronie czy ich karta jest tłoczona czy drukowana.

    Citek wszystko daje płaskie, kredytówki też. Gorzej niż płaskie, dane są
    tylko małym drukiem z tyłu.

    Z PKO dostałem debetówkę jeszcze wypukłą.

    MJ

  • 9. Data: 2021-10-19 17:41:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 października 2021 o 17:22:42 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-10-19, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]
    > A tak btw to bardziej exclusive są teraz płaskie, metalowe. ;)
    > Ale u nas tylko PKO BP taką wydaje.

    Hmm, chyba getout też taką ma. Tzn. ten niby "noble".
    Na pewno miał lion's - i to jeszcze wyciętą w kształt głowy lwa - widziałem przez
    szybkę w gablotce (a potem w ankiecie miałem pytanie, czy mi tą kartę pani - taka
    średnio ładna, ale mieli tam i naprawdę ładne - pokazała, jak do oddziału wszedłem -
    a wejść tak z ulicy nie można było, trzeba się było umówić - więc nawet buty
    wyczyściłem ;) - ciekawe było też to, że nie było chyba na niej żadnych danych, chyba
    nawet numeru nie było. Ale dawali do kompletu też zwykły plastik (hmmm, ciekawe, czy
    miał ten sam numer?).

    Najbardziej mnie ciekawi jak w tych metalowych zrobili pikacza. Ta z lion's ZTCP nie
    miała.

    A jaka to?

  • 10. Data: 2021-10-19 17:45:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 października 2021 o 17:23:27 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

    > Citek wszystko daje płaskie, kredytówki też. Gorzej niż płaskie, dane są
    > tylko małym drukiem z tyłu.

    Imię i nazwisko na awersie jest.
    A ten druk z tyłu nie taki mały - data ważności taka sama, no, może numer karty
    trochę mniejszy, ale za to dużo wyraźniejszymi literami (białe i bold) - szczególnie
    w porównaniu z tłoczonymi ze zdartym sreberkiem na takich pstrokatych kartach jak np.
    mBąkowa pol'and'rock albo takich głupich we wzorki mono jak platyna z bnpp albo
    santander 1-2-3.

    Mi jeszcze w lutym citek wznowił platynę wypukłą - ale już jako MC, więc nie ma
    "member since" :(
    A na visę nie chce mi się już wymieniać (zresztą mam dwie inne platyny visy).

    > Z PKO dostałem debetówkę jeszcze wypukłą.

    A ma napis "electronic use only"? ;>