  • Data: 2021-10-20 14:57:30
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 20 października 2021 o 14:04:22 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Masz rację. Brak tej informacji jest kluczowy dla zrozumienia sytuacji.
    > 3 próby kredytówką - terminal pisał "Transakcja odrzucona", co według
    > mnie oznacza, że się połączył gdzie trzeba i coś tam zdecydowało, żeby
    > odrzucić.
    > 1 próba debetówką - to samo.
    > żony karta (mBank) - zadziałała od razu.
    > Jakby co - gotówki nie mieliśmy :)

    A, no to teraz jasne.
    A ja właściwie zapomniałem jeszcze o jednej możliwej opcji - mogło nie być pizzy ;>

    > Wziąłem od gościa te kwitki i w poniedziałek, czy wtorek tydzień temu
    > napisałem do Citi - czy potrafią stwierdzić w czym był problem. Na
    > kwitkach są jakieś identyfikujące numerki podałem im je z pierwszego z
    > tych kwitków. Przed chwilą sprawdziłem - na razie nic nie odpowiedzieli.

    Ciekawe, czy problem był w citku - ale raczej nie, przynajmniej nic o tym w
    internetach nie było.
    Pewnie raczej akurat problem z citkiem miał ten akurat operator terminali.

    Można w takiej sytuacji spróbować jeszcze jednego - wsunięcia karty do czytnika, może
    pójdzie offline - o, miałem kiedyś kredytówkę (to ta z db), co chodziła offline (i z
    pin offline) - można się było przekonać, bo żona płaciła z chipa - tylko nie
    pamiętam, czy to dlatego, że potrzebowała czasu, żeby się do pikacza przekonać, czy
    też akurat w tym sklepie mieli terminale bez pikacza.

    A nawet dalej taką kartę mam - wyjazd żony do Helsinek pokazał, że karta kantoru
    aliora potrafi tak działać - rozliczenie jednej transakcji przyszło po 2 miesiącach -
    do tej pory o takich cudach tylko czytałem.
    Dobrze, że na koncie zostało 5 euro, a transakcja była na 3,90 ;>
    Choć właściwie może to nie było offline, tylko takie późne rozliczenie - bo z
    jakiegoś powodu te 5 euro jednak na tym koncie zostało, a tak mi się zdaje, że
    najpierw wyczyściła kantoro-aliorową kartę, a dopiero potem zaczęła używać N26 - więc
    blokada mogła być, a po 2 tygodniach zeszła. I weź tu dawaj kobiecie dwie karty "na
    wszelki wypadek"... ;>

    > To się działo w Poznaniu.

    Pewnie wszędzie powyłączali.
    Gorzej, że w te miejsca (częstotliwościowo-przestrzennie) wsadzają teraz stacje 5G -
    a to cholerstwo zakłóca niemożliwie :(