  • 31. Data: 2017-11-02 13:21:11
    Temat: Re: Karta kredytowa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 13:15, p...@g...com pisze:
    > Pekao dawało kartę pod zabezpieczenie depozytu 110 proc. limitu. Może są banki,
    które praktykują takie rozwiązanie.

    > Może obejdzie się bez kpin.

    Do tej pory się obyło to i dalej może się obejdzie.
    Chyba, że Ty widzisz gdzieś kpiny.
    P.G.

  • 32. Data: 2017-11-02 13:28:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Wed, 1 Nov 2017 04:56:28 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Wiekszy limit, gdy chcesz depozyt zlozyc ?

    W hotelach/wypożyczalniach często robią preautoryzację i blokują Ci kwotę
    na jakiś dłuższy okres, podczas gdy osobno ściągają kwotę którą faktycznie
    zapłaciłeś.

    A lepiej żeby blokowali kasę banku, nie Twoją :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 33. Data: 2017-11-02 13:29:58
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-01, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > i obecnie debetówka z Aliora (kontor) jest najlepszą opcją, nie ma KK z
    > lepszymi kursami, gdyż w Alior Kantorze kupujesz walutę sam i zasilasz
    > swój rachunek, z którego następnie wykonujesz operacje płatnicze

    A jak na tym tle wygląda Revolut?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 34. Data: 2017-11-02 13:52:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

> [...]
    > zapłaciłeś.
    >
    > A lepiej żeby blokowali kasę banku, nie Twoją :-)

    I to jest prawda. Ale jakoś z dotychczsowej dyskusji nie wychodzi mi ten
    przypadek :)

    KJ

    Don't worry about avoiding temptation -- as you grow older, it starts
    avoiding you.
    -- The Old Farmer's Almanac

  • 35. Data: 2017-11-02 14:13:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-02 o 13:52, Kamil Jońca pisze:

    > I to jest prawda. Ale jakoś z dotychczsowej dyskusji nie wychodzi mi ten
    > przypadek :)

    Poznałem kiedyś czar tej niby zalety. Nie tyle blokada, tylko
    ściągnięcie przez hotel za rezerwację, z której zrezygnowałem.
    Oczywiście hotel potem oddał, ale byłem dwa razy do tyłu - raz na
    kursach, dwa na prowizji za przewalutowanie (i od ściągnięcia, i od
    oddania). A że Citi sobie pobiera prowizje za przewalutowanie
    nieznikome, to przestałem widzieć zalety KK :)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2017-11-02 14:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >oddania). A że Citi sobie pobiera prowizje za przewalutowanie
    >nieznikome, to przestałem widzieć zalety KK :)

    No ale jaka alternatywa ? Przelew bankowy w dniu przyjazdu ?
    Przelew zadatku z konta walutowego ? A jak hotel bedzie sie ociagal ze
    zwrotem ? :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-11-02 14:59:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2017-11-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >kwotę
    >na jakiś dłuższy okres, podczas gdy osobno ściągają kwotę którą

    Mnie tylko chodzi o to, ze chciec wiekszego limitu (a w ogole jest
    wiekszy niz na debetowej ?) w sytuacji gdy ten limit zabezpieczony
    depozytem, to zamrazanie wiekszej kwoty ... wlasnej :-)

    >A lepiej żeby blokowali kasę banku, nie Twoją :-)

    A potem sie okazuje ze zalozyli ci blokade, sciagaja kwote, ale
    blokada od razu nie znika, i zostajesz z zablokowana karta bez srodkow
    na powrot :-)

    J.

  • 38. Data: 2017-11-02 15:42:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 14:13:34 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > oddania). A że Citi sobie pobiera prowizje za przewalutowanie
    > nieznikome, to przestałem widzieć zalety KK :)

    Jeszcze bardziej byłbyś do tyłu na debetówce, gdyby obciążenie spowodowało
    niedozwolone saldo debetowe, pomijając różne reperkusje braku kasy np. na chleb. Tak
    że wcale by to nie chroniło - ew. napisz, że przestałeś widzieć zalety kart
    płatniczych, a nie KK.
    Zaś do citka powinna pójść reklamacja - duża szansa, że oddaliby różnicę, a czy bank
    potem to sobie ściągnie od hotelu czy jedynie nie skroi na "przewalutowaniu", to już
    ich sprawa.

  • 39. Data: 2017-11-02 22:53:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Aha, choć szkoda - choć jednocześnie info nieco na wyrost, gdyż po uruchomieniu
    internetu dowiedziałem się, że 5% to jest tylko za zakupy na amazon.com - i tylko dla
    posiadaczy karty prime, "zwykli" mają 3%.
    > 2% jest w restauracjach, na stacjach beznzynowych i aptekach - a bez ograniczeń,
    czyli w pozostałych sklepach, zwracają tylko 1%.
    > I do tego jeszcze wszędzie są gwiazdki, a szczegółów nie chciało mi się już czytać.

    załóż sobie konto w Mille, 5% zwrotu za blik i 3% za bezgotówkową, max
    60 zł/m-c

    żeby tyle dostać trzeba wydać 600 zł blikiem i 900 zł w transakcjach
    bezgotówkowych

    promo ważne 6 m-cy

    konto bezpłatne jak na nie wpłynie 1000 zł

    dla przeciętniaka (ale, który ma dochód i może tyle wydać) chyba wystarczy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 40. Data: 2017-11-02 22:57:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    bank potem to sobie ściągnie od hotelu czy jedynie nie skroi na "przewalutowaniu", to

    autoryzacja byłaby online i na debetówce salda debetowego by nie było

    miałem tak kilka miesięcy temu, hotel z Włoch chciał mi zrobić blokadę
    zanim zapewniłem środki na koncie

    napisali email z rodzaju "no money" odpisałem, że kasa już jest i mogli
    mi konto obciążyć, transakcja była właśnie kartą z Alior Kantor

    --
    pozdrawiam
    RobertS