  • 1. Data: 2017-10-23 19:06:18
    Temat: Kredyt frankowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tym razem zaciaga PKO BP - tj emituje obligacje

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospodarka/pko-bp-
    zad%C5%82u%C5%BCy%C5%82-si%C4%99-we-franku-szwajcars
    kim-by%C4%87-mo%C5%BCe-da-si%C4%99-na-tym-zarobi%C4%
    87/ar-AAtKKyq

    To jak - byly te franki w bilansie, czy nie bylo ?
    Rolowanie starych dlugow, czy zabezpieczenie przyszlych zyskow ?
    Czy to znak, ze zadnej rewolucyjnej ustawy juz PIS nie zrobi ?

    Ale ... jaka PKO BP mial marze ?
    Bo jesli LIBOR CHF obecnie ~ -0.7, obligacje +0.35% ... jakis kiepski
    interes na tych kredytach ... pomijajac to, co juz wczesniej zarobil
    :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-10-24 05:00:59
    Temat: Re: Kredyt frankowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Bo jesli LIBOR CHF obecnie ~ -0.7, obligacje +0.35% ... jakis
    > kiepski interes na tych kredytach ... pomijajac to, co juz wczesniej

    Czekali az spadnie do 3,65?
    Jeszcze niedawno był powyzej 4...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 3. Data: 2017-10-24 11:25:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
> [...]
    zad%C5%82u%C5%BCy%C5%82-si%C4%99-we-franku-szwajcars
    kim-by%C4%87-mo%C5%BCe-da-si%C4%99-na-tym-zarobi%C4%

    A to imo zalezy co chca zrobic.
    Jesli chca miec waluty zbilansowane, to kurs ich w zasadzie nie
    interesuje.
    Jesli chca klientow uwolnic od frankow, to pewnie dobrze byloby kupic
    franki po dobrym kursie - zakladajac, ze musza splacic jakies frankowe
    zobowiazania.

    Ale jesli kurs spada, to frankowicze coraz mniej naciskaja ... i moze
    nie ma ich co uwalniac?

    Aczkolwiek mozna by zaproponowac przewalutowanie - kto sie nie zgodzi,
    ten pozniej w razie wzrostu nie bedzie mial prawa juz narzekac :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-10-24 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Aczkolwiek mozna by zaproponowac przewalutowanie - kto sie nie zgodzi,
    > ten pozniej w razie wzrostu nie bedzie mial prawa juz narzekac :-)

    aha, czyli według tej logiki nie ma znaczenia po jakiej cenie kupuja?
    To ja im chetnie po 5zł sprzedam...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 5. Data: 2017-10-24 13:13:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >aha, czyli według tej logiki nie ma znaczenia po jakiej cenie kupuja?
    >To ja im chetnie po 5zł sprzedam...

    Ale przeciez nie kupuja. Pozyczaja.
    Klienci splacą swoje hipoteki, wplacą im CHF, bank splaci obligacje i
    jeszcze troche CHF mu zostanie.
    Owszem - pewnie by wolał, aby wtedy CHF było po 10 zl :-)

    Tylko trzeba by sie bylo cofnac o 10 lat ... skad PKO BP mial franki
    na kredyty ?
    Czy nie mial ?

    J.

  • 6. Data: 2017-10-24 13:16:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > aha, czyli według tej logiki nie ma znaczenia po jakiej cenie kupuja?
    > To ja im chetnie po 5zł sprzedam...

    Zakładając, że te papiery im były potrzebne do rolowania zabezpieczenia,
    to ta operacja pewnie na oczy złotówek nie widziała, bo nie była
    przeprowadzona w PLN.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2017-10-24 17:09:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tylko trzeba by sie bylo cofnac o 10 lat ... skad PKO BP mial franki
    > na kredyty ?
    > Czy nie mial ?

    Nie sądzę by miał (dużą ilość) franków w postaci obcego depozytu
    (fizycznych pieniędzy), przecież te franki były przez bank natychmiast
    wymieniane na złotówki.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2017-10-24 17:20:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Nie sądzę by miał (dużą ilość) franków w postaci obcego depozytu
    >(fizycznych pieniędzy), przecież te franki były przez bank
    >natychmiast
    >wymieniane na złotówki.

    Jesli jednak wyciagnal kapital z zagranicy, np przez obligacje, to te
    franki jednak wplynely, choc oczywiscie nie w postaci kontenera
    banknotow.
    Teraz trzeba bedzie je odkupic i oddac.
    Chyba ze jakos ambitniej to zalatwial - ktorys z bankow jakies swapy
    walutowo-procentowe tworzyl.

    A kursy walut do 2008 malaly, co raczej oznacza, ze duzo tej waluty
    wplywalo.
    Ale przyczyny mogly byc inne.

    J.

  • 9. Data: 2017-10-24 19:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale przeciez nie kupuja. Pozyczaja.

    Tak, tak, ja tylko chciałem zwrócic uwage, ze cokolwiek by chcieli z nimi
    zrobic to kurs MA ZNACZENIE!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 10. Data: 2017-10-24 19:43:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Tak, tak, ja tylko chciałem zwrócic uwage, ze cokolwiek by chcieli z
    >nimi
    >zrobic to kurs MA ZNACZENIE!

    Nie ma, jesli zamierzaja z nich dalej udzielic kredytu frankowego.
    A w tym przypadku to podejrzewam ze oni je dawno temu pozyczyli,
    udzielili, a teraz potrzebuja na rolowanie starej pozyczki.

    Co najwyzej mozna im zarzucic, ze lepiej by wyszli, gdyby nie
    pozyczali, tylko kupili za zlotowki i poczekali az kurs jeszcze
    bardziej spadnie :-)
    Ale to juz jest ryzykowna spekulacja a nie solidna dzialalnosc bankowa
    :-)

    J.