  • 21. Data: 2023-06-17 13:26:31
    Temat: Re: Jest jeszcze gorzej ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-16 o 19:43, Grzexs pisze:
    > Bo większości g... to obchodzi.

    O widzisz.
    Naczelny bankster twierdzi że to poważne zagrożenie dla rynku
    finansowego w Polsce ;-)

  • 22. Data: 2023-06-17 14:41:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 01:16:51 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):
    >.
    >
    > Problem nie leży w tym, co zrobić z nieważną umową, tylko czy to jest
    > sprawiedliwe, że została unieważniona.

    Została unieważniona nie poprzez nocne głosowanie polityków tylko w wyniku
    prawomocnego wyroku sądu.
    Czyli tak jak to być powinno gdzie jakiś spór występuje.
    >Oraz jaka dokładnie umowa.
    To ta sama umowa której podpisanie bank zaproponował klientowi w momencie udzielania
    kredytu.

  • 23. Data: 2023-06-17 18:39:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 01:16:51 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Zasadniczo to rozstrzygnięcie jest IMHO logiczne: jeśli umowa jest
    > nieważna, to obie strony zwracają wpłacone kwoty,

    A przedawnienie roszczeń?
    Od kkuedy biegnie - od wyroku czy od udzielenia kredytu?

    > jedyny problem jest
    > z odsetkami, w szczególności jeśli ktoś spłacił więcej niż dostał.

    Przy indeksowanym jest łatwo, przy denominowanym trudniej określić "ile dostał" -
    sumę kredytu określoną we feankach czy wypłaconą w złotych?
    Jakby nie patrzeć, to jednak też przez długi czas miał więcej pożyczone niż spłacił.

    > Problem nie leży w tym, co zrobić z nieważną umową, tylko czy to jest
    > sprawiedliwe, że została unieważniona. Oraz jaka dokładnie umowa.

    Od tego, jaka była umowa, zależy też to, co zrobić po jej unieważnieniu.

  • 24. Data: 2023-06-17 18:40:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 13:26:34 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > O widzisz.
    > Naczelny bankster twierdzi że to poważne zagrożenie dla rynku
    > finansowego w Polsce ;-)

    Wysłów no się, kto to.
    Czy boisz się pozwuno zniesławienie?

  • 25. Data: 2023-06-17 19:18:15
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Wysłów no się, kto to.
    > Czy boisz się pozwuno zniesławienie?

    usłyszałem w tv z rana jak taki jeden ze związku banków jęczał że to
    niesprawiedliwe, że to frankowicze korzystali, że wynajmowali że im
    urosło, że będzie źle...

    Ty powinieneś znać nazwisko tego fachowca co w taki merytoryczny sposób
    się odnosił do wyroku sądu i to jeszcze europejskiego.
    To miało być jakieś oficjalne oświadczenie a jednym budynku zgromadziła
    się cała "śmietanka" banksterki ;-)

    Mnie to do niczego nie potrzebne.

  • 26. Data: 2023-06-17 20:07:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 19:18:19 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> [...]
    > się odnosił do wyroku sądu i to jeszcze europejskiego.
    > To miało być jakieś oficjalne oświadczenie a jednym budynku zgromadziła

    Nie oglądam tv.
    Ostatni raz niedawno, po raz pierwszy od lat, żeby zobaczyć siebie :)
    Więc skoro to niepotrzebne to co się tym tak podniecasz?

  • 27. Data: 2023-06-17 22:12:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A przedawnienie roszczeń?
    > Od kkuedy biegnie - od wyroku czy od udzielenia kredytu?

    Zastanawiałem się nad tym. Nie jest to dla mnie takie jasne - w ogólnym
    przypadku myślę, że takie unieważnienie umowy może być niestety jawną
    kpiną z prawa w ogóle, a wtedy wszystko, co z tego unieważnienia wynika,
    jest tak samo nieobliczalne.

    Natomiast jeśli to rzeczywiście była nielegalna umowa, i została
    unieważniona naprawdę w granicach prawa (w szczególności takiego, które
    nie działa wstecz), to w moim przekonaniu termin biegnie od momentu
    przekazania pieniędzy (np. wypłaty każdej transzy albo wpłaty konkretnej
    raty). Trzeba też pamiętać, że terminy są różne.

    Dodatkowo w takim przypadku osoby (po stronie banku), które doprowadziły
    do zawarcia takich umów, powinny mieć dawno postawione zarzuty z KK.
    Z drugiej strony, ponieważ istnienie (i dokładna treść) tych umów było
    sprawą znaną powszechnie, a osoby winne nie były najwyraźniej ścigane,
    zapewne było tu jeszcze niepełnienie obowiązków (skrajnego typu)
    w organach ścigania.

    Aczkolwiek tak jakoś sobie myślę, że okaże się, że żadnych osób winnych
    (a więc winy) nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2023-06-17 22:20:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

> [...]
    > przekazania pieniędzy (np. wypłaty każdej transzy albo wpłaty konkretnej
    > raty). Trzeba też pamiętać, że terminy są różne.

    ... z tym, że trzeba też pamiętać o tym, że przedawnienia nie oznacza,
    że danej stronie się pieniądze nie należą, a tylko o tym, że państwo nie
    pomoże w ich odzyskaniu. W szczególności jeśli ktoś chciałby odzyskać
    wpłacone raty, ale jednocześnie chciałby powołać się na przedawnienie
    w stosunku do wypłaconych transz, to to tak nie zadziała. No i mogą tam
    być dodatkowe zdarzenia zmieniające terminy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2023-06-17 22:53:17
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > przypadku myślę, że takie unieważnienie umowy może być niestety jawną
    > kpiną z prawa w ogóle, a wtedy wszystko, co z tego unieważnienia wynika,

    A będzie tylko gorzej bo unia sądokracją przejmuje nasze sądy

    SRUE wyda wyrok że Tuska posadzili bezprawnie ;-)

  • 30. Data: 2023-06-17 22:56:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 18:39:31 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A przedawnienie roszczeń?
    > Od kkuedy biegnie - od wyroku czy od udzielenia kredytu?
    Roszczenia kredytobiorców frankowych przedawniają się co do zasady w terminie 10 lub
    6 lat, w zależności od tego, kiedy została zapłacona rata kredytu. Orzeczenie TSUE
    potwierdziło jednak, że termin ten należy liczyć nie od dnia płatności, ale dopiero
    od dnia, w którym kredytobiorca dowiedział się (lub rozsądnie rzecz ujmując) powinien
    dowiedzieć się o nieważności umowy kredytu. Dzięki temu niemalże wszyscy
    kredytobiorcy w dalszym ciągu mogą dochodzić zwrotu wszelkich spełnionych na rzecz
    Banku świadczeń.