    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jest jeszcze gorzej ;-)
    Date: Sat, 17 Jun 2023 22:12:33 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A przedawnienie roszczeń?
    > Od kkuedy biegnie - od wyroku czy od udzielenia kredytu?

    Zastanawiałem się nad tym. Nie jest to dla mnie takie jasne - w ogólnym
    przypadku myślę, że takie unieważnienie umowy może być niestety jawną
    kpiną z prawa w ogóle, a wtedy wszystko, co z tego unieważnienia wynika,
    jest tak samo nieobliczalne.

    Natomiast jeśli to rzeczywiście była nielegalna umowa, i została
    unieważniona naprawdę w granicach prawa (w szczególności takiego, które
    nie działa wstecz), to w moim przekonaniu termin biegnie od momentu
    przekazania pieniędzy (np. wypłaty każdej transzy albo wpłaty konkretnej
    raty). Trzeba też pamiętać, że terminy są różne.

    Dodatkowo w takim przypadku osoby (po stronie banku), które doprowadziły
    do zawarcia takich umów, powinny mieć dawno postawione zarzuty z KK.
    Z drugiej strony, ponieważ istnienie (i dokładna treść) tych umów było
    sprawą znaną powszechnie, a osoby winne nie były najwyraźniej ścigane,
    zapewne było tu jeszcze niepełnienie obowiązków (skrajnego typu)
    w organach ścigania.

    Aczkolwiek tak jakoś sobie myślę, że okaże się, że żadnych osób winnych
    (a więc winy) nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa