  • 1. Data: 2023-06-05 21:39:33
    Temat: kierowniku masz funta?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dziś mnie zaczepił pod sklepem gość z którym wygrał alkohol.

    czy mam jakieś drobne?

    Naj grzeczniej i naj neutralniej jak umiałem odpowiedziałem

    kto w roku 2023 nosi monety?

    weteran odpowiedział

    no w sumie to fakt kierowniku

    wzruszyłem się, rozmiękczył moje serce zrozumieniem płatności
    bezgotówkowych w ostatnim bastionie gotówki w Europie.

    Od teraz będę nosił monety. Może go jeszcze spotkam.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-06-06 10:03:14
    Temat: Re: kierowniku masz funta?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Kórt i Albin - Leszek".

    Ale czytając sądziłem, żeś mu jednak dał papierek.
    Jaki tam w UK najmniejszy?
    Mogło być też to 5 euro spod stacji metra.
    Moje dziecko się wciąż cieszy jak dostanie znalezioną monetę, nawet 50gr, a nawet
    grosika. Oby jak najdłużej ;>

  • 3. Data: 2023-06-06 18:14:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ae7a523b-0fbd-4a17-9104-a73a9a2622e8n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale czytając sądziłem, żeś mu jednak dał papierek.

    nie bo nie noszę, zwalczam bo wydają resztę monetami

    5

  • 4. Data: 2023-06-06 22:37:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 czerwca 2023 o 18:14:22 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:ae7a523b-0fbd-4a17...@googlegroups.com>
    > nie bo nie noszę, zwalczam bo wydają resztę monetami

    Z 5-tki nie mają wyjścia.
    Ew. mogą nie wydawać, nie mają obowiązku ;>

    Ja tam papierki w wizytowniku z kartami noszę i jakoś tak wychodzi że płacę tylko
    okrągłe kwoty.
    Ale prawie zawsze są to kwiatki, reszta kartą a z bazarku się wykpiłem.

    To prawie jak za młodu, gdy miałem portfel tylko na banknoty, monety były, ale nic
    nie warte.
    Nawet do automatów musieli zrobić żetony.
    Fajne było że typ "B" szybko zniknął ;>
    Przegrywanie kart telefonicznych nie było tak łatwe.
    A teraz budek już nie ma - choć swego czasu powyrastały w gronach po 4 - dlaczego
    tak? No bo w tych miejscach ludzie korzystali z budek ;>

    > 5

    No to nominalnie mniej, ale wartościowo więcej niź u nas (tzn. w chińskich
    produktach, w lokalnych może być mniej).

  • 5. Data: 2023-06-07 00:10:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

> [...]
    nie warte.
    > Nawet do automatów musieli zrobić żetony.

    Bo za żeton B robiła dwuzłotówka z lekko rozklepanym rantem.
    Wiem, bo eee... kolega mi opowiadał.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2023-06-07 09:43:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 czerwca 2023 o 00:10:40 UTC+2 Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Bo za żeton B robiła dwuzłotówka z lekko rozklepanym rantem.
    > Wiem, bo eee... kolega mi opowiadał.

    Hehe, to każdy zna z opowieści kolegi ;>
    Myśmy na spływie natrafili w jakiejś wiosce na Mazurach na aparat, co nie wymagał
    monet, więc niewiele myśląc zadzwoniłem do domu.
    A że poprzedni telefon z wycieczki szkolnej był pół roku wcześniej z gór, że trzeba
    załatwić transport z dworca, bo niezbyt mogę chodzić, to można sobie wyobrazić
    szybkość, z jaką rodzice znaleźli się przy telefonie po zawołaniu siostry, która
    odebrała: "Mamo, Dawid dzwoni!".
    Cóż, tak to jest być rodzicem, na szczęście tym razem można to było skwitować: "Dawid
    do domu zadzwonił bo automat nie przyjmował monet".
    W każdym razie mam nadzieję że nasze dziczenie się nie spowodowało przedwczesnej
    wymiany tego automatu.

    A z prawdziwych opowieści kolegi (tzn. naprawdę kolega opowiadał, bo czy prawda to
    nie wiem) to:
    1) o aparatach na linjach radiowych:
    a) dozorca chyba w Pruszkowie sobie wydzwaniał, to mu kolega dokładał radiotelefonem
    impulsów, aź pewnego razu udało się wywołać: "Maskwa, cośtamcośtam telefonistku", na
    co było "Ki diabel?"
    b) w wojsku miał taką linię blisko, więc mógł dzwonić do domu, sle nieopatrznie
    pokazał kolegom, ci się zaczęli dziczyć i zlikwidowali
    2) w Rivierze elektronicy zbudowali "monetę", taki polski "white'n'red box", który
    bardzo ładnie symulował wrzucanie monet do automatu

    Ale z kolei elektryczna pułapka na karaluchy - przynętą było piwo - padła ofiarą
    ataku denial of service - jak wystarczająco dużo kataluchów w niej eksplodowało to
    zaizolowały przejśce dla kolejnych.

  • 7. Data: 2023-06-07 09:47:39
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    W akademiku przy pl. Narutowicza automaty były masowo okupowane przez murzynów,
    którzy coś tam kombinowali (monety na nitkach czy
    jakoś podobnie).

    -----

  • 8. Data: 2023-06-07 20:28:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

    > Hehe, to każdy zna z opowieści kolegi ;>

    W internetach, jak nie chce się pisać o sobie, to pisze się, że to
    problem kolegi był ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65