  • 31. Data: 2023-06-18 03:14:10
    Temat: Re: Jest jeszcze gorzej ;-)
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 cze 2023 o 11:33, _Master_ pisze:

    > Faktycznie. I co z tym teraz zrobimy? ;-)

    Faktycznie zmieniłeś
    czy
    faktycznie ktoś podszywa się?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 32. Data: 2023-06-18 03:24:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 cze 2023 o 01:16, Krzysztof Halasa pisze:

    > Zasadniczo to rozstrzygnięcie jest IMHO logiczne: jeśli umowa jest
    > nieważna, to obie strony zwracają wpłacone kwoty, jedyny problem jest
    > z odsetkami, w szczególności jeśli ktoś spłacił więcej niż dostał.

    > Problem nie leży w tym, co zrobić z nieważną umową, tylko czy to jest
    > sprawiedliwe, że została unieważniona. Oraz jaka dokładnie umowa.

    Mnie interesuje coś innego banki były pod nadzorem KNF -- dlaczego
    na czas nie kwestionowano ważności tych umów?

    Ponoć rok temu koszt budowania domu wzrósł o 23% -- czy rzeczywiście
    należało czekać kilkadziesiąt lat z unieważnieniem umów?!

    Moje mieszkanie (65m^2) kosztowało około 80kpln w połowie
    dziewięćdziesiątych lat ubw. -- chętnie bym dzisiaj tyle
    ,,zwrócił'', bądź tyle zapłacił za takowe...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 33. Data: 2023-06-18 04:47:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 cze 2023 o 13:18, _Master_ pisze:

    > Przecież wszyscy już wiedzą że jedynie słusznym jest
    > chmurka.net Działa ślicznie

    Owszem -- ślicznie, bez zastrzeżeń.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 34. Data: 2023-06-18 09:00:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 22:56:07 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Roszczenia kredytobiorców frankowych przedawniają się co do zasady w terminie 10
    lub 6 lat, w zależności od tego, kiedy została zapłacona rata kredytu. Orzeczenie
    TSUE potwierdziło jednak, że termin ten należy liczyć nie od dnia płatności, ale
    dopiero od dnia, w którym kredytobiorca dowiedział się (lub rozsądnie rzecz ujmując)
    powinien dowiedzieć się o nieważności umowy kredytu. Dzięki temu niemalże wszyscy
    kredytobiorcy w dalszym ciągu mogą dochodzić zwrotu wszelkich spełnionych na rzecz
    Banku świadczeń.

    To pi*oko wiadomo.
    Mnie interesuje przedawnienje roszczeń banku, bo ma gorzej - kredyt jest wypłacany w
    całości (ew. w transzach, ale to też dość blisko siebie i na początku umowy) na
    starcie umowy, zaś raty spłacane są w całym okresie umowy.
    A jednak mimo wszystko większość frankowiczów jeszcze nie spłaciła całości, choć są
    pewnie i tacy, co wpłacili w złotówkach więcej niż dostali (dla prasy - to akurat nic
    dziwnego, tak działa kredyt, zwłaszcza tak długi jak hipo, choć jest na relatywnie
    niski %, i spłaca się w sumie dwa do trzech razy tyle, co się pożyczyło).
    A że franków nie udzielają od CMIIW od 2009, to bankom przedawniło się, a klientom w
    sporej, jak nie w większej części, jeszcze nie.
    Więc nie dość że bank nic nie dostanie to jeszcze klient dostanie zwrot rat.

  • 35. Data: 2023-06-18 09:04:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 22:12:36 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Zastanawiałem się nad tym. Nie jest to dla mnie takie jasne - w ogólnym
    > przypadku myślę, że takie unieważnienie umowy może być niestety jawną
    > kpiną z prawa w ogóle, a wtedy wszystko, co z tego unieważnienia wynika,
    > jest tak samo nieobliczalne.

    Ale to nie jest "unieważnienie umowy" tylko "stwierdzenie jej nieważności od
    początku" - czyli stwierdzenie, że umowa nie została zawarta.
    Coś jak z "rozwodem kościelnym".

    > Dodatkowo w takim przypadku osoby (po stronie banku), które doprowadziły
    > do zawarcia takich umów, powinny mieć dawno postawione zarzuty z KK.

    Ale z których paragrafów KK?
    Ja tu widzę raczej cywilny konflikt bank-pracownik.

    Do wyborów na pewno nie będzie.

  • 36. Data: 2023-06-18 09:06:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 22:20:11 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > ... z tym, że trzeba też pamiętać o tym, że przedawnienia nie oznacza,
    > że danej stronie się pieniądze nie należą, a tylko o tym, że państwo nie
    > pomoże w ich odzyskaniu.

    No ale co można zrobić?
    Wysłać "obcinaczy palców"?
    Czy do KRD zgłosić?

    > W szczególności jeśli ktoś chciałby odzyskać
    > wpłacone raty, ale jednocześnie chciałby powołać się na przedawnienie
    > w stosunku do wypłaconych transz, to to tak nie zadziała.

    O, a czemuż to nie?

    > No i mogą tam
    > być dodatkowe zdarzenia zmieniające terminy.

    I o to też pytałem - jakie na to pomysły?

  • 37. Data: 2023-06-18 11:08:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Nie oglądam tv.
    > Ostatni raz niedawno, po raz pierwszy od lat, żeby zobaczyć siebie ?
    > Więc skoro to niepotrzebne to co się tym tak podniecasz?

    Sprytnie manipulujesz ;-)

    Dobrze wiesz kto to powiedział, kiedy i w odpowiedzi na jaki wyrok.

    A podniecam się bo mi wolno.

    Mam satysfakcję że to ja miałem rację kilka lat temu pisząc że nie
    trzeba żadnych ustaw, nie trzeba pieniędzy z budżetu aby załatwić sprawę
    frankowiczów.

    Kiedy pojawiły się pierwsze wyroki to ja pisałem że będą OSTATECZNE I
    MASOWE. Banksterdkie szury darły ryja że cwaniak chciał zarabIć na
    frenku i TAKIE TAM.
    Potem straszono że za trzymanie kasy będzie trzeba płacić kasę
    Ja argumentowałem że złodziej po rabunku nie dostaje odszkodowania za
    zgubioną siekierę.

    I też miałem rację

    Tylko UWAGA. Ja pisałem co będzie a nie jak powinno być.

    Bo banki powinny mieć możliwość upadać a opiekuńcze państwo nie powinno
    wydawać moich podatków na ratowanie pazernych banksterów.

    Teraz widzicie że ten system jest postawiony na głowie.

    I znowu miałem rację ;-)

  • 38. Data: 2023-06-18 19:46:24
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Faktycznie zmieniłeś
    >    czy
    > faktycznie ktoś podszywa się?

    Szkoda mi życia na pilnowanie fikcyjnego meila.

    Kamila KF pewnie filtruje po meilach. Daleko mu do inteligencji. ;-)

    Może będzie miał farta w przyszłości jak będę znowu konfigurował TB

  • 39. Data: 2023-06-19 11:41:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 czerwca 2023 o 09:00:03 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    >.
    > Mnie interesuje przedawnienje roszczeń banku, bo przedawniło się, a klientom w
    sporej, jak nie w większej części, jeszcze
    To też tsue rozstrzygnął. Październik 2022 lub marzec 2023. Jak nie masz bana na
    google to znajdziesz

  • 40. Data: 2023-06-19 11:56:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 02:41:28 -0700 (PDT), Kris wrote:
    sporej, jak nie w większej części, jeszcze

    > To też tsue rozstrzygnął. Październik 2022 lub marzec 2023. Jak nie masz bana na
    google to znajdziesz

    Ale od unieważnienia, czy od podpisania umowy, czy od złozenia wniosku
    o unieważnienie?

    Ty chyba jeszcze nasz SN namieszał, gdy stwierdził, ze należy
    traktować roszczenia obu stron osobno ...

    J.