  • 1. Data: 2023-06-08 12:01:40
    Temat: Niejasności w regulaminie promocji PKO BP
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W PKO BP wystartowała już chyba 3. edycja promocji na nowe środki. Zasady za każdym
    razem są te same oprócz tego, że tym razem trochę przycwaniakowali - co prawda
    podnieśli oprocentowanie z 7,5% do 8,5%, ale za to nałożyli limit 100k na nowe
    środki, którego wcześniej nie było. Coś mnie naszło i postanowiłem wgryźć się
    dokładnie w regulamin:

    https://www.pkobp.pl/media_files/b7ed3e1c-7eef-4bc6-
    b476-274022b4c93a.pdf

    i mam wątpliwości co do punktów 7. i 8.

    1) Czy dobrze rozumiem podpunkt 7a? Rzeczywiście jest tak, że jeśli danego dnia
    dopłacę mniej niż wynosi aktualna kwota "nowych środków", to kwota "nowych środków"
    się nie zwiększy? Jeśli "nowe środki" wynoszą 10000 zł i dopłacę 10001 zł, to
    zaktualizują się do 20001 zł, ale jeśli zamiast tego dopłacę 9999 zł, to zostaną na
    poziomie 10000 zł - tak, jakbym nie dopłacił niczego? Trochę lipa - to powszechna
    praktyka wszystkich banków w przypadku analogicznych promocji, czy może oryginalna
    sztuczka PKO BP?

    2) Jak dokładnie rozumieć podpunkt 7b? Konkretnie: nie wiem jaką rolę pełni warunek
    dotyczący "kwoty wpływu na rachunek oszczędnościowy od dnia poprzedniego", i co by
    się zmieniło, gdyby ten punkt regulaminu uprościć jedynie do stwierdzenia, że
    przyrost salda musi być wyższy niż kwota "nowych środków" z poprzedniego dnia. Przed
    jaką sytuacją bank się tu zabezpiecza?

    3) Podpunkt 8a - tu chwilowo poddaję się bez walki. Mogę prosić o jakiś konkretny
    przykład, kiedy mimo zmniejszenia salda na rachunku kwota "nowych środków" się nie
    zmieni?