    From: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
    Date: Sat, 5 Jul 2003 12:31:20 +0200

    W artykule be65db$qbd$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Wojciech Nawara z adresu <n...@o...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3f068679$1@news.home.net.pl...

    > Jak nierealne? Jeśli winny jest bank to nie jest to zmartwienie
    > klienta, tylko PKO BP. I bank jest zobowiązany wyrównać środki na
    > rachunku. Jak to zrobi - jego problem.

    Zakładamy że tak jest to kto jak nie właściciel konta w ZUSie jest
    wierzycielem banku ?
    (za nierealne miałem raczej na myśli bardzo niepraktyczne z punktu widzenia
    właściciela konta biorąc pod uwagę terminy ZUSu )

    > Powtarzam - to nie jest sprawa klienta. Klient składa reklamację we
    > własnym banki i nie powinno obchodzić go nic innego.

    Bank nie ma prawnego umocowania by ingerować w konto ZUSowskie płatnika .
    Jeśli ma zwrócić nienależnie pobraną kwotę z rachunku bankowego to
    jednocześnie musi się zwrócić się do właściciela rachunku ZUS o zwrot tejże
    kwoty co chyba nieraz było wałkowane na tej grupie . Właścicielami obu
    rachunków jest ta sama osoba więc po co komplikować sobie życie ? Bank ma
    umocowanie prawne by żądać zwrotu spornej kwoty i po niespełnieniu tego
    żądania w dość krótkim czasie ma prawo posunąć się do innych kroków gdy
    tymczasem ZUSowi pozostawiono dużo czasu na wypełnienie wyrażonej woli
    płatnika składek co może doprowadzić do jeszcze większego chwilowego
    obciążenia finansowego tegoż klienta banku . Po co iść po trupach za wszelką
    cenę kiedy można to załatwić w sposób bardziej praktyczny dla klienta ?