  • Data: 2020-02-24 12:14:11
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-23 o 22:39, User pisze:
    > Pisałeś poprzednio:
    > Żeby nie wchodzić za bardzo w OT, to jeśli nie masz karty kredytowej w
    > citi, możesz ją sobie założyć - karta
    > simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i jeszcze
    > dostać za darmo telefon LG K30 dual sim.
    > A teraz:
    > Telefony dają za darmo, wymagają  jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie
    > przez 3 miesiące.
    >
    > **
    > Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?

    Nie ma tu żadnej sprzeczności, może jedynie domniemanie, że czytający
    rozumie o czym się pisze - trudno za każdym razem tłumaczyć że 2*2=4.

    Karta jest darmowa bez żadnych warunków. Koniec kropka. Kto nie
    zrozumiał ten trąba (jakby mogło być w jakiejś przedszkolnej wyliczance).
    Ta cecha karty pozwala mieć ją jako drugą, nie używaną, trzymaną jako
    zapas jakby z jakiegoś powodu z podstawowej nie dało się skorzystać.

    A jak się chce skorzystać z promocji to zawsze są jakieś warunki. Nie
    spotkałem jeszcze nigdy żadnej promocji bankowej bez warunków. Więc
    istnienie warunków w takim przypadku jest dla mnie (i zapewne wszystkich
    na grupie) tzw. oczywistą oczywistością.
    W tym przypadku akurat warunki są łatwe do spełnienia i nie pociągające
    za sobą żadnych kosztów - jedynie trzeba (nie sprawdzałem, ale jak Dawid
    coś pisze to jest święta prawda) wydać kartą 2000 w ciągu 3 miesięcy.
    Jak spłacisz na czas to naliczą Ci odsetki 0%.
    Uprzedzam (aby się nie narażać na zarzuty) - to nie jest precyzyjna
    wypowiedź bo oni naliczą odsetki zgodnie z aktualnym oprocentowaniem
    karty, i będą już naliczać za kolejny miesiąc tylko Ci je anulują (te z
    transakcji z poprzedniego miesiąca, bo te z bieżącego to anulują dopiero
    jak spłacisz te wydatki za miesiąc). No nie da się streścić regulaminu w
    kilku zdaniach :(

    Nie był mi potrzebny jakiś stary telefon to poczekałem 2 lata i
    skorzystałem z promocji 400PLN na dowolne wydatki w morele.net (potem
    była promocja 400PLN do wydania gdziekolwiek, ale ja już kartę miałem).
    A potem poczekałem rok i jak za założenie konta dawali 600PLN (ratami po
    50 PLN miesięcznie pod warunkiem wydania 1000) to założyłem u nich też
    konto (darmowe, ale pod warunkami!).
    Zysk banku (w moim przypadku) polega na tym, że nie chciało mi się, po
    spełnieniu warunków promocji, zrezygnować z ich karty i cały czas z niej
    korzystam, a oni pobierają za to opłaty od sklepów. Poza tym korzystają
    na tzw. 'osadzie' na nieoprocentowanym koncie, którego też nie zamknąłem
    po wybraniu tych 600PLN promocji (można by zamknąć i poczekać na kolejną
    promocję za jakiś czas).
    Za kartę, i konto nie zapłaciłem ani złotówki. Raz jedynie nie
    dopilnowałem warunków promocji i za jeden miesiąc zamiast 50zł wypłacili
    mi 48 z groszami.
    A prawdziwy zysk banku z takich promocji kart kredytowych polega na tym,
    że podobno 95% ludzi nie umie liczyć (a może czytać) i płacą odsetki.
    P.G.