  • 1. Data: 2020-02-22 12:19:54
    Temat: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    Takie pytanie, bo jestem zielony w tym temacie. Jaki bank oferuje
    możliwość ,,przechowywania" walut, coś a'la skarpeta (bo na
    oprocentowanie to nie liczę) i możliwość wpłaty/wypłaty walut? No i
    oczywiście niskie koszty się liczą, najlepiej, żeby ich nie było w ogóle.
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2020-02-22 15:27:55
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 22 lutego 2020 12:19:57 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:
> [...]
    > oprocentowanie to nie liczę) i możliwość wpłaty/wypłaty walut? No i
    > oczywiście niskie koszty się liczą, najlepiej, żeby ich nie było w ogóle.

    Do euro polecam N26 - niemiecki bank (prawdziwy, pod niemieckim nadzorem, żaden
    "fintech"), zakładasz przez apkę, jeśli założysz z linku:
    https://n26.com/r/dawidr0508
    albo w apce podasz mój kod dawidr0508 - to będzie założone z mojego polecenia i jak
    zrobisz ich kartą transakcję na min. 15 euro to mi podziękują przelewem, a wtedy
    stawiam dobre niemieckie piwo ;)

    Bo trzymanie euro w banku w PL mija się z celem.
    Do tego dostajesz w N26 debetówkę - 5 wypłat w strefie euro na miesiąc za darmo,
    można też płacić w innych walutach, przeliczenie po kursie MC bez prowizji, więc
    koszt 0,2%.
    Oczywiście żadnych opłat.

    Do kompletu kantor aliora: https://kantor.aliorbank.pl/
    Bezpłatne konta w wielu walutach, bezpłatne przelewy euro, bezpłatne (ze strony
    aliora, a dalej to już SWIFT) przelewy pozostałych walut do kwoty u nich wymienionej,
    dobre kursy, darmowa kasa dla PLN, EUR, USD i GBP w oddziałach aliora, które mają
    kasę.
    Założyć można przelewem weryfikacyjnym.
    Tutaj do zakupu/wpłaty/wypłaty waluty, przelania euro do N26.
    Dodatkowo debetówka wielowalutowa.

  • 3. Data: 2020-02-22 17:33:58
    Od: User <U...@U...com>

> [...]
    kasę.
    > Założyć można przelewem weryfikacyjnym.
    > Tutaj do zakupu/wpłaty/wypłaty waluty, przelania euro do N26.

    Czy można w banku N26 założyć i używać konto bez korzystania ze
    smartfona, tylko przy użyciu laptopa?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2020-02-22 17:58:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2020 17:33:58 +0100, User napisał(a):

    > Czy można w banku N26 założyć i używać konto bez korzystania ze
    > smartfona, tylko przy użyciu laptopa?

    Nie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-02-22 22:23:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 22 lutego 2020 17:33:59 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]
    kasę.

    > Czy można w banku N26 założyć i używać konto bez korzystania ze

    Niestety - do założenia konieczny, do używania nie w 100%.
    Jeśli chce się robić przelewy wychodzące, to trzeba mieć "sparowaną" apkę (na raz
    "sparowana" może być tylko jedna na jednym telefonie).
    Ale do podglądu z laptopa wystarczy możliwość odbioru SMS.
    Do płacenia kartą też smartfon niekonieczny ;>
    Nie wiem, bo nie testowałem, jak jest z 3D-secure do zakupów przez net.

    Do zakładania emulator nie zadziała, trzeba robić fotki dowodu oraz selfie - ale może
    do potwierdzania przelewów wystarczy.

  • 6. Data: 2020-02-22 23:12:13
    Od: User <U...@U...com>

> [...]
    >
    > Do zakładania emulator nie zadziała, trzeba robić fotki dowodu oraz selfie - ale
    może do potwierdzania przelewów wystarczy.

    Dzięki za wyjaśnienia.
    Domyślam się, że apka jest pod Androida.
    Jakie warunki, poza Androidem, musi spełniać smartfon żeby wszystkie
    operacje
    związane z bankiem N26 można było na nim wygodnie i bezpiecznie wykonywać?
    Właśnie wybieram nowego smartfona.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-02-23 08:50:22
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 22.02.2020 o 23:12, User pisze:
    > Jakie warunki, poza Androidem, musi spełniać smartfon żeby wszystkie
    > operacje
    > związane z bankiem N26 można było na nim wygodnie i bezpiecznie wykonywać?
    > Właśnie wybieram nowego smartfona.

    Ale szukałeś przechowywania a'la skarpeta, dobrze pamiętam? Przypomina
    się dowcip o kliencie, który przyszedł po podpaski, a kupił jacht...

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2020-02-23 10:52:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 08:50:24 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:

    > Ale szukałeś przechowywania a'la skarpeta, dobrze pamiętam? Przypomina
    > się dowcip o kliencie, który przyszedł po podpaski, a kupił jacht...

    Skarpety chciał Grzexs, a nie User.

  • 9. Data: 2020-02-23 10:52:55
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 23.02.2020 o 08:50, Alf/red/ pisze:

    > Ale szukałeś przechowywania a'la skarpeta, dobrze pamiętam? Przypomina
    > się dowcip o kliencie, który przyszedł po podpaski, a kupił jacht...

    Źle pamiętasz.

  • 10. Data: 2020-02-23 11:01:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 22 lutego 2020 23:12:18 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]
    > operacje
    > związane z bankiem N26 można było na nim wygodnie i bezpiecznie wykonywać?

    Pod Androida jest na pewno, pod iOS pewnie też.
    Nowy smartfon każdy będzie dobry - chyba że "nowy" ma być dla Ciebie, a kupiony z
    rynku wtórnego.
    Ale i tak bez obaw - działa na moim nexusie 7 z 2013r. - Android 6.0.1.

    Mały kłopot miałem z brakiem latarki - musiałem wziąć "zewnętrzną", wymagana była
    przy zakładaniu w czasie videorozmowy, żeby odpowiednio oświetlić dowód, żeby było
    widać hologram i inne zabezpieczenia.
    Teraz robi się tylko zdjęcia, więc do założenia potrzebny jest tylny aparat i latarka
    (fotki dowodu - w tym pod kątem, żeby było widać zabezpieczenia) oraz przedni - do
    selfie.

    Ale potem do potwierdzania przelewów wystarczy stary tablet, mający tylko wifi.