  • Data: 2020-02-25 15:06:20
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 21:56:37 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Miałem kiedyś ze 20 kart, ale już z tego wyrosłem :-) - polikwidowałem
    > zachowując absolutne minimum, które mi wystarcza:
    > jedna kredytówka, dwie debetówki i walutowa.

    Z 20 też wyrosłem, zresztą nie liczy się ilość lecz jakość.
    Choć ilość też ma pewne znaczenie - jako redundancja na wypadek utraty kart używanych
    na codzień - jest czym zastąpić na ten tydzień (a czasem dłużej) aż przyjdą karty
    odnowione.
    Te 15 też nie jest na stałe, niektóre są np. bezpłatne na rok, albo i krócej.
    A niektóre się w ten czy inny sposób dublują.

    > A jakieś wiśnie, to interesują mnie jedynie jak rozdają coś jest mi
    > akurat potrzebne
    > (tak jak ten telefon w citku) i nie wymaga zbyt wielkiego - ale jednak
    > zachodu.

    Cóż, może nie jest tak, że każdemu jest potrzebne 200zł, ale przydatne na pewno ;>
    Racją jest oczywiście, że należy wchodzić tylko w promo niezawracające zbytnio głowy
    - oraz unikać potencjalnie kłopotliwych instytucji (patrz wyżej) - zachłanność trzeba
    jakoś kontrolować, inaczej zawsze będą problemy.
    Zgodzę się zaś w pełni z tym, że możliwość dostania telefonu od banku, oprócz
    niewątpliwej zalety darmowości, ma dodatkowy plus w tym, że nie trzeba tego telefonu
    wybierać z setek dostępnych modeli.
    Choć akurat citek tutaj postępuje wyjątkowo głupio - z uporem maniaka na nagrody
    wybiera modele nieposiadające NFC (podobno w Chinach to niepopularne, stąd w ogóle
    produkcja takich modeli).

    > Ta płatna karta to eurowy MC - jeszcze ma logo Raifiego.
    > Nie chce mi się zakładać aliorowego konta, bo nie lubię tego banku
    > a N26 ostatnio opisałeś i wydaje mi się zbyt upierdliwe, więc zostałem przy
    > tym obecnie francuskim w sensie obsługi produkcie.

    Aliora też nie lubię, mam tylko kantor - bo jakby cały bank był taki jak ten kantor
    to byłby naprawdę rewelacyjny.
    Ale od "dużego" aliora czy różowego T też trzymam się z daleka, nawet jak są wiśnie
    do wyjedzenia - może nie jest to getout, ale odczucia mam podobne.

    A z czym masz problem z N26? Nie żeby to było jakieś nie-wiadomo-jakie cudo, ale
    jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem
    do potwierdzania przelewów wychodzących.
    Ale jako portmonetka dla karty - w sam raz, no, może jeszcze druga wada, że
    "zasilenie" trochę trwa, przelewy przychodzą niestety D+1 - ale z drugiej strony
    zakupów np. za tysiąc euro nie należy robić pod wpływem impulsu - a 100 można
    trzymać.
    Do podglądu stanu konta i historii (w tym transakcji kartą) wystarczy przeglądarka i
    telefon zdolny do odbierania SMS.
    A taki, który jest potrzebny do założenia konta, można sobie od kogoś na te 15 minut
    pożyczyć.