  • 11. Data: 2005-03-13 22:52:31
    Temat: Re: Dziwne praktyki PKO SA...
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krystek napisał(a):

    > Powiedział klient banku PeKaO SA wchodząc do placówki PKO BP i
    > wszczynając awanturę przy okienku ;-)

    Ja się jeszcze zastanawiam, czy on na pewno wie, jaką ma kartę. I czy to
    jest kredytowa, a nie np. charge...

    M.

  • 12. Data: 2005-03-14 00:10:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl> wrote in message
    > Moim zdaniem jest wszystko prawidłowo.
    > Kwote zwrotu mozesz sobie wypłacić z bankomatu i bedzie OK.

    Jesli to jest karta kredytowa i sytuacja jest dokladnie taka jak opisana, to
    nie jest to prawidlowe. Kazda wplata pomniejsza zaldluzenie i powinna byc
    liczona jako czesc splaty. Nie ma najmniejszego zgaczenia, czy zostanie
    rozliczona przed wyslaniem wyciagu, czy tez juz po jego wyslaniu, ani kto
    jej dokonal. Oczywiscie musi wplynac do banku przed dniem wymaganej splaty.
    W takim przypadku posiadacz karty powinien splacic tylko roznice miedzy
    kwota na wyciagu, a kwota zwrotu. Zapewne tak wlasnie jest i w tym
    przypadku, tylko niedouczony pracownik podal jakas swoja
    (nieprawidlowa)interpretacje.

    Pozdrawiam
    Maciej

    PS. Pewnie zaraz ktos zapyta o podstawe prawna ;)

    USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

    Art. 356.
    § 1. Wierzyciel może żądać osobistego świadczenia dłużnika tylko wtedy, gdy
    wynika z treści czynności prawnej, z ustawy albo z właściwości świadczenia.
    § 2. Jeżeli wierzytelność pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nie może
    odmówić
    przyjęcia świadczenia od osoby trzeciej, chociażby działała bez wiedzy
    dłużnika.

  • 13. Data: 2005-03-14 00:13:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    XYZ wrote:
    > Bylem za granica, uzywalem karty kredytowej Visa banku PEKAO SA.

    możesz wrzucić link do strony pekao s.a o jaką kartę chodzi.

  • 14. Data: 2005-03-14 08:30:51
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@t...yahoo.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedziala mi, ze wykorzystam sobie na....przyszle zakupy....Czyli nie
    > zwracaja nadplaty ale aby nie placic odsetek nalezy splacic taka wartosc
    > zadluzenia jaka przyszla na wyciagu. Pytam sie wiec kto tu kogo zywcem
    > oszukuje? Bo ja osobiscie nie potrzebuje miec nadplaty na karcie 3 tys
    > zlotych na jakies tam przyszle zakupy, a jak splace mniej to oni mi
    > policza odsetki od zadluzenia, ktorego....nie ma. Paradoks. Acha
    > powiedziano mi, ze zwroty za zakupy nie powoduja zasilenia karty. To juz
    > wogole jakies nieporozumienie z tym bankiem.

    to nieporozumienie. Zrobiles zakup na 5tys, na wyciagu pojawia sie kwota
    5tys. Uznanie nastepuje w marcu 10 podczas gdy splate masz wyznaczona
    zapewne na 21-22. Zwrot pojawia sie na rachunku karty jako wplyw (CR) tak
    wiec wazne jest aby w dniu splaty (21) wyrownac reszte, bo czesc zostala
    splacona 10. Nie musisz wiec splacac calosci 5tys 21. Problem jednak w tym,
    ze system komputerowy w Pekao jest dziwny i moze tego nie zrozumiec, co
    bedzie skutkowalo naliczeniem odsetek... W takiej sytuacji skladasz
    reklamacje, ktora powinni bez mrugniecia okiem uznac. Pytanie czy warto ? Ja
    np. z doswiadczen z KK Pekao wiem ze nie potrafia oni poradzic sobie z
    sytuacja gdy termin splaty mija w niedziele a ja splacam w poniedzialek. W
    takich sytuacjach trzeba "recznie" sprawe odkrecac - piszac reklamacje. Po
    kilku takich reklamacjach i zwroceniu uwagi bankowi ze te reklamacje sie
    powtarzaja i sugeruje poprawke systemu komputerowego zeby w przyszlosci nie
    musiec pisac kolejnych reklamacji nic sie nie zmienilo. A ze nie lubie
    tracic czasu na pierdoly typu pisanie reklamacji teraz splacam w piatek gdy
    termin mija w niedziele. Ty tez mozesz splacic calosc i miec nadplate i zero
    problemow albo wplacic roznice i meczyc sie reklamacjami.

    D.