  • 1. Data: 2005-03-13 11:54:17
    Temat: Spłacanie kredytu przez poręczyciela a BIK
    Od: midaspastas <m...@l...com>

    Witam,

    zostałem zmuszony do spłaty kredytu za kogoś, ponieważ byłem poręczycielem
    tego kredytu. Niestety widnieję w bazie BIK-u jako dłużnik! Czy po spłacie
    kredytu (już go spłaciłem) w przypadku chęci wzięcia kolejnego będę brany
    za takiego co nie spłaca kredytów (negatyw w BIK)??? Czy też za takiego,
    co rzetelnie spłacił nawet za kogoś ;) ??? Czy istnieje rozróżnienie w BIK
    - poręczyciela od faktycznego winowajcy - kredytobiorcy???

    pozrawiam
    Midas

    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2005-03-13 13:21:49
    Temat: Re: Spłacanie kredytu przez poręczyciela a BIK
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "midaspastas" <m...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > co rzetelnie spłacił nawet za kogoś ;) ??? Czy istnieje rozróżnienie w
    > IK - poręczyciela od faktycznego winowajcy - kredytobiorcy???

    Poręczyciel widnieje jako poręczyciel, kredytobiorca jako kredytobiorca
    (główny lub współ-). Rozróżnienie więc istnieje. Ale sprawdziłbym raport BIK
    czy bank właściwie Cię ujmuje i w rzaie czego zażądał korekty.

    Darek