    From: "Dave" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziwne praktyki PKO SA...
    Date: Mon, 14 Mar 2005 09:30:51 +0100

    Użytkownik "XYZ" <j...@t...yahoo.com> napisał w wiadomości
    news:d11681$bsn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Bylem za granica, uzywalem karty kredytowej Visa banku PEKAO SA. Kupilem
    > min. kamere cyfrowa w sklepie, a poniewaz zakup byl w cywilizowanym kraju,
    > w porzadnym sklepie, wiec po 5 dniach uzywania zwrocilem ja do sklepu i
    > wbito mi na karte credit. Zwrot odbyl sie w lutym. Otrzymalem wyciag z
    > karty. Na wyciagu nie ma zwrotu. Po moim telefonie okazalo sie, ze
    > zaksiegowano go 10 dni pozniej, czyli juz w marcu. Ale sytuacja jest teraz
    > taka, ze za luty PEKAO SA kaze mi splacac cala kwote, czyli cos okolo 5
    > tys zlotych, gdy tymczasem moje prawdziwe zadluzenie na karcie po innych
> [...]

    to nieporozumienie. Zrobiles zakup na 5tys, na wyciagu pojawia sie kwota
    5tys. Uznanie nastepuje w marcu 10 podczas gdy splate masz wyznaczona
    zapewne na 21-22. Zwrot pojawia sie na rachunku karty jako wplyw (CR) tak
    wiec wazne jest aby w dniu splaty (21) wyrownac reszte, bo czesc zostala
    splacona 10. Nie musisz wiec splacac calosci 5tys 21. Problem jednak w tym,
    ze system komputerowy w Pekao jest dziwny i moze tego nie zrozumiec, co
    bedzie skutkowalo naliczeniem odsetek... W takiej sytuacji skladasz
    reklamacje, ktora powinni bez mrugniecia okiem uznac. Pytanie czy warto ? Ja
    np. z doswiadczen z KK Pekao wiem ze nie potrafia oni poradzic sobie z
    sytuacja gdy termin splaty mija w niedziele a ja splacam w poniedzialek. W
    takich sytuacjach trzeba "recznie" sprawe odkrecac - piszac reklamacje. Po
    kilku takich reklamacjach i zwroceniu uwagi bankowi ze te reklamacje sie
    powtarzaja i sugeruje poprawke systemu komputerowego zeby w przyszlosci nie
    musiec pisac kolejnych reklamacji nic sie nie zmienilo. A ze nie lubie
    tracic czasu na pierdoly typu pisanie reklamacji teraz splacam w piatek gdy
    termin mija w niedziele. Ty tez mozesz splacic calosc i miec nadplate i zero
    problemow albo wplacic roznice i meczyc sie reklamacjami.

    D.