  • 1. Data: 2005-03-13 10:51:28
    Temat: Dziwne praktyki PKO SA...
    Od: "XYZ" <j...@t...yahoo.com>

    Bylem za granica, uzywalem karty kredytowej Visa banku PEKAO SA. Kupilem
    min. kamere cyfrowa w sklepie, a poniewaz zakup byl w cywilizowanym kraju, w
    porzadnym sklepie, wiec po 5 dniach uzywania zwrocilem ja do sklepu i wbito
    mi na karte credit. Zwrot odbyl sie w lutym. Otrzymalem wyciag z karty. Na
    wyciagu nie ma zwrotu. Po moim telefonie okazalo sie, ze zaksiegowano go 10
    dni pozniej, czyli juz w marcu. Ale sytuacja jest teraz taka, ze za luty
    PEKAO SA kaze mi splacac cala kwote, czyli cos okolo 5 tys zlotych, gdy
    tymczasem moje prawdziwe zadluzenie na karcie po innych zakupach wynosci cos
    okolo 2 tys ( te 3 tys to ta kamerka). Na moje pytanie co sie stanie z
    nadwyzka, ktora wplace,, osoba z B.O.K. powiedziala mi, ze wykorzystam sobie
    na....przyszle zakupy....Czyli nie zwracaja nadplaty ale aby nie placic
    odsetek nalezy splacic taka wartosc zadluzenia jaka przyszla na wyciagu.
    Pytam sie wiec kto tu kogo zywcem oszukuje? Bo ja osobiscie nie potrzebuje
    miec nadplaty na karcie 3 tys zlotych na jakies tam przyszle zakupy, a jak
    splace mniej to oni mi policza odsetki od zadluzenia, ktorego....nie ma.
    Paradoks. Acha powiedziano mi, ze zwroty za zakupy nie powoduja zasilenia
    karty. To juz wogole jakies nieporozumienie z tym bankiem.

  • 2. Data: 2005-03-13 12:40:43
    Temat: Re: Dziwne praktyki PKO SA...
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    A jeszcze sie nie zdziw, jesli kwota zwrotu w PLN bedzie nizsza niz kwota
    zakupu...
    To wszystko efekt zbytniego zachlysniecia sie cywilizacja.
    Mozesz zapewne probowac skladac reklamacje, powolujac sie na niezgodnosc
    salda "bo przeciez byl zwrot" i proponujac im uprzejmie, zeby sobie jednak z
    tego zwrotu splacili czesc zadluzenia, co bez watpienia jakos tam mogloby
    dojsc do skutku (ale pewnie musialbys zlozyc stosowna dyspozycje). Ale chyba
    latwiej zrobic w marcu zakupy w sklepach placac ta karta za siebie, rodzine
    i znajomych, splacic im ile chca i trzymac sie z dala od bankow "sprawnych
    inaczej".
    No i niestety wszystkie ewentualne pertraktacje nalezy prowadzic albo na
    pismie, albo przynajmniej z pisemna "podkladka".
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 3. Data: 2005-03-13 13:32:52
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Jurek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jeszcze sie nie zdziw, jesli kwota zwrotu w PLN bedzie nizsza niz kwota
    > zakupu...

    a dodam od siebie, ze nie widze tu zadnego oszustwa ze strony banku, zarowno
    w nierownosci kwot jak wyzej, jak i w spraiwie koniecnosci splaty i nadplaty
    w miesiacu nastepnym

  • 4. Data: 2005-03-13 14:55:35
    Od: "XYZ" <j...@t...yahoo.com>

    "Krab" <_...@k...pl__> wrote in message
> [...]
    > zarowno
    > w nierownosci kwot jak wyzej, jak i w spraiwie koniecnosci splaty i

    To dziwne, ze to co nienormalne jest dla Ciebie normalne. Bo mam wiele kart,
    rowniez z bankow zagranicznych (ta z PKO Sa uzylem niejako z
    ciekawosci-blad). Bo pierwszy raz spotykam sie z przypadkiem, ze CR na
    karcie nie zasila karty. To jest wrecz jakis idiotyzm. Poza tym, Twoje
    rozumwanie, aby nadplate, w tym wypadku 3 tys zl wykorzystac w nastepnym
    miesiacu czy miesiacach uwazam za totalne nieporozumienie, gdyz trudno abym
    na sile robil zakupy ta karta aby koniecznie wykorzystac moja spora
    nadplate, tym bardziej, ze 3 tys to przy normalnym uzytkowaniu w Polsce
    zajelo by mi pewnie z pol roku lub lepiej. Wiec z jakiej racji bank ma byc w
    posiadaniu moich pieniedzy, nieoprocentowanych itd? Nawet jesli ta karte
    otrzymalem prawie darmo to teraz zamierzam z niej zrezygnowac, bo mam za
    duzy ich wybor aby brac udzial w takich nonsensach i zacofanych praktykach
    tegoz banku.

  • 5. Data: 2005-03-13 14:56:23
    Od: "XYZ" <j...@t...yahoo.com>

    "Jurek" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    >A jeszcze sie nie zdziw, jesli kwota zwrotu w PLN bedzie nizsza niz kwota

    Kwota bedzie jedynie o tyle nizsza o ile wynosil kurs sprzedazy i kupna
    dolara. I tego nie kwestionuje.....

  • 6. Data: 2005-03-13 15:33:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    XYZ napisał(a):

    > To dziwne, ze to co nienormalne jest dla Ciebie normalne. Bo mam wiele kart,
    > rowniez z bankow zagranicznych (ta z PKO Sa uzylem niejako z
    > ciekawosci-blad).

    Pierwszym błędem jest to, że nawet nie znasz nazwy banku, z którego
    karty korzystasz.

    Poza tym wskaż mi bank, który ma szklana kulę i wie, że jego klient w
    przyszłosci (czyli po podsumowaniu okresu miesięcznego) będzie miał
    zwrot na karcie. A gdyby to było po dwóch miesiącach, też domagałbyś się
    zmiejszenia spłaty zadłużenia?

    Bo pierwszy raz spotykam sie z przypadkiem, ze CR na
    > karcie nie zasila karty. To jest wrecz jakis idiotyzm.

    Zasila = zwiększa stan konta karty <> zalicza się jako spłata minimalna.

> [...]
    > zajelo by mi pewnie z pol roku lub lepiej. Wiec z jakiej racji bank ma byc w
    > posiadaniu moich pieniedzy, nieoprocentowanych itd?

    Z tej samej racji, dla której Ty korzystasz z nieoprocentowanego kredytu
    korzystając z karty. Takie sa warunki umowy do zawarcia której nikt Cie
    nie zmuszał

> [...]
    > duzy ich wybor aby brac udzial w takich nonsensach i zacofanych praktykach

    Jeden z dowodów na to, że nie nalezy dzieciom rozdawać kart...

    M.

    PS. A tego, że będę kiedykolwiek bronił Pekao SA to nigdy sie nie
    spodziewałem :-P

  • 7. Data: 2005-03-13 15:58:07
    Od: "XYZ" <j...@t...yahoo.com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Pierwszym błędem jest to, że nawet nie znasz nazwy banku, z którego karty
    > korzystasz.

    Nazwy, loga maja dla ciebie znaczenie?
    Dla mnie zadne...

> [...]
    > przyszłosci (czyli po podsumowaniu okresu miesięcznego) będzie miał zwrot
    > na karcie. A gdyby to było po dwóch miesiącach, też domagałbyś się

    Nie, ale coz to za praktyka aby przy nadplacie nie bylo mozliwosci zwrotu
    innego niz wydanie tej nadplaty w przyszlosci na zakupy.
    Totalne zacofanie.

    > Bo pierwszy raz spotykam sie z przypadkiem, ze CR na
    >
    > Zasila = zwiększa stan konta karty <> zalicza się jako spłata minimalna.

    W tym rzecz, ze jak mi powiedziano w PKO Sa nie zasila....

    > Poza tym, Twoje
    >
    > Z tej samej racji, dla której Ty korzystasz z nieoprocentowanego kredytu
    > korzystając z karty. Takie sa warunki umowy do zawarcia której nikt Cie
    > nie zmuszał

    To sie nie ma ni jak do tego co mnie dziwi.

    > Nawet jesli ta karte
    >
    > Jeden z dowodów na to, że nie nalezy dzieciom rozdawać kart...

    No coz. Widac nie powinno ci sie dawac nawet takich wycinanych z gazet.....

    > M.
    >
    > PS. A tego, że będę kiedykolwiek bronił Pekao SA to nigdy sie nie
    > spodziewałem :-P

    Bronisz bo jak widze to co w cywilizacji jest nienormalne, dla ciebie jest
    jak najbardziej normalne.

  • 8. Data: 2005-03-13 19:45:18
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    XYZ napisał:

    > Nazwy, loga maja dla ciebie znaczenie?
    > Dla mnie zadne...

    Powiedział klient banku PeKaO SA wchodząc do placówki PKO BP i
    wszczynając awanturę przy okienku ;-)

    BP, ANMSP

  • 9. Data: 2005-03-13 20:22:57
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "XYZ" <j...@t...yahoo.com> napisał w wiadomości
    > Bronisz bo jak widze to co w cywilizacji jest nienormalne, dla ciebie jest
    > jak najbardziej normalne.

    a w jakiejz to cywilizacji - zapytam z ciekawosci - jest inaczej niz w
    rzeczonym P...S.A ?
    kto broni klientowi wybrac nadpłacona z własnej nieprzymuszonej woli - forse
    z konta kk w najblizszym bankomacie jaki ma na swojej drodze ? lub dowolnej
    zupelnie placowce bankowej ?
    codziennie jakies zniewiesciale dzieciaki wypisuja durne slowa zlodzieje
    itp, ale do łba mu nie przyjdzie, że podpisał umowę, która od zabawek dzieli
    lata - właśnie te cywilizacyjne

  • 10. Data: 2005-03-13 22:37:03
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    Moim zdaniem jest wszystko prawidłowo.
    Kwote zwrotu mozesz sobie wypłacić z bankomatu i bedzie OK.