    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Date: Fri, 21 Apr 2017 11:37:07 +0200

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

    >nie rozni sie zasadniczo od gotowki - moze byc anonimowy jezeli
    >zachowa sie ostroznosc - tak jak przy korzystaniu z gotowki
    >wyplacanej przez bankomat z kamera i podawanej dalej z odciskami
    >palcow

    A jestes pewien, ze bankomat nie potrafi okreslic numeru seryjnego
    banknotu, ktory wyplacil ?

    Dawniej by to dotyczylo tylko nowych banknotow, prosto z drukarni,
    gdzie numeracja byla kolejna.
    Ale teraz byc w srodku kamerka filmuje co tam przez szczeline
    wyplywa, a i rozpoznawanie obrazow sie upowszechnilo :-)

    >podstawowy blad w zalozeniu to ze pieniadz musi byc gwarantowany
    >przez rzad, rzad zawsze moze 'zmienic zdanie' jak to mialo juz nie
    >raz w historii miejsce

    No owszem, ale jesli nie gwarancja rzadu, to czyja ?
    Zloto, diamenty ...

    >btc z racji ograniczonej podazy mozna W TYM ASPEKCIE porownac do
    >zlota - jest drogie bo jest go stosunkowo malo a wielu je chce -
    >czyli gwarantami jego wartosci po przekroczeniu pewnego progu sa
    >wszyscy ;)

    I jak widac - jego wartosc/cena sie zmienia.

    >o ile dowolny pieniadz rzad moze zarznac w jedna noc o tyle bitcoin
    >jest na to odporny - jego z kolei rozlozyc moze jakis aspekt
    >techniczny np. cos z okolic marcowych informacji o forkach

    Rzad tez go moze zarznac, bo np zabroni transakcji.
    Jeden rzad to troche za malo, ale juz sie moze na kursach odbic.

    A co, jesli sie ludziom przestanie podobac ? Ani to zlote, ani sie
    swieci.
    Spadnie do zera i tym razem zaden polityk nic nie zrobi dla
    poszkodowanych :-)

    J.