  • Data: 2017-04-24 22:00:56
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-04-20 o 22:29, m4rkiz pisze:

    >Nie bardzo. Zloto jest trudne w produkcji (wydobyciu) i ma pewne
    >zastosowanie praktyczne. Natomiast krypto waluty to tylko bajty nie
    >majace same w sobie zadnej wartosci. Jedynie ich akceptacja przez
    >innych ludzi nadaje tym konkretnym bajtom jakas wartosc. Za
    >pieniedzmi ktorymi poslugujemy sie na co dzien stoi cale panstwo ze
    >swoimi zaletami i wdami i w pewien sposob zmusza nas do akceptacji
    >swoich pieniedzy.

    Nie tylko zmusza - pieniadz jest wygodny, ale jesli nie jest zloty, to
    sie sprowadza do tego samego - wiary, ze jest cos warty.

    >Sad moze mnie skazac na wyplate komus jakies kwoty w PLN ale nie
    >slyszalem by jaks sad zmuszal ludzi do akceptacji zaplaty w krypto
    >walucie.

    No, gdyby umowa tak przewidywala ... a kryptowaluta w miedzyczasie
    spadla albo zdrozala - w zaleznosci od strony.

    Patrz na CHF - podobny problem.

    >Bitcoin nie ma niczego czego nie mialyby inne kryptowaluty poza
    >popularnoscia. Na razie jest akceptowana przez rzady bo jest taka
    >ciekawostka, moze ktos patrzy jak to wykorzystac na wieksza skale. A
    >moze i tak jest stworzony przez jakies sluzby. A nawet jak powstal
    >zupelnie niezaleznie od rzadu to jak osiagnie na tyle duza wartosc,
    >ze bedzie mial realny wplyw na swiat to albo do zdelegalizuja (jak
    >kiedys zloto w USA) albo znajda sposob na jego kontorolowanie.

    Otoz to. Stracic zainteresowanie ludzie moga szybko, zdelegalizowac
    panstwa moga szybko, a sam w sobie niewiele reprezentuje.

    Za dolarem stoi gospodarka USA, za euro gospodarka EU, a za Bitcoinem
    nic.

    J.