  • 1. Data: 2017-04-16 10:00:56
    Temat: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wiem, ze temat w najlepszym razie okołobankowy ale gdzie jak nie tu
    zapytac.

    Spotkałem kilka osób wrecz zakochanych w nowej kryptowalucie czyli DasCoin
    - poinwestowali kupe kasy a przynajmniej tak twierdzą.

    Obejrzałem kika stron i z jednej strony waluta jak waluta - jednym się
    udało jak bitcoin (wyceniany obecnie na 20mld$) czy dash, drugim nie - może
    być różnie.
    Ale cały system wspomagania sprzedaży, pisanie o jakimś wydobyciu
    czymkolwiek miałoby ono byc - powoduje ze nie wiem czy to będzie taki
    gigantyczny AmberGold czy moze nowy finansowy Amway. Ogólnie wygląda mi to
    na swietnie przygotowany plan oszustwa z systemem piramidy finansowej w
    tle.

    Co o tym sądzicie?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 2. Data: 2017-04-16 15:07:24
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 10:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Spotkałem kilka osób wrecz zakochanych w nowej kryptowalucie czyli DasCoin
    > - poinwestowali kupe kasy a przynajmniej tak twierdzą.

    To oczywiste, że Ci co zainwestowali będą gorliwymi "naganiaczami" dla
    innych - taka zasada piramid.

    > Obejrzałem kika stron i z jednej strony waluta jak waluta - jednym się
    > udało jak bitcoin (wyceniany obecnie na 20mld$) czy dash, drugim nie - może
    > być różnie.

    Bitcoin to też swego rodzaju piramida, ale z racji, że była pierwsza, ma
    dużą szansę się utrzymać. Pozostałe (może poza kilkoma wyjątkami) padną.
    Tutaj popatrz:
    https://coinmarketcap.com/all/views/all/

    na dziś jest 777 kryptowalut ;)

> [...]
    > na swietnie przygotowany plan oszustwa z systemem piramidy finansowej w

    Wydaje mi się, że 99% założycieli tych szajso-pseudo-walut chce
    powtórzyć "myk", który się udał autorowi Bitcoina, czyli pierwsze kilka
    milionów Bitcoinów 'wykopał' na swoim PeCecie. Byli też inni entuzjaści
    IT, którzy zamiast wygaszacza ekranu instalowali program do kopania
    (mining), potem machnęli ręką i za parę lat, gdy przyszły pierwsze
    sukcesy u szerszego grona ludzi (cena za 1 BTC= ok. 30 USD) gorączkowo
    szukali swoich portfeli na komputerach. Niektórzy kupowali domy i
    luksusowe samochody, inni pluli sobie w brodę z powodu "formata" dysku
    itd ;)

    Pamiętam dobrze te czasy, bo wtedy czytałem o tym, wydało mi się
    interesujące, ale nawet nie zacząłem kopać ani nie kupiłem (czasy
    1BTC=0,30 USD) i teraz... pluję sobie w brodę :P

    Generalnie to wszystko piramidy - udać się może tym, którzy szybko wejdą
    i zdążą wyjść przed "stadem leszczy".
    No i istnieje możliwość, że organy państwa zabronią piramid wirtualnych
    podobnie jak w realu.

    Aha, dochodzi aspekt kosztów kopania, cen prądu, który niejako
    stabilizuje takiego bitcoina przed gwałtownymi spadkami. Aktualnie
    koparki to specjalistyczne procesory projektowane tylko do tego celu,
    farmy takich urządzeń zużywają dużo prądu, który jest drogi i mechanizm
    skoku trudności obliczeń jest takim bezpiecznikiem.

    --
    pozdro
    mahe

  • 3. Data: 2017-04-16 16:51:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mahe m...@g...pl ...

    > To oczywiste, że Ci co zainwestowali będą gorliwymi "naganiaczami" dla
    > innych - taka zasada piramid.

    Ano dokładnie.

    > Bitcoin to też swego rodzaju piramida, ale z racji, że była pierwsza,
    > ma dużą szansę się utrzymać. Pozostałe (może poza kilkoma wyjątkami)
> [...]

    Tak, wiem, ze jest wiele.
    Pytanie, czy tej konkretnej moze się udac czy to tylko bardzo dobrze i na
    szeroką skalę przygotowane oszustwo?

> [...]
    > gorączkowo szukali swoich portfeli na komputerach. Niektórzy kupowali
    > domy i luksusowe samochody, inni pluli sobie w brodę z powodu

    Zgoda.
    Tyle tylko ze pierwsze bitcoiny kopałes za w sumie nieduze pieniadze.
    Tutaj po prostu kupujesz udział w programie płacąc spore pieniadze.
    Ci ktorzy chcieli mnie na to namowic kupili ponoc pakiety za 5000 badz
    12500 funtów.
    Oczywiście zapomnieli napomnkąć ze ewentualna inwestycja kolejnych osób
    daje im 10% zysku z tych inwestycji...

> [...]
    > wejdą i zdążą wyjść przed "stadem leszczy".
    > No i istnieje możliwość, że organy państwa zabronią piramid

    Na to juz chyba za późno.
    Tendencja wydaje się dokładnie odwrotna - np. Japonia Bitcoina uznała już
    za pełnoprawną walute.

> [...]
    > farmy takich urządzeń zużywają dużo prądu, który jest drogi i
    > mechanizm skoku trudności obliczeń jest takim bezpiecznikiem.

    Ano, w przypadku dascoina z tego co rozumiem, pomimo gadania o jakims
    kopaniu, wytworzenie nastepuje poprzez dopisanie coinów do konta.
    Przynajmniej ja tak to widze, zwłaszcza ze to nei jest system rozproszony
    jak w przypadku bitcoinów.
    Ale za mało sie na tym znam, stąd pytanie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 4. Data: 2017-04-16 18:40:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Apr 2017 14:51:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Tak, wiem, ze jest wiele.
    > Pytanie, czy tej konkretnej moze się udac czy to tylko bardzo dobrze i na
    > szeroką skalę przygotowane oszustwo?

    W śedniej fazie dogecoina dokupiłem rasową grafikę i nakopałem ze 25 zł.
    Fajna zabawa. Dziś są warte 2 zł :) Praktyka pokazuje że nowe krypty nie
    utrzymują się długo.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-04-16 19:34:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > W śedniej fazie dogecoina dokupiłem rasową grafikę i nakopałem ze 25
    > zł. Fajna zabawa. Dziś są warte 2 zł :) Praktyka pokazuje że nowe
    > krypty nie utrzymują się długo.

    DasCoin idzie szeroko - znasz w ogole te walute?
    Natomiast tutaj o zadnym kopaniu nie ma mowy - płacisz i kupujesz... A ze
    nazywa się to wydobywaniem to wygląda na zwykłą scieme.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 6. Data: 2017-04-16 22:01:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Apr 2017 17:34:25 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > DasCoin idzie szeroko - znasz w ogole te walute?
    > Natomiast tutaj o zadnym kopaniu nie ma mowy - płacisz i kupujesz... A ze
    > nazywa się to wydobywaniem to wygląda na zwykłą scieme.

    Skoro się kupuje do woli to inflacja zeżre wartość i też będzie po
    walucie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-04-17 00:07:42
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 16:51, Budzik pisze:

    > Zgoda.
    > Tyle tylko ze pierwsze bitcoiny kopałes za w sumie nieduze pieniadze.

    Prawie za darmo, bo leciało "w tle" na kompie, który i tak był
    załączony. No może 50 Watt więcej komp zeżarł prądu.

> [...]
    > 12500 funtów.
    > Oczywiście zapomnieli napomnkąć ze ewentualna inwestycja kolejnych osób

    No to niezły LOL IMO

    > Na to juz chyba za późno.
    > Tendencja wydaje się dokładnie odwrotna - np. Japonia Bitcoina uznała już
    > za pełnoprawną walute.

    Tak jak pisałem, BTC może przetrwa. MOŻE, bo to wszystko zależy od
    władzy. Wystarczy, że USA i EU uzna bitka za "walutę sprzyjającą
    terrorystą" i "hakerom" oraz "pedofilom" i już klapa ;)

    > Ano, w przypadku dascoina z tego co rozumiem, pomimo gadania o jakims
    > kopaniu, wytworzenie nastepuje poprzez dopisanie coinów do konta.

    Nie wiem jak w tej akurat, ale w większości chodzi o udostępnianie mocy
    obliczeniowej w zamian za nowe monety. Z czasem moc potrzebna do
    obliczeń wzrasta w postępie geometrycznym i tym samym napędza pseudo
    wartość monet, bo realne zużycie prądu kosztuje. Mocniejsze 'koparki'
    też kosztują dużo.

    --
    mahe

  • 8. Data: 2017-04-17 00:10:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-17 o 00:07, mahe pisze:
    > "walutę sprzyjającą terrorystą" i "hakerom" oraz "pedofilom"

    A dlaczego nie hakerą i pedofilą? Porażająca niekonsekwencja.
    (dalej już nie czytałem, po co czytać głupiego :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-04-17 00:21:54
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 00:10, Liwiusz pisze:

    > A dlaczego nie hakerą i pedofilą? Porażająca niekonsekwencja.
    > (dalej już nie czytałem, po co czytać głupiego :)

    O kurwa mać! Zrobiłem błąd... MEA CULPA, widocznie jestem głupi ;)

    P.S. Piłeś, nie pisz na usenecie - Liwiusz czuwa ;D

    --
    mahe

  • 10. Data: 2017-04-17 08:39:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-17 o 00:21, mahe pisze:

    > O kurwa mać! Zrobiłem błąd... MEA CULPA, widocznie jestem głupi ;)
    >
    > P.S. Piłeś, nie pisz na usenecie - Liwiusz czuwa ;D

    Błąd, to można zrobić w ż/rz. Om/ą, to nie błąd, przynajmniej za moich
    czasów się takich nie robiło, pojawił się w internecie gdzieś w czasach,
    gdy zaczęły pisać komentarze osoby o niedokończonej nauce pisania i
    czytania.

    No i jest pytanie - czy ty też masz 12 lat, czy może masz ich >15, ale
    nie nauczyłeś się pisać do końca, czy też jesteś starym koniem, tylko
    masz wtórny analfabetyzm wynikający z czytania za dużo internetu ;)

    --
    Liwiusz