  • 31. Data: 2009-02-06 13:24:27
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie możespłacić kredytu hipotecznego?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <s...@c...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1362.000000c3.498c37b8@newsgate.onet.pl...

    > Jedna poprawka. Nigdy nie jest tak, że w połowie okresu kredytowania masz
    > spłacony w połowie kapitał - tak byłoby tylko w sytuacji, gdyby Twój
    > kredyt
    > nie był w ogóle oprocentowany (tzn. spłacałbyś tylko kapitał).

    Dlaczego? Wszystko zależy od oprocentowania i sposobu naliczania rat.
    Przecież przy ratach malejących od początku spłacam większość kapitału w
    racie, a małe odsetki, więc bardzo prawodpodobne, że w połowie okresu
    kredytowania będę miał tę połowę kapitału spłaconą. Czy może źle to
    interpretuję?

  • 32. Data: 2009-02-06 13:27:45
    Od: s...@c...onet.pl

> [...]
    > racie, a małe odsetki, więc bardzo prawodpodobne, że w połowie okresu
    > kredytowania będę miał tę połowę kapitału spłaconą. Czy może źle to

    Oczywiście masz rację, jeśli chodzi o raty malejące.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 33. Data: 2009-02-06 13:33:36
    Od: m...@g...com

    On Feb 6, 2:24 pm, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
> [...]
    > racie, a małe odsetki, więc bardzo prawodpodobne, że w połowie okresu
    > kredytowania będę miał tę połowę kapitału spłaconą. Czy może źle to

    Malejąca rata = rata o malejących odsetkach. Kapitał stały, więc wg
    mnie dobrze myślisz.

    mucher

  • 34. Data: 2009-02-06 13:48:12
    Temat: Re: Co sie dzieje, jak ktos nie moze splacic kredytu hipotecznego?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "robert" <r...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > bez zgody banku nie sprzedasz...

    Niby dlaczego nie sprzeda? Hipoteka obciaza nieruchomosc, a nie zniewala
    wlasciciela, wiec jesli nowemu wlascicielowi nie przeszkadza hipoteka tam
    wpisana, to bankowi nic do tego.

    W praktyce takie sprawy zalatwia sie tak, ze nowy wlasciciel zaplaty
    dokonuje czesciowo poprzez uregulowanie zadluzenia obciazajacego dana
    nieruchomosc - na konto banku udzielajacego kredyt. A bank po wplynieciu
    pieniedzy wydaje zgode na wykreslenie hipoteki.

  • 35. Data: 2009-02-06 14:16:13
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-02-06, Poldekk <n...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nieprawda. Jakby bank był posiadaczem, to by mógł. Jak wynajmujesz komuś
    > mieszkanie, to jesteś właścicielem, ale przyjść w nocy po balandze
    > wyczerpany i położyć się obok tego komu wynajmujesz, to nie możesz,
    > bo to będzie wtargnięcie i naruszenie miru domowego. :)

    No nie wiem, muszę sprawdzić w wypisie z księgi wieczystej jak to jest.
    Ale o ile pamiętam, to bank nie figurował w rubryce "właściciel", a
    jedynie w rubryce "zabezpieczenia", czy jakoś tak.

    Zresztą jaki % miałby udział we własności? Co miesiąc musiałby się
    zmieniać zapis w księdze wieczystej?

  • 36. Data: 2009-02-06 15:07:52
    Od: rafal <r...@n...none>

    Poldekk pisze:

    > Polsce jest inaczej - jak nie spłacasz mieszkania, to bank będzie cię
    > ścigał do końca życia i dzieci o kapitał, odsetki i koszty.

    "i dzieci" odpowiadają za kredyt rodziców?!
    Nie znam się na prawie, ale to chyba żart, prawda? ;>

  • 37. Data: 2009-02-06 15:13:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rafal pisze:

    > "i dzieci" odpowiadają za kredyt rodziców?!
    > Nie znam się na prawie, ale to chyba żart, prawda? ;>

    Jak przyjmą spadek, to tak.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-02-06 15:23:01
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    rafal wrote:

    > "i dzieci" odpowiadają za kredyt rodziców?!
    > Nie znam się na prawie, ale to chyba żart, prawda? ;>

    Moga przyjac spadek, przyjac z dobrodziejstwem inwentarza lub odrzucic.
    Jesli dzieci maja dzieci, to w przypadku odrzucenia spadku nalezy zadbac
    rowniez o odrzucenie przez "wnuki".

    --
    Regards,
    Maverick

  • 39. Data: 2009-02-06 15:37:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Najbardziej prawdopodobne wydaje mi się rozwiązanie 2, ale czy ktoś
    > przerabiał ten temat nieco dokładniej i mógłby się podzielić uwagami? Będę
    > zobowiązany :)

    A mi najbardziej rozsądne wydaje mi się sprzedanie mieszkania zanim w
    ogole bank zacznie myśleć o ściaganiu cię, oddanie tego co do banku sie
    należy, a reszta ci zostanie.
    Po co czekać na komornika.

  • 40. Data: 2009-02-06 17:23:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin K. pisze:
    > Jesli mieszkanie na rynku bedzie za te 15 lat warte 2 razy tyle co
    > zostalo do splacenia to ja bym od razu sam je sprzedal splacil bank a
    > za reszte kupil "pol pokoju bez kuchni".

    Raczej wątpię żeby mieszkanie były 2 razy droższe niż w szczycie bańki
    mieszkaniowej. Aktualny kryzys raczej szybko się nie skończy i pewnie
    całkowicie wywróci ceny mieszkań.

    --
    Mithos