  • 51. Data: 2009-02-07 12:37:40
    Temat: Re: Co sie dzieje, jak ktos nie moze splacic kredytu hipotecznego?
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > O ile *ja* zrozumiałem wątek to sprzedaż mieszkania jest doradzana
    > *zanim* dojdzie do faktycznych zaległości kredytobiorcy wobec
    > banku. A wtedy, nawet jeśli zgoda banku jest wymagana[1], to nie
    > powinien robić problemów.

    ja też tak doradzam :-)))

    > [1] u mnie np. tego zapisu nie ma. Jest tylko uwaga, że po sprzedaży
    > mieszkania kredyt staje sie wymagalny w całości.

    a jak twój bank zareagowałby na opisywany przeze mnie hipotetyczny przypadek
    z żona kryminalistką :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 52. Data: 2009-02-07 13:28:15
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2009 11:44:03 +0100, Radek Wroclawski napisał(a):

    > Ale jeśli odmówimy przyjęcia spadku, a mamy dzieci to one z automatu
    > (jako osoby nie posiadające zdolności do czynności prawnych) przyjmują
    > spadek. I będą musiały spłacać długi dziadka. Jako rodzice nie możemy
    > podjąć decyzji w imieniu dziecka, gdyż przekracza to czynności zwykłego
    > zarządu. Zgadza się?

    Nie, tylko jeśli dzieci są pełnoletnie. Jeśli są niepełnoletnie, to rodzice
    decydują w imieniu dzieci.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 53. Data: 2009-02-07 13:36:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "robert" <r...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > tak, umowa z bankiem :-)

    Umowa z bankiem nie stanowi prawa w Polsce. Prawa zmniejszajace swobode
    obywatela (a taka jest tez mozliwosc zbycia swego majatku) musi byc
    uchwalone w formie ustawy.

    > czepiasz sie, to taka zbitka slowna, ale dla purysty: do ksiegi nie
    > "wpisuje sie", tylko "umieszcza sie w niej zapis" ;-)

    Tak? To moze zapoznasz sie z nomenklatura slowna powstala po wejsciu w
    zycie ustawy o elektronicznych ksiegach wieczystych. We wniosku do sadu
    kieruje sie wniosek "o wpisanie w dziale II prawa
    wlasnosci/wspólwlasnosci/czy tez prawa
    uzytkowania wieczystego dzialki gruntu i prawa wlasnosci znajdujacych sie na
    tej dzdzialce gruntu zabudowan stanowiacych odrebny od gruntu przedmiot
    wlasnosci.", czy tez o wpisanie w dziale IV hipoteki w kwocie xxxxx, na
    rzecz yyyyy.

    > umniejsza o tyle, ze bank moze zarzadac natychmiastowej splaty naleznosci,
    > a czesto jest tak, ze naleznosc przekracza wartosc zabezpieczenia i jestes
    > ugotowany :-(

    Moze o ile to wynika z umowy, natomiast nie moze zabronic zbycia danej
    nieruchomosci, poniewaz nie stanowi ona jego wlasnosci.

    > samodzielnie w momencie, gdy zostala wszczeta egzekucja komornicza, nie
    > jest takie proste i WYMAGA zgody banku

    Nie wymaga zgody banku, co najwyzej bank moze zlozyc skarge paulinska na ta
    czynnosc i ja uniewaznic, o ile sad sie do tego przychyli i to tez tylko
    wtedy gdy dluznik zlosliwie wyzbywa sie majatku za bezcen. I od razu mówie,
    zebys nie wyskoczyl jak Filip z konopii. Wszczecie egzekucji i zajecie danej
    nieruchomosci to dwie calkiem inne sprawy. Po drugie komornik ma obowiazek
    prowadzic egzekucje w ten sposób, aby byla ona mozliwie jak najmniej
    dotkliwa dla dluznika. Wiec jesli dluznik dobrze zarabia, a nieruchomosc to
    lokal, który stanowi miejsce zamieszkania, czy tez zródlo dochodu, to
    zajecie nieruchomosci moze zostac podwazone w sadzie przez dluznika.
    Poza tym jesli na nieruchomosci ustanowiona jest hipoteka, to bankowi
    powiewa kto jest jej wlascicielem, gdyz zawsze moze zaspokoic swoje
    roszczenia z tej nieruchomosci.

    > BTW piszesz, ze bankowi nic do tego, co ja zmieniam w dziale II kw (zmiana
    > wlasciciela), otóz spójz w umowe z bankiem

    Jeszcze raz powtarzam - umowa z bankiem nie stanowi prawa w Polsce.
    Nieruchomosc
    mozesz zbyc w kazdym czasie, a bank ma prawo wypowiedziec umowe, ale to nie
    powoduje, ze
    umowa sprzedazy staje sie niewazna.

    > bank nie ma mozliwosci powstrzymania cie, jak nie da zgody, to po prostu
    > splacasz hipoteke pieniedzmi od nabywcy i wypowiadasz umowe kredytu (po
    > wczesniejszym sporzadzeniu odpowiednich umów wstepnych z nabywca),ale
    > zamiast tak bawic sie w ciuciubabke, bank nie robi problemów zgarniajac
    > tez niekiedy prowizje od wczesniejszej wplaty :-)

    I gdzie z tego wynika, ze do zbycia potrzebna jest zgoda banku? Zgoda
    nie jest potrzebna, co najwyzej takie zbycie moze naruszac zapisy umowy
    kredytowej i bank ma prawo ja wypowiedziec.

    To tak samo jak bys twierdzil, ze pracownik nie ma prawa rozwiazac
    natychmiastowo umowy o prace bez zgody pracodawcy.
    A prawda jest taka, ze ma prawo, co najwyzej moze to tworzyc jakies
    roszczenia cywilnoprawne pomiedzy stronami takiej umowy.

  • 54. Data: 2009-02-07 14:31:14
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Raczej wątpię żeby mieszkanie były 2 razy droższe niż w szczycie bańki
    > mieszkaniowej. Aktualny kryzys raczej szybko się nie skończy i pewnie
    > całkowicie wywróci ceny mieszkań.

    Będzie 4000-5000 za metr kwadratowy w dobrych lokalizacjach w Krakowie, tak
    sądzę.

    marekz

  • 55. Data: 2009-02-07 15:10:30
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "robert" <r...@s...pl> writes:

    > ja też tak doradzam :-)))

    > a jak twój bank zareagowałby na opisywany przeze mnie hipotetyczny
    > przypadek z żona kryminalistką :-)
    Chwila, rozmawiamy o sprzedaży mieszkania czy o czymś innym, hę? Bo za
    chwilę zaczniemy dyskutować czy kosmita może mieć własność mieszkania i
    dlaczego nie.
    KJ

  • 56. Data: 2009-02-07 19:54:33
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:
    > Jeśli są niepełnoletnie, to rodzice
    > decydują w imieniu dzieci.
    czyli przyjęcie spadku (a więc zaciąganie obciążeń) dla niepełnoletniego
    dziecka mieści się w granicach zwykłego zarządu? Nie wierzę...

  • 57. Data: 2009-02-07 20:47:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    wiadomości news:bdi8u4tty39m$.dlg@oldfield.org.pl...
    > Dnia Sat, 07 Feb 2009 11:44:03 +0100, Radek Wroclawski napisał(a):
    >
    > Nie, tylko jeśli dzieci są pełnoletnie. Jeśli są niepełnoletnie, to
    > rodzice
    > decydują w imieniu dzieci.

    W imieniu dzieci decyduje sąd rodzinny. Pomimo, że rodzice są opiekunami
    prawnymi, to muszą mieć zgodę sądu na działania przekraczające zarząd zwykły
    majątkiem małoletniego. Takim działaniem jest także odrzucenie spadku.

  • 58. Data: 2009-02-07 21:15:23
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > opiekunami prawnymi, to muszą mieć zgodę sądu na działania
    > przekraczające zarząd zwykły majątkiem małoletniego. Takim działaniem
    właśnie do tego zmierzałem, że odrzucić spadek można chyba w ciągu 3
    miesięcy, a w tym czasie niekoniecznie musimy zdążyć z uzyskaniem
    prawomocnego postanowienia sądu rodzinnego...

  • 59. Data: 2009-02-08 11:39:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > właśnie do tego zmierzałem, że odrzucić spadek można chyba w ciągu 3
    > miesięcy, a w tym czasie niekoniecznie musimy zdążyć z uzyskaniem
    > prawomocnego postanowienia sądu rodzinnego...

    1) 6 m-cy,
    2) małoletni zawsze dziedziczą spadek z dobrodziejstwem inwentarza,

  • 60. Data: 2009-02-09 14:04:42
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tyle że w sumie mało kto z kredytobiorców decyduje się na raty malejące.

    Zresztą przy takim wielkim wzroście "kapitału" kredytu wskutek spadku wartości
    złotego jak teraz, to opłacalna jest spłata głównie odsetek, a spłacanie kapitału
    później, gdy złotówka się juz umocni.
    JaC

    -----