  • 1. Data: 2009-02-06 01:16:26
    Temat: Millennium lichwa (?)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Na wyciągach z Mille widnieje informacja, że od dnia 2 lutego zmieniają
    oprocentowania KK na 23% (czyli do maksymalnego dopuszczalnego poziomu).

    Czy wcześniej było więcej? Bo jeżeli było, to mieli psi obowiązek zmienić od
    28 stycznia. Nie korzystam z oprocentowanego kredytu na tych kartach więc
    sam tego nie zrobię, ale jeśli ktoś korzysta to chyba powinien składać
    reklamację.

    To niby drobiazg (tylko 5 dni poślizgu), ale to naprawdę wkurzające.

    No chyba, że wcześniej było mniej niż 23%, to wtedy temat jest bez sensu.

    marekz

  • 2. Data: 2009-02-06 06:14:31
    Temat: Re: Millennium lichwa (?)
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    >
    > Czy wcześniej było więcej? Bo jeżeli było, to mieli psi obowiązek
    > zmienić od 28 stycznia. Nie korzystam z oprocentowanego kredytu na

    O ile wiem było _mniej_. Po obniżce przez RPP podwyższyli.
    KJ

  • 3. Data: 2009-02-06 10:56:05
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > O ile wiem było _mniej_. Po obniżce przez RPP podwyższyli.
    > KJ

    Najzabawniejsze jest to podniecanie sie i parcie na RPP o obnizki.
    A wszystko po to zeby banki mogly miec jeszcze lepsze wyniki finansowe :)
    Banki nic nie robia z oprocentowaniem kredytow i KK a zlotowka po kazdej
    obnizce slabnie.Zaraz inflacja da znac o sobie.

  • 4. Data: 2009-02-06 11:14:17
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Banki nic nie robia z oprocentowaniem kredytow i KK a zlotowka po kazdej
    > obnizce slabnie.Zaraz inflacja da znac o sobie.

    Muszą być obniżki i wcześniej czy później odniosą one dobry skutek. Przecież
    ten dysparytet stóp w stosunku do całej okolicy to idiotyzm. A ze sztucznie
    nadmuchanej siły złotówki nic dobrego nie wyniknęło i nic w przyszłości
    dobrego raczej też nie wyniknie. A inflacja, no cóż, to jeden z
    najważniejszych mechanizmów transferu siły nabywczej.

    A banki rzeczywiście zachowują się bezczelnie, argumentując podwyżki stóp
    obniżkami RPP. Robią to zapewne po części z chciwości a po części z
    rozpaczy, bo takie np. Millennium to jest w czarnej dupie z niespłacalnymi
    naleznościami niektórych firm.

    Zresztą nie oszukujmy się, jak braliśmy środki z UE to PLN "musiał" być
    mocny. A jak teraz zaczynamy coraz więcej dokładać do tego biznesu, albo
    jakieś kredyty trzeba spłacać, to PLN "musi" być słaby. Wot, socjalizm. ;-)

    marekz

  • 5. Data: 2009-02-06 17:07:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > No chyba, że wcześniej było mniej niż 23%, to wtedy temat jest bez sensu.

    ZTCP to było na pewno mniej.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-02-06 17:11:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > rozpaczy, bo takie np. Millennium to jest w czarnej dupie z
    > niespłacalnymi naleznościami niektórych firm.

    Już któryś raz wspominasz o kiepskiej kondycji Millenium. O co chodzi
    dokładnie ?

    Dzisiaj czytałem w GW, że BRE tnie zatrudnienie, a taki Commerzbank jest
    również "w czarnej dupie".

> [...]
    > jakieś kredyty trzeba spłacać, to PLN "musi" być słaby. Wot, socjalizm. ;-)

    Akurat silna złotówka dla beneficjentów środków z UE to było ogromne
    zagrożenie, bo po prostu realnie dostawali by mniej pieniędzy (umowa
    podpisywana jest w PLN, dofinansowanie jest w EURO i silna złotówka =
    mniejsze dofinansowanie = większe zaangażowanie środków własnych).

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-02-06 17:49:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Już któryś raz wspominasz o kiepskiej kondycji Millenium. O co chodzi
    > dokładnie ?

    Nic o czym by nie było powszechnie wiadomo, tylko skala zagadnienia jest
    chyba niedoceniana.

    Nawtykali opcji przeróżnym firmom, a teraz kiedy te opcje trzeba rozliczyć
    te firmy mają problemy i Millennium ma mniej więcej dwie możliwości, albo
    odpuścić część zysków (lub przenieść je w bliżej nieokreśloną przyszłość
    aneksując umowy), albo walczyć o całość i ryzykować, że nic lub prawie nic
    nie dostaną (spółki poogłaszają upadłości, a jak ktoś mądrze upadnie, to
    Mille dostanie figę z makiem). Jeden z dużych przypadków, który medialnie
    wypłynął to sprawa Ropczyc (np.
    http://www.bankier.pl/forum/temat_ropczyce-zaplaca-m
    illennium-za-opcje-12-mln-zl,6497146.html)
    ale z tego co wiem, jest tego dużo więcej. I "dużo więcej" to nie znaczy
    dziesięć razy więcej, ten bank bardzo aktywnie działał na tym rynku. Często
    są postawione zastawy na akcjach jako zabezpieczenia, a z kursami się
    ostatnio najlepiej nie działo - wartość zabezpieczeń spadła.

    Poza tym z opcjami są jeszcze inne gierki barrdziej o charakterze
    politycznym, np. zobacz tu:
    http://mojeinwestycje.interia.pl/news?inf=1247271

    Szczerze mówiąc nie wydaje mi się niemożliwe, że Millennium za 08Q04 lub za
    09Q01 wykaże w ogóle stratę netto (12 lutego ma być raport, przesunęli
    termin z 22 stycznia). Choć parę sztuczek żeby to lepiej wyglądało na pewno
    mają w zanadrzu już gotowych. I tak czy inaczej Millennium zapewne sobie da
    radę, ucierpią raczej firmy (z własnej winy zresztą).

> [...]
    > podpisywana jest w PLN, dofinansowanie jest w EURO i silna złotówka =
    > mniejsze dofinansowanie = większe zaangażowanie środków własnych).

    Patrzyłem bardziej w skali makro, nie z punktu widzenia konkretnego
    podmiotu-beneficjenta. Ale ogólnie zwolennikiem teorii spiskowych raczej nie
    jestem, więc może zostawmy ten temat.

    marekz