  • 1. Data: 2009-02-06 08:54:21
    Temat: Wcześniejsza spłata kredytu. Jak się to liczy?
    Od: m...@g...com

    Witam,
    mam takie pytanie odnośnie kredytu.
    Przypuśćmy, że w banku zaciągam kredyt 400 tys. PLN na 30 lat (6,75%),
    ze stałą
    ratą 2594,39 PLN, z możliwością wcześniejszej spłaty, bez dodatkowych
    opłat,
    po minimum 3 latach.
    Otóż mijają sobie te 3 lata (powiedzmy, że już wpłaciłem 36x2594,39
    PLN), a ja mam potrzebną
    gotówkę i chcę spłacić pozostałą kwotę kredytu. ILE w takim razie
    muszę
    wpłacić? Czy ktoś może się orientuje jak to się oblicza??
    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-02-06 09:04:11
    Temat: Re: Wcześniejsza spłata kredytu. Jak się to liczy?
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > muszę
    > wpłacić? Czy ktoś może się orientuje jak to się oblicza??
    możliwość wcześniejszej spłaty reguluje umowa, którą powinieneś przeczytać.
    Niektóre banki wymagają pisemnego powiadomienia ze wskazaniem konta z
    którego maja pobrać środki, zazwyczaj z tego samego banku w którym masz
    kredyt.

  • 3. Data: 2009-02-06 09:09:07
    Od: m...@g...com

> [...]
    > Niektóre banki wymagają pisemnego powiadomienia ze wskazaniem konta z
    > którego maja pobrać środki, zazwyczaj z tego samego banku w którym masz

    Mnie chodzi nie o kwestie proceduralne, ale raczej o to ILE jeszcze
    muszę wpłacić (jednorazowo) bankowi po N miesiącach wpłacania rat (tu
    zakładam, że po 3 latach, więc N=36), żeby kredyt był spłacony. Czy
    jest tu jakaś ogólna reguła przeliczania, czy zależy to w 100% od
    konkretnej umowy?

  • 4. Data: 2009-02-06 09:44:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    ***
    A po co masz coś obliczać? ;-) Spłacasz po prostu w całości pozostałą część
    kapitału bez odsetek, a ile to wynosi na dany dzień, to takie info
    znajdziesz w swoim profilu rachunku na stronie internetowej banku (zakładka
    kredyty).
    Może się okazać, że będzie to całkowita wartość kredytu czyli 400 tys. bo
    przez te trzy lata spłacałeś np. tylko same odsetki (banki często dają taką
    "promocję"), ale to musisz już sam sprawdzić w umowie.

  • 5. Data: 2009-02-06 10:01:14
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Baloo wrote:

> [...]
    > bo przez te trzy lata spłacałeś np. tylko same odsetki (banki często
    > dają taką "promocję"), ale to musisz już sam sprawdzić w umowie.

    A jesli nie ma dostepu przez neta do tego rachunku to stare harmonogramy
    splat w reke + kalkulator i sumujemy czesci kapitalowe splacanych rat
    (po 3 latach przy stalej wartosci raty bedzie to max 5% kredytu)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-02-06 10:03:12
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Tadek" <t...@o...pl> wrote in message news:gmgue8$c1b$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Niektóre banki wymagają pisemnego powiadomienia ze wskazaniem konta z
    > którego maja pobrać środki, zazwyczaj z tego samego banku w którym masz

    spłacasz "kapitał pozostały do spłaty".
    Wielkość miesiecznej raty nie ma znaczenia.

    george

  • 7. Data: 2009-02-06 10:03:22
    Od: m...@g...com

> [...]
    > przez te trzy lata spłacałeś np. tylko same odsetki (banki często dają taką
    > "promocję"), ale to musisz już sam sprawdzić w umowie.

    Oto mi chodziło.
    No, z tego co widzę na podstawie kalkulatorka, jaki dostałem z banku
    (na szczęście kredytu jeszcze nie wziąłem :P), to jest tak jak mówisz:
    po 36 mies. spłacony kapitał wynosi niecałe 14 tys (co innego odsetki:
    prawie 80 tys. :D). więc faktycznie zostałoby tego jeszcze sporo.

  • 8. Data: 2009-02-06 10:06:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Maverick" <m...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > splat w reke + kalkulator i sumujemy czesci kapitalowe splacanych rat (po
    > 3 latach przy stalej wartosci raty bedzie to max 5% kredytu)

    Ja bym zadzwonil na infolinie i sie zapytal ile tego zostalo ( po co
    zgadywać)
    400 -5% = 380 kPLN trzeba przelać.

    Z tego co podales nie da sie tego wyznaczyc. 6.75% to nie jest stałe
    oprocentowanie, wiec nie bardzo jest jak wyznaczyc wielkosc "spłaconego
    kapitału".

    george

  • 9. Data: 2009-02-06 10:13:30
    Od: m...@g...com

    > Z tego co podales nie da sie tego wyznaczyc. 6.75% to nie jest stałe
    > oprocentowanie, wiec nie bardzo jest jak wyznaczyc wielkosc "spłaconego
    > kapitału".

    Dostałem symulator w excelu, gdzie mam rozpiskę na 30 lat.

  • 10. Data: 2009-02-06 11:09:53
    Od: "c9h13no3" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Może się okazać, że będzie to całkowita wartość kredytu czyli 400 tys. bo
    > przez te trzy lata spłacałeś np. tylko same odsetki (banki często dają
    > taką "promocję"), ale to musisz już sam sprawdzić w umowie.

    Stander taki kiedys robił, po 2 latach splacania rat po ok 2000mc koles mial
    spłacone 1500zl z kapitału...

    pozdr