  • 121. Data: 2016-03-25 19:06:30
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-24 23:24, Rafal Jankowski wrote:
    > Chyba Cię jednak pamięć zawodzi bo mowa była o próbach wstawienia
    > backdora do jądra z których żadna nie odniosła skutku (według ogólnej
    > wiedzy, której prawdziwość czy raczej pewność parę osób kwestionowało).
    > Czyli jest raczej oczywiste, że chodziło o kod źródłowy.

    Ale dlaczego oczywiste?

    > To o czym
    > piszesz to zupełnie co innego, ale jak chcesz sobie dryfować na takie
    > tematy to sobie dryfuj.

    Piszę o realnych problemach współczesnych monolitycznych kerneli i
    współczesnego hardware. Kod źrodłowy kernela jest bez znaczenia jako
    źrodlo trojanów. Możesz sobie dryfować w kierunku oceny jakosci kernela
    pod katem widoczności bądź nie kodu. Niestety główne i realne problemy
    bezpieczeństwa znajdują się gdzie indziej i wynikają choćby z
    monlityczności współczesnych kerneli.

    > Jest pewna grupa osób, którym były one potrzebne dlatego próbowali je
    > tam umieścić. Zresztą nie tylko w jądrze w SSLu i paru innych
    > powszechnie stosowanych kawałkach softu również.

    No i? niedawno jakas dystrybucja została zarażona trojanem i
    udostępniona jako iso na stronie oficjalnej. No i? Zauważ że nie tak
    dawno wymyślono sobie ze zarazi się środowisko programistyczne na maka
    co wygenerowało masę aplikacji z trojanami bez wiedzy programistów. No
    i? Czy już wspomniałem że *WSZYSTKIE* współczesne OSy sa gówno warte?

    > Specjalnie mnie nie zmartwiłeś. Malware w jądrze to taki remote desktop.
    > Możesz go użyć do wykonania przelewu albo czytania nieswojej poczty.
    > Zależy co kto lubi.

    No patrz, zupełnie jak zwykły kawalek kodu w userspace. Na co komu
    kernelować kompila skoro wirusy albańskie są znacznie bardziej skuteczne?

  • 122. Data: 2016-03-25 19:18:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-25 00:01, Rafal Jankowski wrote:
    > Nie obrażaj ludzi którzy w miesiąc dymają więcej panienek i wpierdalają
    > więcej kawioru i szampana niż Ty zapewne przez całe zycie.

    No i proszę. Nie przypusczalem że tak łatwo dasz się złapać. Twoje
    poglądy na to kogo trzeba szanować okazują się najzwyczajniej w świecie
    gówniane. Na szczęscie internet nie zapomina.

    > Problem polega na tym, że nie opisałeś szczegółowo całego procesu tylko
    > rzuciłeś kilka haseł z których trzeba się domyślać Twojego toku
    > rozumowania.

    Jestesmy istotami rozumnymi. Zakładam (błednie zazwyczaj) że jesli
    podejmuje się dyskusji na jakimś poziomie to nie muszę w szczegółach
    tłumaczyć dlaczego szyfrowanie takie a takie działa tak i tak. Ale jak
    widac muszę bo trole czepiają się słówek przez co uzyskują w ich
    mniemaniu chwilową przewagę. Typowe korposzczurkowe zachowanie.

    > Na razie zrozumiałem z niego tylko tyle, że zakładasz
    > konieczność zaufania bankowi

    Rzekłbym że to kluczowe, tak.

    > Ja uważam, że bez specjalnego komplikowania
    > procesu konieczność ufania bankowi można wyeliminować.

    Nie da się. Oni mają twoje pienią^M^M^M wpisy w systemie informatycznym.
    Ufasz nawe sprzątaczce w banku. Może nieświadomie, ale ufasz. Zawsze
    pozostają skarpetki albo złoto w Amber Gold. A nie, czekaj ...

    > Tak czy inaczej
    > jednak trzeba jakoś cały ten proces zainicjować stawiając się w biurze
    > banku z dowodem osobistym albo podpisując umowę z kurierem a to
    > sprowadza się do tego, że ktoś to może zrobić w Twoim imieniu i cała
    > Twoja absolutna pewność, matematyka itd. bierze w łeb

    Czyżbym zapomniał że w administracji publicznej pracują tacy sami idioci
    i do tej pory nie mamy dowodów z chipem? Problem debilomanagerów,
    debilodyrektorów i debilonaczelników jest dośc szeroki i obejmuje
    zarowno administrację jak i korporacje. Co zrobić, w końcu zabraknie
    łopat do kopania rowów jak by ich pozwalniać.

    > i sprowadza się do
    > poziomu bezpieczeństwa przy wysyłaniu zlecenia przelewu faxem.

    No. Brawo, nareszcie.

    > Poza tym
    > nigdy nie twierdziłem, że tokeny są złe, bez sensu ani nic w tym stylu.
    > Wręcz przeciwnie.

    Oczywiście że nie twierdziłeś. Od kilkunastu postów rozmawiam z ludzimi
    którym tokeny dają się zlamać kilkoma przylutoeanymi kabelkami a ludzie
    którzy wiedzą jak je zlamac najzwyczajniej masturbują się krzemem. Tak
    że faktycznie, nic nie twierdziłeś. Ot, przyjacielska rozmowa dwóch
    fachowców. Ba, nawet wręcz przeciwnie albo tak samo.

    > Nie wiem co tam pijesz, może jakąś herbatkę ziołową, a jak pisałeś to na
    > trzeźwo to tym gorzej dla Ciebie.

    Ze mna nie może być już gorzej. Choć mam nadzieje ze weselej.

  • 123. Data: 2016-03-25 20:10:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 marca 2016 19:19:56 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Ze mna nie może być już gorzej. Choć mam nadzieje ze weselej.
    Jak ta czytam Twoją radosną twórczość w której większość to obrażanie wszystkich
    naokoło to mam wrażenie że do jakiejś wymarzonej korporacji się nie dostałeś i teraz
    Swoje żale wylewasz na lewo i prawo.
    Wyluzuj
    A może to da się leczyć?

  • 124. Data: 2016-03-25 20:26:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-25 20:10, Kris wrote:
    > Jak ta czytam Twoją radosną twórczość w której większość to obrażanie
    > wszystkich naokoło

    Możesz uzasadnić "wszystkich" oraz "większość" w kontekście obrażania?
    Bo widzisz, zaraz ktoś Cie złapie za slowo i okaże się że natępny flame
    gotowy i znowu bity zmarnowane.

    > to mam wrażenie że do jakiejś wymarzonej korporacji się nie dostałeś

    Nastepny psychiatra. Next!

    PS. Jak na razie nie usłyszałem ani jednego agumentu *technicznego*
    przeciwko stosowaniu autoryzacji elektronicznej.

    Usłyszałem za to:
    a) że bankowcy doskonale sie orientują w nowinkach technicznych
    (doskonale: przynajmniej na poziomie akademickim, technologia: fizyka,
    matematyka)
    b) że chipy łamie się przylutowanymi drutami
    c) że klucze lataja w te i wewte
    d) że bardzo dobrze że okradli leminga
    e) że bezrobotni są bezpieczni
    f) że szacunek nalezy mieć do pijaczków z problemem seksualnym
    śmierdzących kawiorem
    g) że smsy są zajebiste bo tak
    h) że tokeny są niezajebiste bo tak
    i) że technologia touch z Rubina jest aktualna
    j) że trojany kerneluja kompile i podmieniają inkludy
    k) że w ogóle wszystko jest spoko, tylko troche kasy ubywa

    Wybacz. To jakaś porażka. Jestes pewny że to *JA* powinienem się leczyć?
    Możesz wskazać kogokolwiek kto ma *kontrargument* techniczny? Techniczny
    potwarzam. Jakikolwiek, że tak w desperacji zapytam.

  • 125. Data: 2016-03-25 21:22:27
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 25 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

    > PS. Jak na razie nie usłyszałem ani jednego agumentu *technicznego* przeciwko
    > stosowaniu autoryzacji elektronicznej.

    PS to Pre Scriptum?
    Nie ważne, tak tylko czepiam się słówek :)

    > Wybacz. To jakaś porażka. Jestes pewny że to *JA* powinienem się leczyć?
    Co od razu leczyć, może najpierw przebadać :)

    > Możesz wskazać kogokolwiek kto ma *kontrargument* techniczny? Techniczny
    > potwarzam. Jakikolwiek, że tak w desperacji zapytam.

    Czy dla Pana Technokraty (możesz sobie dopisać do długiej listy odznaczeń
    którymi Cię wyróżniłem) argumenty Massachusetts Institute of *Technology*
    są dość techniczne?

    http://groups.csail.mit.edu/mac/classes/6.805/studen
    t-papers/fall97-papers/fillingham-sig.html

    Jak choćby:

    - A handwritten signature is biologically linked to a specific
    individual,[...]

    - Handwritten signatures are under the direct control of the signer,
    whereas digital signatures must be applied by a computer commanded by
    the signer.

    - Handwritten signatures can be witnessed, whereas digital signatures
    cannot be - though they can be notarized.

  • 126. Data: 2016-03-25 21:29:00
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    > Ale dlaczego oczywiste?

    Chociażby dlatego, że mowa była o *nieudanych* próbach wprowadzenia do
    kernela backdorów, a z przytoczonych przez Ciebie pewnie coś ok 100% było
    udanych?

> [...]
    > znajdują się gdzie indziej i wynikają choćby z monlityczności współczesnych

    Hm, tutaj to dyskutujesz sam ze sobą, nie będę przeszkadzać.

> [...]
    > aplikacji z trojanami bez wiedzy programistów. No i? Czy już wspomniałem że
    > *WSZYSTKIE* współczesne OSy sa gówno warte?

    Wiesz, jakiś czas temu było skompromitowane repozytorium nagiosa. Tylko
    ile procent komputerów ma zainstalowanego nagiosa? A kernel Linuksa? Chyba
    trochę więcej co nie? Więc sens wprowadzania backdora do kernala jest
    taki, że zaafektuje to ogromną liczbę komputerów.

    > No patrz, zupełnie jak zwykły kawalek kodu w userspace. Na co komu kernelować
    > kompila skoro wirusy albańskie są znacznie bardziej skuteczne?

    Oczywiście backdor w userspace tym badziej działający na prawach
    roota/administratora jest równie dobry jak backdor w kernelu.

    Ale Twoje albańskie wirusy są 8====0 warte, bo do uruchomienia wymagają
    jeszcze interfejsu białkowego.

  • 127. Data: 2016-03-25 21:42:53
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    > No i proszę. Nie przypusczalem że tak łatwo dasz się złapać. Twoje poglądy na
    > to kogo trzeba szanować okazują się najzwyczajniej w świecie gówniane. Na
    > szczęscie internet nie zapomina.

    I bardzo dobrze, niech pamięta. W razie jak nasz bank będzie wysyłać
    kluczowym klientom zaproszenia na biznesowy bankiecik to Pan dyrektor
    będzie miał na uwadze, kto go wyzywał od debili.

    A od moich norm moralnych się czep. Są wyrafinowane, ale rozumiem, że
    pospólstwo może mieć problem z ich ogarnięciem.

    > Jestesmy istotami rozumnymi. Zakładam (błednie zazwyczaj) że jesli podejmuje
    > się dyskusji na jakimś poziomie to nie muszę w szczegółach tłumaczyć dlaczego
    > szyfrowanie takie a takie działa tak i tak.

    Słuchaj no ziomuś, tak się jakoś składa, że sedno sprawy tkwi nierzadko w
    szczegółach, których Ty podawania unikasz.

    > Ale jak widac muszę bo trole czepiają się słówek przez co uzyskują w
    > ich mniemaniu chwilową przewagę. Typowe korposzczurkowe zachowanie.

    Nie ma to jak przywalić głupotę, albo niedopowiedzenie a potem zarzucać
    innym łapanie za słówka. Idź poskarżyć się Pani.

    > Rzekłbym że to kluczowe, tak.

    Cieszę, się że coś udało nam się ustalić, teraz przynajmniej mogę otwarcie
    storpedować głupotę tej teorii, a nie zakładać że to właśnie chciałeś
    powiedzieć, ale nie powiedziałęś.

    > Nie da się. Oni mają twoje pienią^M^M^M wpisy w systemie informatycznym.
    > Ufasz nawe sprzątaczce w banku. Może nieświadomie, ale ufasz. Zawsze
    > pozostają skarpetki albo złoto w Amber Gold. A nie, czekaj ...

    Jak podpiszesz kluczem prywatnym transakcję to ni huhu nie powiedzą, że
    tak pokazuje nasz system informatyczny, więc tak musi być. Transakcje
    muszą być podpisane przez zleceniodawcę i on ma podpis banku o ich
    odebraniu. Dzięki mnie od tej chwili możesz nazywać dyrektora banku
    debilem i nie martwić się, że zaksięguje na Twoim koncie 100kPLN wydatków
    na viagrę. Nie musisz dziękować

> [...]
    > korporacje. Co zrobić, w końcu zabraknie łopat do kopania rowów jak by ich

    Co do idiotów w administracji to w zasadzie zgoda. Ale obstawiam (choć
    więcej jak flaszki dobrej siwuchy jednak bym nie postawił), że testamentu
    podpisanego elektronicznie to żaden z nas nie dożyje.

    > No. Brawo, nareszcie.

    Naprawdę w jakimś punkcie się ze mną zgadzasz? Jeszcze możesz to odwołać
    (żeby potem nie było, że czepiam się słówek).

> [...]
    > faktycznie, nic nie twierdziłeś. Ot, przyjacielska rozmowa dwóch fachowców.
    > Ba, nawet wręcz przeciwnie albo tak samo.

    Wybacz, wiedzę na temat TPMów czerpałem z filmiku jaki mi podesłałeś :)

    > Ze mna nie może być już gorzej. Choć mam nadzieje ze weselej.

    Nie bądź takim pesymistą. Zawsze może być gorzej!

  • 128. Data: 2016-03-25 21:58:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-25 21:22, Rafal Jankowski wrote:
    > PS to Pre Scriptum?
    > Nie ważne, tak tylko czepiam się słówek :)

    Nie. PS dotyczy tych kilkunastu linijak niżej.

    > Czy dla Pana Technokraty

    No i jak widzisz, usilnie starasz sie moralizować i trzymać
    profesjonalizm a tu okazuje się że garnitur przecieka.

    > odznaczeń którymi Cię wyróżniłem) argumenty Massachusetts Institute of
    > *Technology* są dość techniczne?
    > http://groups.csail.mit.edu/mac/classes/6.805/studen
    t-papers/fall97-papers/fillingham-sig.html

    Zonk: 1997. To chyba jeszcze przed Jezusem. No no. Ale wiesz co? Ten
    koleś jednak na koniec napisał:

    [...] and over time, handwritten signatures gradually increased in the
    frequency and scope of their usage. It is likely to be much the same
    with digital signatures, which are the latest authentication tool in the
    continuing advancement of communications technology.[...]

    Latest ... ta ...

    Przyznaje Ci racje, w 1997 roku faktycznie podpisy były dość dobre bo
    nie bylo telefonów, gniazdek USB i kart chipowych, przynajmniej nie w
    takiej ilości.

    Czy ja dobrze zauważyłem że to konferencja dla studentów na temat Etyki
    i Prawa? Ani słowa o oddziaływaniach słabych w kryształach
    domieszkowanego krzemu w kontekście budowy zabezpieczen ukladow
    scalonych? Może to i lepiej ze te głupie tępaki od fizyki się tam nie
    dostały.

    > Jak choćby:
    > - A handwritten signature is biologically linked to a specific
    > individual,[...]

    Misiu złoty... A kto je sprawdza? Kasjer-grafolog wspomagany AI w
    postaci dofinansowanych okularów? To nie jest argument *techniczny*
    który powoduje że chipy są gorsze niż ręczne podpisy. Przedstaw argument
    który powoduje że podpis ręczny posiada wyższy poziom bezpieczeństwa niż
    chip, działa przez internet bez możliwości przechwycenia, jest trywialny
    w pewnym sprawdzeniu przez inną jednostkę biologiczną, a najlepiej
    sztuczną. Wiesz dlaczego? Bo cały ten p... wątek jest o kradzieży przez
    internet.

    > - Handwritten signatures can be witnessed, whereas digital signatures
    > cannot be - though they can be notarized.

    Bzdura. Świadek może kłamać z wysokim prawdopodobienstwem. Matematyka
    nie - też z wysokim prawdopodobieństwem.

  • 129. Data: 2016-03-25 22:16:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-25 21:42, Rafal Jankowski wrote:
    > I bardzo dobrze, niech pamięta. W razie jak nasz bank będzie wysyłać
    > kluczowym klientom zaproszenia na biznesowy bankiecik to Pan dyrektor
    > będzie miał na uwadze, kto go wyzywał od debili.

    Uuu zmartwie cie, do czytania newsów wymagana jest doskonala orientacja
    w starynkach technicznych. Bankowcy się nie łapią.

    > A od moich norm moralnych się czep. Są wyrafinowane, ale rozumiem, że
    > pospólstwo może mieć problem z ich ogarnięciem.

    :D Piękne. Dawaj jeszcze.

    > Słuchaj no ziomuś

    Łomatko, dawaj jeszcze!

    >, tak się jakoś składa, że sedno sprawy tkwi nierzadko w
    > szczegółach, których Ty podawania unikasz.

    E tam, nie przypominam sobie żebym w tej dyskusji czegos unikał jakoś
    specjalnie. Możesz wskazać palcem czego *unikam*?

    > Cieszę, się że coś udało nam się ustalić, teraz przynajmniej mogę
    > otwarcie storpedować głupotę tej teorii, a nie zakładać że to właśnie
    > chciałeś powiedzieć, ale nie powiedziałęś.

    Torpeduj. Potem możesz przeprowadzić się do jaskini. We Francyji to
    nawet jest oznaką hipsterstwa dostępna dla bogatszych (sprawdzić czy
    jedzą kawior).

> [...]
    > debilem i nie martwić się, że zaksięguje na Twoim koncie 100kPLN
    > wydatków na viagrę. Nie musisz dziękować

    To samo mogą powiedzieś teraz. Czyli jakiś misio może sfałszować Twój
    podpis pod dokumentem. Jeśli wydaje Ci się to trudne do ogarnięcia to
    zwracam uwagę że całkiem sporo kasjerów na przestrzeni kilkunastu lat to
    zrobiło. Koledze dostało się po łbie kilkanascie tysięcy rachunków za
    kilka telefonów, że tak przytocze realny przykład z okolicy choć może
    nie z bankowości.

    Tak, banki zdecydowanie bedą robiły wszystko żeby podrobić
    niepodrabialny (w praktyce wystarczająco) podpis hardwareowy. Może nawet
    jakiś kasjer wstawi kilka przypadkowych liczb żeby wyglądało że
    podpisany! Złe, niedobre banki, nie cofna sie nawet przed złamaniem
    krzywych eliptycznych z chęci zysku :(

    > Naprawdę w jakimś punkcie się ze mną zgadzasz? Jeszcze możesz to odwołać
    > (żeby potem nie było, że czepiam się słówek).

    Narzeksz na poziom bezpieczeństwa przelewów wysłanych faksem? Ja też.
    Jak widzisz zgoda buduje. Ale poza stwierdzeniem że jest źle trzeba
    czasem dostrzec alternatywę.

    > Wybacz, wiedzę na temat TPMów czerpałem z filmiku jaki mi podesłałeś :)

    Którego? Tego w którym ktoś lutował do kabelki do scalaka i wymieniał
    klucze w te i wewte?

    > Nie bądź takim pesymistą. Zawsze może być gorzej!

    Nie, moja salowa mówi że nie. I Pan doktór też. A tabletki biorę.

  • 130. Data: 2016-03-25 22:28:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-25 21:29, Rafal Jankowski wrote:
    > Chociażby dlatego, że mowa była o *nieudanych* próbach wprowadzenia do
    > kernela backdorów, a z przytoczonych przez Ciebie pewnie coś ok 100%
    > było udanych?

    Ja przytoczylem nieudaną, acz znaleziona przypadkiem. Problem jest w
    czyms innym: nikt nie wprowadza backdoorów i trojanów od *lat* do jadra
    linuxa, bsd. natomiast pociesze cie: istnieje spore prawdopodobieństwo
    że niektóre elementy związane z kryptofrafią w OSach (okolice ipv6)
    zostały dyskretnie skompromitowane w sposób matematyczny (np. poprzez
    oslabienie generatora liczb losowych lub samych algorytmów). Najbardziej
    zabawne jest nie to że ktoś to odkrył na code review. Najbardziej
    zabawne jest to że nawet jesli wiesz ze to może tam być - nie potrafimy
    tego znaleźć:

    http://www.ipv6security.nl/?p=1238

    Daj sobie spokój z trojanami w kodzie kernela. Komu to potrzebne.

    > Wiesz, jakiś czas temu było skompromitowane repozytorium nagiosa. Tylko
    > ile procent komputerów ma zainstalowanego nagiosa? A kernel Linuksa?
    > Chyba trochę więcej co nie?

    Niewiele. Chyba że dodamy androida. Ale w androidzie jest tak wiele
    dziur w user space że nie ma to sensu.

    > Więc sens wprowadzania backdora do kernala
    > jest taki, że zaafektuje to ogromną liczbę komputerów.

    Nie. Możesz co prawda wstawić trywialne = zamiast == i liczyć ze ktoś
    nie zauważy ,ale problem infekcji tego systemu czymś *użytecznym* już
    trywialny nie jest. Wsadzenie czegoś uzytecznego do kernela zostanie
    natychmiast wykryte.

    Wychodzi na to że zamiast wprowadzać dziury w kernel lepiej szukać dziur
    już tam istniejących. Ryzyko wpadki mniejsze.

    > Oczywiście backdor w userspace tym badziej działający na prawach
    > roota/administratora jest równie dobry jak backdor w kernelu.
> [...]

    Intefejsy białkowe siedzace przy złomach od jakiś 15 lat mają średnie IQ
    w okolicy 100. Czyli to tylko kwestia napisania maila. Ostatnie kampanie
    mailowe sa bardzo interesujące. Sądząc po ilościach - zapewne przynoszą
    spore zyski.