    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Date: Fri, 25 Mar 2016 22:16:29 +0100
    <m...@p...waw.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncuk0v$2aj$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncup0j$7bg$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <nd19dp$n58$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <nd3vgb$dm6$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>

    On 2016-03-25 21:42, Rafal Jankowski wrote:
    > I bardzo dobrze, niech pamięta. W razie jak nasz bank będzie wysyłać
    > kluczowym klientom zaproszenia na biznesowy bankiecik to Pan dyrektor
    > będzie miał na uwadze, kto go wyzywał od debili.

    Uuu zmartwie cie, do czytania newsów wymagana jest doskonala orientacja
    w starynkach technicznych. Bankowcy się nie łapią.

    > A od moich norm moralnych się czep. Są wyrafinowane, ale rozumiem, że
    > pospólstwo może mieć problem z ich ogarnięciem.

    :D Piękne. Dawaj jeszcze.

    > Słuchaj no ziomuś

    Łomatko, dawaj jeszcze!

    >, tak się jakoś składa, że sedno sprawy tkwi nierzadko w
    > szczegółach, których Ty podawania unikasz.

    E tam, nie przypominam sobie żebym w tej dyskusji czegos unikał jakoś
    specjalnie. Możesz wskazać palcem czego *unikam*?

    > Cieszę, się że coś udało nam się ustalić, teraz przynajmniej mogę
    > otwarcie storpedować głupotę tej teorii, a nie zakładać że to właśnie
    > chciałeś powiedzieć, ale nie powiedziałęś.

    Torpeduj. Potem możesz przeprowadzić się do jaskini. We Francyji to
    nawet jest oznaką hipsterstwa dostępna dla bogatszych (sprawdzić czy
    jedzą kawior).

    > Jak podpiszesz kluczem prywatnym transakcję to ni huhu nie powiedzą, że
    > tak pokazuje nasz system informatyczny, więc tak musi być. Transakcje
    > muszą być podpisane przez zleceniodawcę i on ma podpis banku o ich
    > odebraniu. Dzięki mnie od tej chwili możesz nazywać dyrektora banku
    > debilem i nie martwić się, że zaksięguje na Twoim koncie 100kPLN
    > wydatków na viagrę. Nie musisz dziękować

    To samo mogą powiedzieś teraz. Czyli jakiś misio może sfałszować Twój
    podpis pod dokumentem. Jeśli wydaje Ci się to trudne do ogarnięcia to
    zwracam uwagę że całkiem sporo kasjerów na przestrzeni kilkunastu lat to
    zrobiło. Koledze dostało się po łbie kilkanascie tysięcy rachunków za
    kilka telefonów, że tak przytocze realny przykład z okolicy choć może
    nie z bankowości.

    Tak, banki zdecydowanie bedą robiły wszystko żeby podrobić
    niepodrabialny (w praktyce wystarczająco) podpis hardwareowy. Może nawet
    jakiś kasjer wstawi kilka przypadkowych liczb żeby wyglądało że
    podpisany! Złe, niedobre banki, nie cofna sie nawet przed złamaniem
    krzywych eliptycznych z chęci zysku :(

    > Naprawdę w jakimś punkcie się ze mną zgadzasz? Jeszcze możesz to odwołać
    > (żeby potem nie było, że czepiam się słówek).

    Narzeksz na poziom bezpieczeństwa przelewów wysłanych faksem? Ja też.
    Jak widzisz zgoda buduje. Ale poza stwierdzeniem że jest źle trzeba
    czasem dostrzec alternatywę.

    > Wybacz, wiedzę na temat TPMów czerpałem z filmiku jaki mi podesłałeś :)

    Którego? Tego w którym ktoś lutował do kabelki do scalaka i wymieniał
    klucze w te i wewte?

    > Nie bądź takim pesymistą. Zawsze może być gorzej!

    Nie, moja salowa mówi że nie. I Pan doktór też. A tabletki biorę.