    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Date: Fri, 25 Mar 2016 21:58:44 +0100
    <ncuk0v$2aj$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncup0j$7bg$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <nd19dp$n58$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <nd3vgb$dm6$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <nd43g7$hmm$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>

    On 2016-03-25 21:22, Rafal Jankowski wrote:
    > PS to Pre Scriptum?
    > Nie ważne, tak tylko czepiam się słówek :)

    Nie. PS dotyczy tych kilkunastu linijak niżej.

    > Czy dla Pana Technokraty

    No i jak widzisz, usilnie starasz sie moralizować i trzymać
    profesjonalizm a tu okazuje się że garnitur przecieka.

    > odznaczeń którymi Cię wyróżniłem) argumenty Massachusetts Institute of
    > *Technology* są dość techniczne?
    > http://groups.csail.mit.edu/mac/classes/6.805/studen
    t-papers/fall97-papers/fillingham-sig.html

    Zonk: 1997. To chyba jeszcze przed Jezusem. No no. Ale wiesz co? Ten
    koleś jednak na koniec napisał:

    [...] and over time, handwritten signatures gradually increased in the
    frequency and scope of their usage. It is likely to be much the same
    with digital signatures, which are the latest authentication tool in the
    continuing advancement of communications technology.[...]

    Latest ... ta ...

    Przyznaje Ci racje, w 1997 roku faktycznie podpisy były dość dobre bo
    nie bylo telefonów, gniazdek USB i kart chipowych, przynajmniej nie w
    takiej ilości.

    Czy ja dobrze zauważyłem że to konferencja dla studentów na temat Etyki
    i Prawa? Ani słowa o oddziaływaniach słabych w kryształach
    domieszkowanego krzemu w kontekście budowy zabezpieczen ukladow
    scalonych? Może to i lepiej ze te głupie tępaki od fizyki się tam nie
    dostały.

    > Jak choćby:
    > - A handwritten signature is biologically linked to a specific
    > individual,[...]

    Misiu złoty... A kto je sprawdza? Kasjer-grafolog wspomagany AI w
    postaci dofinansowanych okularów? To nie jest argument *techniczny*
    który powoduje że chipy są gorsze niż ręczne podpisy. Przedstaw argument
    który powoduje że podpis ręczny posiada wyższy poziom bezpieczeństwa niż
    chip, działa przez internet bez możliwości przechwycenia, jest trywialny
    w pewnym sprawdzeniu przez inną jednostkę biologiczną, a najlepiej
    sztuczną. Wiesz dlaczego? Bo cały ten p... wątek jest o kradzieży przez
    internet.

    > - Handwritten signatures can be witnessed, whereas digital signatures
    > cannot be - though they can be notarized.

    Bzdura. Świadek może kłamać z wysokim prawdopodobienstwem. Matematyka
    nie - też z wysokim prawdopodobieństwem.